Lotus??? Jawadde
-
- Naam: Andre
- Auto: speedster powerrrrrrrrr
Re: Lotus??? Jawadde
Inderdaad, je moet doen waar je je het beste bij voelt.
grtz
grtz
F.Janssen z20let tuning ;)
-
- Naam: Marijn
- Auto: MG F + Lotus Elise S2
Persoonlijk kan ik er wel bij. Als je er niet tevreden over bent mogen er nog tien van die dealertjes naar komen kijken en hun zegen geven. Als je morgen terug voor een verdomd feit komt te staan heb je er niets aan. En voor de mooie ogen van je dealer moet je het zeker niet doen, integendeel!frankenstijn schreef:voor een speedster een nieuwe elise S wegmaken.
ik kan er echt niet bij.
veel geluk in het zoeken naar iets nieuws,waar u ,zich goed bij voelt,dit is het voornaamste
Aangaande al die kleuterpraat ivm handgemaakte Engelse wagens, wat een bullcrap zeg. Als je verdorie 50k betaald voor een nieuwe wagen moet hij goed zijn, geen excuses mogelijk. En als je jezelf als merk achter zo'n uitvlucht moet wegsteken zoals, ja maar ze zijn handgemaakt, dan stop je er maar beter mee.
Lijkt me een logische beslissing van deze persoon, ooit is de maatbeker vol. Ik had hetzelfde voor met mijn MG, op een dag heb je er echt wel genoeg van...
Gr.
Marijn
- HJW
- Naam: Hendrik-Jan
- Auto: Elise S2
Mwa.... Waren de problemen zo groot bij deze Lotus?
Ik weet trouwens niet of Lotus zelf zich verschuilde achter 'hand gebouwde auto's' of doen wij dat als Lotus rijders? Accepteren wij het wel.
Mijn Audi besloot zelf om bij 140kmh terug te gaan schakelen (automaat) en remde daardoor behoorlijk af. Dus snel in neutraal gezet en uitrollen. Dan praat je over (mogelijk) gevaarlijke situaties. Is dat een reden om de Audi bij de dealer neer te zetten?
Ik weet trouwens niet of Lotus zelf zich verschuilde achter 'hand gebouwde auto's' of doen wij dat als Lotus rijders? Accepteren wij het wel.
Mijn Audi besloot zelf om bij 140kmh terug te gaan schakelen (automaat) en remde daardoor behoorlijk af. Dus snel in neutraal gezet en uitrollen. Dan praat je over (mogelijk) gevaarlijke situaties. Is dat een reden om de Audi bij de dealer neer te zetten?
Lotus Elise S2 2005
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Kleuterpraat???Marijn schreef:Persoonlijk kan ik er wel bij. Als je er niet tevreden over bent mogen er nog tien van die dealertjes naar komen kijken en hun zegen geven. Als je morgen terug voor een verdomd feit komt te staan heb je er niets aan. En voor de mooie ogen van je dealer moet je het zeker niet doen, integendeel!frankenstijn schreef:voor een speedster een nieuwe elise S wegmaken.
ik kan er echt niet bij.
veel geluk in het zoeken naar iets nieuws,waar u ,zich goed bij voelt,dit is het voornaamste
Aangaande al die kleuterpraat ivm handgemaakte Engelse wagens, wat een bullcrap zeg. Als je verdorie 50k betaald voor een nieuwe wagen moet hij goed zijn, geen excuses mogelijk. En als je jezelf als merk achter zo'n uitvlucht moet wegsteken zoals, ja maar ze zijn handgemaakt, dan stop je er maar beter mee.
Lijkt me een logische beslissing van deze persoon, ooit is de maatbeker vol. Ik had hetzelfde voor met mijn MG, op een dag heb je er echt wel genoeg van...
Gr.
Marijn
Je rijdt toch zelf met een Elise.
Er zijn toch ook rammmeltjes, piepjes, kraakjes, ... prutsen en prullen die sneller stuk gaan dan bij eender welke doorsnee Duitser ... of niet soms?
Ik dacht het wel ja!
... dus stem je er in meer of mindere mate mee in dat Lotus niet hetzelfde afwerkingsniveau heeft dan een BMW of Audi.
Een Lotus koop je niet (ook al zijn ze niet goedkoop) voor de perfecte afwerkingskwaliteit, maar in mijn ogen nog steeds voor het rijplezier ... en dan nemen we de mindere zaken erbij zeker?
Versta me niet verkeerd, een auto van dergelijk prijskaartje moet in orde zijn als hij nieuw geleverd wordt, dat staat vast.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- frankenstijn
- Naam: Frank
- Auto: Elise S 2012
- Contacteer:
ikzelf heb ook een elise s(nu verkocht,niet voor dezelfde redenen)
die loopt werkelijk perfect.
Indien hij hem echt wilde,zou Lotus zeker alles op punt hebben gezet,om een perfecte auto te hebben.Maar dan moeten de personen die hem wilden op punt zetten de kans hebben gekregen.DE GARANTIE WAS TOCH NIET VERLOPEN?NIETS AAN DE HAND.
maar ja een mens moet doen waar hij zich goed in voelt
die loopt werkelijk perfect.
Indien hij hem echt wilde,zou Lotus zeker alles op punt hebben gezet,om een perfecte auto te hebben.Maar dan moeten de personen die hem wilden op punt zetten de kans hebben gekregen.DE GARANTIE WAS TOCH NIET VERLOPEN?NIETS AAN DE HAND.
maar ja een mens moet doen waar hij zich goed in voelt
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Je weet gewoon dat het een Lotus is en geen in serie geproduceerde auto. Dus er kunnen gewoon veel gemakkelijker dingen fout gaan. Voor een TVR betaal je het veelfout en weet je ook dat je niet de meest betrouwbare auto hebt.Marijn schreef: Aangaande al die kleuterpraat ivm handgemaakte Engelse wagens, wat een bullcrap zeg. Als je verdorie 50k betaald voor een nieuwe wagen moet hij goed zijn, geen excuses mogelijk.
Duits is ook niet altijd meteen goed. Collega hier: Polo 1.2 TSI met DSG. Nu som ik alleen de grote problemen op:
- Cilinder defect
- DSG bak aan gort en compleet vervangen
- Distributieketting uitgerekt
Dat noem ik nog eens écht grote misstanden (naast alle kleinere misstanden die hij er mee had) voor een auto van nog geen 1,5 jaar oud.
En natuurlijk kan er met handgemaakte auto's een heel stuk meer mis gaan. Zie dit filmpje maar eens van het productieproces van de nieuwe 3 serie, dan zie je ook dat er in het productieproces haast niets fout kan gaan, alleen rij je dan wel in een massa auto. Porsche Boxster, zelfde verhaal.
http://www.youtube.com/watch?v=libw1rV2McY
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- sooike
- Naam: Christophe
- Auto: Speedster 2.2
+1Marijn schreef:Persoonlijk kan ik er wel bij. Als je er niet tevreden over bent mogen er nog tien van die dealertjes naar komen kijken en hun zegen geven. Als je morgen terug voor een verdomd feit komt te staan heb je er niets aan. En voor de mooie ogen van je dealer moet je het zeker niet doen, integendeel!
Aangaande al die kleuterpraat ivm handgemaakte Engelse wagens, wat een bullcrap zeg. Als je verdorie 50k betaalde voor een nieuwe wagen moet hij goed zijn, geen excuses mogelijk. En als je jezelf als merk achter zo'n uitvlucht moet wegsteken zoals, ja maar ze zijn handgemaakt, dan stop je er maar beter mee.
Ook een knap filmpje van de BMW 3 reeks produktie.
Doet me denken aan de 20 jaren dienst bij Opel Antwerpen

Wat tibby betreft, ik zou zelf ook geen Lotus Elise ruilen voor een Speedster, ik vind de Lotus kwa model veel mooier dan de Speedster, tenzij je een 50K betaald, het ene probleem na het andere hebt (en meermaals problemen met afstellen van schakelkabels vind ik totaal niet kunnen) en dan telkens 400 km moeten rijden naar je dealer voor een herstelling, wetende dat je er binnen enkele weken terug staat voor het volgende mankement...........
Echter zal tibby met een Speedster turbo er kwa prestaties zeker niet op achteruit gaan in tegendeel. Rond de 300 Pk en een koppel van 400 Nm zijn vrij snel, onopvallend te halen met de 2.0 turbo, wat met de Lotus net iets moeilijker wordt.
Pas de ophanging nog wat aan, andere velgen, Exige uitlijning en hij heeft minstens evenveel rijplezier als met een getunede Lotus
En zoals tibby van "stoplichtsprintjes" houdt, kan hij menig Exiges achterlaten.....
Laatst gewijzigd door sooike op 04 jan 2013, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
- HJW
- Naam: Hendrik-Jan
- Auto: Elise S2
Kom op mannen, deze discussie gaat niet over kwaliteit of handgebouwde auto's.
Je kan mij niet wijsmaken dat je zo ontevreden over een nieuwe bent auto omdat de kwaliteit zo slecht zou zijn en dan toch een gebruikte auto kopen van meer dan 5 jaar oud die nota bene in dezelfde fabriek is gebouwd en door dezelfde kwaliteitscontrole is gegaan....
Als kwaliteit echt de reden is koop dan een Z4 of Boxster.
Je kan mij niet wijsmaken dat je zo ontevreden over een nieuwe bent auto omdat de kwaliteit zo slecht zou zijn en dan toch een gebruikte auto kopen van meer dan 5 jaar oud die nota bene in dezelfde fabriek is gebouwd en door dezelfde kwaliteitscontrole is gegaan....
Lotus Elise S2 2005
-
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Nou, ik vind 't een goede en moedige beslissing.
Uiteindelijk gaat het bij deze karren om de meeste smiles per miles!
Als het vertrouwen weg is, dan kun je redeneren wat je wilt + alle gelijk van de wereld hebben... je krijgt 't gelijk alleen nooit
Dat vertrouwen komt niet meer terug.
Veel smiles gewenst met je speedster, ik ben er jaloers op!
Uiteindelijk gaat het bij deze karren om de meeste smiles per miles!
Als het vertrouwen weg is, dan kun je redeneren wat je wilt + alle gelijk van de wereld hebben... je krijgt 't gelijk alleen nooit

Veel smiles gewenst met je speedster, ik ben er jaloers op!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Ruben
- Auto: Geen
Nou die Boxster zou ik achterwege laten. Die blokken schijnen ook niet bombproof te zijnHJW schreef:Kom op mannen, deze discussie gaat niet over kwaliteit of handgebouwde auto's.