Exige V6 2012

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: Exige V6 2012

Bericht door jokke_vlo »

Ik denk dat Jokke verloren is :) De vraag die ik me nog stel is wanneer ik best koop. Lotus kennende kan ik misschien best wachten tot na de eerste productie. De 2 jaar zoals ik vooropsteld zal ik niet halen. Nochtans, denk ik, is dat het moment dat de auto op zijn best is.

Ik vrees in de eerste batch nog veel fouten en in tweede instantie in 2013 al een soort cup upgrade of zoiets.

Dat er eentje komt lijkt me hier praktisch vaststaand (eerst toch nog is de Boxster S uitproberen).
Een dikke sportieve luxe limo inruilen voor iets spartaans Engels, misschien ben ik wel gek.
Een bezoek aan de psy voor aankoop lijkt me nuttig :mrgreen:
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Wat ik ferm vind is dat hij de wagen "de max" vindt in elke mode. :)

Jokke : nie twijfelen! Ik hoor geluiden van "de beste Lotus ooit", al is dat natuurlijk relatief.
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Prachtig filmke, de Exige is echt volwassen geworden en laat zien wat hij allemaal kan, veilig en toch plezant, goei werk van LOTUS.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Ik moet Jokke wel gelijk geven, niet in het vermogens verhaal maar wel in niet de eerste lichting kopen.

Ik zou jaar wachten tot de "kinderziektes" duidelijk zijn c.q. eruit zijn.
Met zoveel electronische hulpmiddelen kan dat haast niet uitblijven, althans dat is wel mijn beredenering.
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Emiel schreef:Ik moet Jokke wel gelijk geven, niet in het vermogens verhaal maar wel in niet de eerste lichting kopen.

Ik zou jaar wachten tot de "kinderziektes" duidelijk zijn c.q. eruit zijn.
Met zoveel electronische hulpmiddelen kan dat haast niet uitblijven, althans dat is wel mijn beredenering.

Als iedereen met kopen zou wachten tot de kinderziektes eruit zijn wordt er niks verkocht en niet geevolueer !!!!
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Dat kan zijn, maar waarom zou Jokke, Jij of Ik de proefkonijnen moeten zijn ?

Ik heb dat met motorfietsen en het rijden ervan op circuits ook al ervaren. Eerste modellen zitten vaak genoeg nog problemen aan.
Afgelopen 7 jaar wat simpele kinder ziektes in eerste generatie nieuwe motor fietsen :
- Scheurende frames door te licht willen ( Suzuki )
- Scheurende voorwielen ( Suzuki en Kawasaki )
- Trillingen in voorvorken ( Suzuki )
- Versnellingsbakken die defect gaan door een holle schakelbuis ipv een volledige gegoten exemplaar ( Suzuki )
- Drijfstangen die uit blok komen steken ( Kawasaki )
- Ingelopen nokkenassen ( Suzuki )
- Versnellingsbakken die kapot gaan door slecht design ( Kawasaki )
- Slipperclutches welke koppelings platen vreten
- .........
Allemaal dingen die bij bijna alle eerste modellen supersport motoren voorkwamen.

Dus ik begrijp Jokke wel in deze. Leuk om garantie te hebben, maar stel dat er problemen zijn en ding staat in de garage dan heb je niks aan die wagen.

Even afwachten tot er stukje evolutie heeft plaats gevonden kan veel ergernis schelen. Het is niet dat zijn huidige wagenpark in de weg staat.
stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Bericht door stekki »

Ook niet vergeten dat Jokke in het verleden al zeer nare ervaringen heeft gehad met één van zijn voorgaande wagens, tijdens garantieperiode. Dus ik begrijp zijn standpunt zeker hierin...
Light is not right
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Dat kan zijn, maar waarom zou Jokke, Jij of Ik de proefkonijnen moeten zijn ?
simpel toch, omdat Johan zich wil onderscheiden en dus niet wil wachten 8-) 8-) 8-)
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Ruben
Auto: Geen

Bericht door Ruben »

Ijzersterk.
zeldzame kanarie
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Bericht door zeldzame kanarie »

ik zou zeggen bestel hem nu maar al jokke, die kinderziektes gaan er wel uit door de motor om de 10.000km te laten reviseren ;) gaan met die banaan 8-)
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Plaats reactie