Lotus at Brussels Motorshow 2012

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door Red Baron »

Frederik schreef:mooi werk Stijn!
Merci, eens m'n nieuwe lens uitgeprobeerd en zit redelijk goed qua scherpte ;)
Best dat ik wel m'n statief meehad want verschiet toch altijd hoe donker zo'n salon/beurs is.
Nogthans met alle spots zou je anders denken.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door Frederik »

Red Baron schreef:
Frederik schreef:mooi werk Stijn!
Merci, eens m'n nieuwe lens uitgeprobeerd en zit redelijk goed qua scherpte ;)
Best dat ik wel m'n statief meehad want verschiet toch altijd hoe donker zo'n salon/beurs is.
Nogthans met alle spots zou je anders denken.
idd, en ik haat flitsen :)
statief is de "way to go" ...

Er is licht genoeg (met al die spots) maar niet altijd op de plaats waar ze moeten staan.
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door wimvanbeeck »

Red Baron schreef:
Frederik schreef:mooi werk Stijn!
Merci, eens m'n nieuwe lens uitgeprobeerd en zit redelijk goed qua scherpte ;)
Best dat ik wel m'n statief meehad want verschiet toch altijd hoe donker zo'n salon/beurs is.
Nogthans met alle spots zou je anders denken.
Inderdaad, mooi gedaan !!!
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door Red Baron »

Frederik schreef:idd, en ik haat flitsen :)
statief is de "way to go" ...

Er is licht genoeg (met al die spots) maar niet altijd op de plaats waar ze moeten staan.
Idd, en maar bollekes wegshoppen van de reflecties op de wagen :)

Flits enkel gebruikt voor interieur of 'k stond daar een half uur :lol:
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Benoit
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2011, 10:22
Naam: Benoit
Auto: Exige S1

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door Benoit »

Red Baron schreef:
Frederik schreef:mooi werk Stijn!
Merci, eens m'n nieuwe lens uitgeprobeerd en zit redelijk goed qua scherpte ;)
Best dat ik wel m'n statief meehad want verschiet toch altijd hoe donker zo'n salon/beurs is.
Nogthans met alle spots zou je anders denken.
Welke opstelling als ik zo vrij mag zijn?
Groetjes
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door Red Baron »

Benoit schreef:Welke opstelling als ik zo vrij mag zijn?
Groetjes
Natuurlijk, Canon 7D & Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door JeanVM »

Mr.E schreef:De Exige is in het echt een fantastische verschijning...
Gisteren de eer gehad om hem te bewonderen, en de proporties zijn zeer goed. De voorste luchthappers kunnen me nog steeds niet echt bekoren, maar ze passen wel goed in het geheel.
Ook de eer gehad om een lang gesprek te hebben met Donato Coco, de director of design, en het moet gezegd: de man weet waarover hij praat. Ik ben ineens veel optimistischer over de volgende Lotussen :D
Ook gevraagd aan Coco waarom de amerikaanse bumper achter en de vele luchthappers vooraan in vergelijking met Evora?
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door Mr.E »

JeanVM schreef:
Mr.E schreef:De Exige is in het echt een fantastische verschijning...
Gisteren de eer gehad om hem te bewonderen, en de proporties zijn zeer goed. De voorste luchthappers kunnen me nog steeds niet echt bekoren, maar ze passen wel goed in het geheel.
Ook de eer gehad om een lang gesprek te hebben met Donato Coco, de director of design, en het moet gezegd: de man weet waarover hij praat. Ik ben ineens veel optimistischer over de volgende Lotussen :D
Ook gevraagd aan Coco waarom de amerikaanse bumper achter en de vele luchthappers vooraan in vergelijking met Evora?
De nieuwe Exige moest er volgens hem meer "staan" tov de vorige, gespierder, meer uitstralen wat hij eigenlijk is, een echte sportwagen. En ergens heeft hij een punt. Hoe mooi ik de Exige S2 ook vind, zet de nieuwe ernaast, en je ziet het direct. Ik begrijp ook niet waarom hij de Evora als uitgangspunt zou moeten nemen voor de nieuwe Exige? De Exige mag er toch gerust wat sportiever uitzien, de Evora meer GT? Volgens hem heeft Lotus altijd erg verschillende auto's ontworpen, en als je een oude Elan vergelijkt met de laatste, of een Elise met een Esprit van Giugiaro, kan je dat alleen maar beamen. Dus is het ook niet nodig om de huidige Evora of Elise als zaligmakend te zien. De nieuwe Exige ziet er in het echt goed uit, heel goed. Maar dat is persoonlijk. Ik zie daar geen "Amerikaanse bumper" :?: :?: :?:
Ivm de voorste luchthappers: hier legt hij de link tussen de vorige Exige en de modellen die gaan komen, als eerste de Esprit in 2013.
Het is duidelijk dat Lotus er voor gaat. Ze hebben met de nieuwe Exige bvb zware duurzaamheidstesten gedaan, ze ontwikkelen zelf een nieuwe V8. Waaruit dan ongetwijfeld later een eigen V6 of V4 kan afgeleid worden... spannend toch? Zelf hou ik ook van het "oude" Lotus, maar ik kijk ook uit naar het "nieuwe" Lotus.
Eindelijk gedaan met 101 "versies" te bedenken van de Elise, ik zie liever een nieuwe Esprit komen dan weer eens een andere "variant" van de Elise... ;)

Nu enkel nog geduld oefenen tot 2013 :)
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
Spykerforce
Berichten: 445
Lid geworden op: 17 nov 2011, 20:50
Naam: Alex
Auto: Elise S CR MY14
Locatie: Leuven
Contacteer:

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door Spykerforce »

Red Baron heeft hiervoor een schitterende fotoreeks gepost, waarvan men een zeer goede indruk krijgt van de Lotusstand :!: Aangezien ik eergisteren op de Lotusstand mocht komen, heb ik aldaar een paar fotootjes voor mezelf en jullie geschoten.
DSC_7418.jpg
DSC_7421.jpg
DSC_7423.jpg
DSC_7425.jpg
DSC_7438.jpg
DSC_7529.jpg
DSC_7538.jpg
DSC_7543.jpg
DSC_7544.jpg
DSC_7545.jpg
DSC_7553.jpg
DSC_7554.jpg
DSC_7562.jpg
DSC_7567.jpg
Gebruikersavatar
Spykerforce
Berichten: 445
Lid geworden op: 17 nov 2011, 20:50
Naam: Alex
Auto: Elise S CR MY14
Locatie: Leuven
Contacteer:

Re: Lotus at Brussels Motorshow 2012

Bericht door Spykerforce »

DSC_7569.jpg
DSC_7575.jpg
DSC_7587.jpg
DSC_7589.jpg
DSC_7592.jpg
Voor een kleine indruk voor de rest: http://spykerforce.weebly.com/autosalon ... -2012.html

Groeten
Plaats reactie