Super post.
Ter info: deze folder ligt ook al bij Verhiest als je hem live wil inkijken!
'Touring mode - Valve remains closed to reduce noise and is only opened at higher revs to prevent engine damage due to back pressures."
Vooral dat laatste zinnetje, heel grappig. Zo goed als zeker een bewering ten behoeve van de euro-boffins. "We moéten die kleppen wel openzetten, anders gaat de motor stuk". Yeah right .
Heel tof dat ze een grafiek posten met PK en NM, maar hoe zit het met het gewicht? Wordt die 1080 kg gehaald of niet?
Pas dan kan er een vergelijking gemaakt worden met de CUP 260 in prestaties. Gewicht-vermogen: zeer belangrijke verhouding!
Blijkbaar wordt het belooofde gewicht niet gehaald:
Weight is given as 1176kg, as opposed to the previously states 1080kg.
Capitol schreef:Heel tof dat ze een grafiek posten met PK en NM, maar hoe zit het met het gewicht? Wordt die 1080 kg gehaald of niet?
Pas dan kan er een vergelijking gemaakt worden met de CUP 260 in prestaties. Gewicht-vermogen: zeer belangrijke verhouding!
Blijkbaar wordt het belooofde gewicht niet gehaald:
Weight is given as 1176kg, as opposed to the previously states 1080kg.
power to weight is een belangrijke verhouding, maar serieus, is de vraag hoe de dynamiek zich ontwikkelt bij het nieuwe gewicht ten opzichte van hoe de voorgaande iteratie zich gedroeg en hoeveel fun de ene wagen tov de andere verschaft niet eindeloos veel belangrijker?
sowieso is de handicap van non-pros zoals de meesten hier niet een eventueel verschil tussen gewichts/vermogen maar algemeen gebrek aan rijtechniek en routine. en, eerlijk, voor hoeveel onder ons zijn het de tienden die tellen?
bAAx schreef:sowieso is de handicap van non-pros zoals de meesten hier niet een eventueel verschil tussen gewichts/vermogen maar algemeen gebrek aan rijtechniek en routine. en, eerlijk, voor hoeveel onder ons zijn het de tienden die tellen?
Lotus weet de plank prima raak te slaan, dat hebben ze bewezen met de Evora. Maar toch zullen er mensen zijn die het lage gewicht prefereren en daarbij is het hoe dan ook een afsluiting van een era met gewichten beneden de 1000 kg. De Exige zit er definitief boven en zal er niet meer onder komen...