Als je een s2 wil welke vinnig en scherp is , zou ik een s2 135r importeren en ombouwen.
- licht gewicht
- gekietelde rover
- close ratio bak
- zeldzaam
- prachtig interieur
- enorm waarde vast
- short roof
- 3 kleuren beschikbaar, origineel zijn er 50 van ieder gebouwd. Laatste telling zijn er 36 afgeschreven dus nog 114 over.
Ik zelf heb er een NL geimporteerd en een bekende van me nog een.
Staan er 3 geregistreerd in Nederland zover ik weet.
2x mica en 1x geel ( origineel NL )
Welke Elise kiezen
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Welke Elise kiezen
Het interieur van de 135R was net datgene wat me tegenhield er eentje te kopen.Emiel schreef:Als je een s2 wil welke vinnig en scherp is , zou ik een s2 135r importeren en ombouwen.
- licht gewicht
- gekietelde rover
- close ratio bak
- zeldzaam
- prachtig interieur
- enorm waarde vast
- short roof
- 3 kleuren beschikbaar, origineel zijn er 50 van ieder gebouwd. Laatste telling zijn er 36 afgeschreven dus nog 114 over.
Ik zelf heb er een NL geimporteerd en een bekende van me nog een.
Staan er 3 geregistreerd in Nederland zover ik weet.
2x mica en 1x geel ( origineel NL )
Smurfenblauw all over the place.



De gele 135R's bleven hier gelukkig van gevrijwaard.
Ik snap ook de keuze niet tussen een basis Rover en een Yota R?
De keuze tussen een 111S en een Yota R lijkt mij logischer.
Of anders basis Rover <> 136 pk Yota.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 24 okt 2011, 17:40
- Auto: S2 Elise
Re: Welke Elise kiezen
De 122 pk rover heeft voor mij trouwens éėn nadeel: als je een volwassen passagier meeneemt is het extra gwicht zeker merkbaar. De fun factor is er dan net niet meer en dan merk je dus een tekort aan vermogen. Wellicht heb je dat grote verschil niet met een 111s of 111r maar dat kan ik niet beoordelen. Dit is echter wel de reden dat ik mijn motor binnenkort ook onder handen laat nemen.
Oh ja, omdat je hem ook als daily wil gaan gebruiken is het toch handig om na te denken over wel/geen airco. Die van mij heeft er geen en in de winter heb ik al een paar keer aan de BINNENKANT het ijs moeten wegkrabben. Ook het opwarmwn en ontwasemen gaat tergend langzaam.
Oh ja, omdat je hem ook als daily wil gaan gebruiken is het toch handig om na te denken over wel/geen airco. Die van mij heeft er geen en in de winter heb ik al een paar keer aan de BINNENKANT het ijs moeten wegkrabben. Ook het opwarmwn en ontwasemen gaat tergend langzaam.
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Welke Elise kiezen
Ik vond het interieur op de foto niet mooi maar in het echt vond ik het super.
De cr bak maakt veel goed met 2 passagiers ook.
Airco, als je garage hebt minder een probleem, anders zal het vast handig zijn inderdaad. Van het ventilatie systeem moet je het niet hebben.
De cr bak maakt veel goed met 2 passagiers ook.
Airco, als je garage hebt minder een probleem, anders zal het vast handig zijn inderdaad. Van het ventilatie systeem moet je het niet hebben.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 18:21
- Auto: Elise R
- Locatie: Gent
Re: Welke Elise kiezen
thiva schreef:Ik snap ook de keuze niet tussen een basis Rover en een Yota R?
De keuze tussen een 111S en een Yota R lijkt mij logischer.
Of anders basis Rover <> 136 pk Yota.
de logica is inderdaad raar omdat ze niet aan elkaar gewaagd zijn, maar daarom twijfel ik net. het zijn 2 extremen en alles ertussen vind ik maar een compromis...
alles ertussen is gewoon zwaarder dan de 122 en minder krachtig dan de r...
kan iemand dit bevestigen? is zonder airco de ruit ZO moeilijk deftig te krijgen in de winter?jodo schreef:Oh ja, omdat je hem ook als daily wil gaan gebruiken is het toch handig om na te denken over wel/geen airco. Die van mij heeft er geen en in de winter heb ik al een paar keer aan de BINNENKANT het ijs moeten wegkrabben. Ook het opwarmwn en ontwasemen gaat tergend langzaam.
"Lotus don't ask their customers what they might want, they ask what they can do without... And apparantly we can do without quite a lot." - J.C.
No my car is not disintegrating, it's making itself lighter and thus better...
No my car is not disintegrating, it's making itself lighter and thus better...
- Maus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 19 jan 2011, 00:06
- Auto: Elise S2 111S
Re: Welke Elise kiezen
Mijn ervaring is dat 't of alleen de voorruit is, of alleen de zijruiten zijn welke je ontwasemt krijgt. Beiden tegelijk is mij nog niet gelukt.
Succes met het maken van een keuze.

Succes met het maken van een keuze.

- Jeroenbox
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
Re: Welke Elise kiezen
@denbob
niet te lang twijfelen denbob. deze wagens zijn allemaal vrij specifiek en moeten voorzichtig in het Engels worden toegesproken. Sommigen noemen het karakter maar de Exige/Elises zijn gewoonweg niet soepel en voor iedereen. Rover en Toyo maakt wat dat betreft niet veel uit. Je gaat ervan houden of je wordt er knettergek van (of allebei).
overigens zou ik voor (nog) wat meer PKs gaan, anders wil je volgend jaar weer een andere
niet te lang twijfelen denbob. deze wagens zijn allemaal vrij specifiek en moeten voorzichtig in het Engels worden toegesproken. Sommigen noemen het karakter maar de Exige/Elises zijn gewoonweg niet soepel en voor iedereen. Rover en Toyo maakt wat dat betreft niet veel uit. Je gaat ervan houden of je wordt er knettergek van (of allebei).
overigens zou ik voor (nog) wat meer PKs gaan, anders wil je volgend jaar weer een andere
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]