Ik heb nog niet gehoord of dat deel van de wetgeving ook wijzigt Peter, maar als je de auto op dezelfde naam inschrijft, moet je o dit moment NIET terug BIV betalen.
De enige miserie is dat je jezelf terug op de keuring moet aanbieden met Z-platen...
Nieuwe groene BIV in Vlaanderen
- fastcooki3
- Auto: Maisto 340r 1:43
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
Re: Nieuwe groene BIV in Vlaanderen
Dus ongeacht of ik nog een geldig keuringsbewijs heb, altijd opnieuw een keuring om dat roze formulier te krijgen ?
Keuring kost tegenwoordig kleine 40 Euro, dacht ik ?
Als ik daarbovenop nog een garage moet inschakelen voor de keuring (via afspraak toch nog steeds 1 werkuur aan te rekenen), kan ik beter mijn platen niet insturen.
Er komt sowieso 30 Euro voor de nieuwe nummerplaat bij, en nog een nieuwe voorste nummerplaat laten maken...
Grapje zou dus makkelijk 140 Euro kosten, dat spaar ik nooit uit aan rijtaks...
Ik zal eens bij mijn verzekeraar moeten navragen of zij verzekering tijdelijk schorsen wanneer ik de nummerplaat inlever.
Is niet bij elke maatschappij mogelijk, blijkbaar...
Keuring kost tegenwoordig kleine 40 Euro, dacht ik ?
Als ik daarbovenop nog een garage moet inschakelen voor de keuring (via afspraak toch nog steeds 1 werkuur aan te rekenen), kan ik beter mijn platen niet insturen.
Er komt sowieso 30 Euro voor de nieuwe nummerplaat bij, en nog een nieuwe voorste nummerplaat laten maken...
Grapje zou dus makkelijk 140 Euro kosten, dat spaar ik nooit uit aan rijtaks...
Ik zal eens bij mijn verzekeraar moeten navragen of zij verzekering tijdelijk schorsen wanneer ik de nummerplaat inlever.
Is niet bij elke maatschappij mogelijk, blijkbaar...
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- fastcooki3
- Auto: Maisto 340r 1:43
Ja Peter, hoe ga jij met een auto naar de keuring rijden zonder verzekering?
BZGuy kent daar ondertussen alles van toen, hij naar de keuring ging met zijn TVR op Engelse platen...
De meesten schorsen de verzekering idd, maar betaal jij dan zo veel verzekering?
BZGuy kent daar ondertussen alles van toen, hij naar de keuring ging met zijn TVR op Engelse platen...
De meesten schorsen de verzekering idd, maar betaal jij dan zo veel verzekering?
- Peter D
Vind het niet echt logisch dat je met de wagen nog eens extra naar de keuring moet voor een roze forumier, wanneer de wagen zijn jaarlijkse keuring krijgt.
Wat is nu het verschil tussen mijn Elan die 4 maand stilstaat met zijn nummerplaten, of zonder nummerplaten ?
Maar goed, logica is niet de sterkste kan van onze politici..., zeker niet als er geld kan binnengehaald worden.
Verzekering van de Elan valt wel mee, 350 Euro/jaar.
Rijtaks 250. (kan er enkele Euro's langs zitten hoor).
Wat is nu het verschil tussen mijn Elan die 4 maand stilstaat met zijn nummerplaten, of zonder nummerplaten ?
Maar goed, logica is niet de sterkste kan van onze politici..., zeker niet als er geld kan binnengehaald worden.
Verzekering van de Elan valt wel mee, 350 Euro/jaar.
Rijtaks 250. (kan er enkele Euro's langs zitten hoor).
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
-
- Naam: Frédéric
- Auto: Lotus Lotus Lotus
- Contacteer:
neen dat hoeft nietPeter D schreef:Practische vraag ivm de BIV.
Mijn Elan wordt jaarlijks in september gekeurd.
Stel, ik schrijf hem uit eind november (na mosseldiner )
Voor 1 april het volgende jaar, wil ik hem opnieuw inschrijven (ongeveer de datum van eerste Lotusrit).
Kan ik dan met mijn geldig keuringsbewijs in het keuringsstation terecht voor een aanvraag tot inschrijving ?
met of zonder geldig keuringsbewijs is bij het her-inschrijven van een wagen op dezelfde naam de werkwijze als volgt
- bij uw verzekeringsmakelaar een aanvraag om inschrijving invullen + vignet verzekering + origineel inschrijvingsbewijs
- in vak U1 de vermelding "her-inschrijving op naam van dezelfde titularis"
- formulier met bijlage opsturen naar de DIV of afgeven in één van de kantoren van de DIV
- U ontvangt dan per post een nieuwe nummerplaat en inschrijvingsbewijs
- afhankelijk van de geldigheid van het keuringsbewijs moet U zich dan SPONTAAN aanbieden in een keuringsstation voor een jaarlijkse technische keuring
De keuring voor verkoop / inschrijving met aflevering van het overzicht staat van het voertuig en Car Pass is hier niet van toepassing
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
TNX! ook voor mij handige infoFKM schreef:neen dat hoeft nietPeter D schreef:Practische vraag ivm de BIV.
Mijn Elan wordt jaarlijks in september gekeurd.
Stel, ik schrijf hem uit eind november (na mosseldiner )
Voor 1 april het volgende jaar, wil ik hem opnieuw inschrijven (ongeveer de datum van eerste Lotusrit).
Kan ik dan met mijn geldig keuringsbewijs in het keuringsstation terecht voor een aanvraag tot inschrijving ?
met of zonder geldig keuringsbewijs is bij het her-inschrijven van een wagen op dezelfde naam de werkwijze als volgt
- bij uw verzekeringsmakelaar een aanvraag om inschrijving invullen + vignet verzekering + origineel inschrijvingsbewijs
- in vak U1 de vermelding "her-inschrijving op naam van dezelfde titularis"
- formulier met bijlage opsturen naar de DIV of afgeven in één van de kantoren van de DIV
- U ontvangt dan per post een nieuwe nummerplaat en inschrijvingsbewijs
- afhankelijk van de geldigheid van het keuringsbewijs moet U zich dan SPONTAAN aanbieden in een keuringsstation voor een jaarlijkse technische keuring
De keuring voor verkoop / inschrijving met aflevering van het overzicht staat van het voertuig en Car Pass is hier niet van toepassing

- Peter D
Bedankt voor het ophelderen !