molleke schreef:
De exige is in het echt heeeeeel mooi ,een totaal complete nieuwe exige , één minpunt voor mij zijn de velgen ,vind die niet mooi maar dat is een goesting. dus zit de exige voor mij wel goed ook het budget de kostprijs is goed. nu nog kiezen welk merk we gaan nemen ,eerst nog eens gaan testen bij.......... en dan bij lotus en dan tekenen .
Der moet wel een lotje buiten maar kan niet kiezen de welke
Maar als je bij een ander merk gaat testen, moet je met deze toch ook gaan testen. Anders kan je toch niet vergelijken. Dus beslissing kan pas in november, want pas dan is de Exige S te testen, niet?
Velgen zijn altijd te vervangen hè.
molleke schreef:
De exige is in het echt heeeeeel mooi ,een totaal complete nieuwe exige , één minpunt voor mij zijn de velgen ,vind die niet mooi maar dat is een goesting. dus zit de exige voor mij wel goed ook het budget de kostprijs is goed. nu nog kiezen welk merk we gaan nemen ,eerst nog eens gaan testen bij.......... en dan bij lotus en dan tekenen .
Der moet wel een lotje buiten maar kan niet kiezen de welke
Maar als je bij een ander merk gaat testen, moet je met deze toch ook gaan testen. Anders kan je toch niet vergelijken. Dus beslissing kan pas in november, want pas dan is de Exige S te testen, niet?
Velgen zijn altijd te vervangen hè.
Ja in november is ons beloofd dat we de exige v6 mogen testen en tot dan gaan we wachten en dan als we de beide hebben getest tekenen we , maar wat we gisteren gehoord hebben van de testen van de exige v6 van de prestatie ziet dat er heel goed ,zelfs zeeeer goed, het schijnt dat de hernemingen van koppel ernorm snel is en zal vele andere merken doen verbazen zelf van 0 tot de 200km enz... in één woord zeer SNEL. dus dat beloofd .zit ook als optie een race stand op voor op circuit ,een apparte knop om op te zetten als je uit de bocht gaat mag voluit gaan zonder weg te gaan en dan blijven de kleppen open staan en een enorm gebrul van lawaai , een zeer mooie sound,is wel optie, dus lotus doet zijn best tegen over de concurenten , het beloofd met de andere modellen
Als ik dat hier allemaal lees zal ik mijn rgb nog in de verkoop moeten zetten
T'is al,mijn vrouwtje zal mij dan ook in de verkoop zetten.
nog zo geen slecht gedacht
k'ben precies den enigen die de nieuwe exige niet kan smaken
T'is precies een uitgelengde versie van de MKII met dan nog een kletske op de poep waardoor deze iets hoger en breder is
En wees nu eerlijk 70 % van de lotus eigenaars komt mss enkel eens in het weekend met de wagen buiten , om dan daarvoor de taksen en BIV van de 3.5 V6 erbij te nemen
t'is maar voor één ding goed en dat is dat de tweedehands prijzen voor nen MKII exige gaan dalen
diego schreef:k'ben precies den enigen die de nieuwe exige niet kan smaken
Nee hoor, ik ben ook (nog) niet laaiend enthousiast.
Bepaalde trekjes zijn heel leuk, andere wat vreemd.
Heeft Donato Coco zich laten inspireren door de kleinzoon zijn playmobils agent super racer ?
Besser laufen, als faulen. Better to run than to rot.
Om de Evora V6 motor er in te laten passen hebben ze inderdaad de kont zwaar moeten aanpassen, drastisch aanpassen. Vandaar de langere kont ... Maar ook toont de nieuwe Exige kont, veel gelijkenissen met de Exige MKI en dat kan ik wel smaken!
We mogen niet vergeten dat Lotus zo snel mogelijk upmarket wil gaan, en met een simpele 1.8 komen ze er niet, vergeet niet dat België een van de enige landen is waar de taks zo hoog is én afhankelijk van de cilinderinhoud. Voor Lotus is heel de wereld hun afzetmarkt, niet enkel België. Als Lotus in de toekomst hun auto's wil slijten in Amerika, China, Japan, Rusland en de oliestaten ...
Zoals eerder gezegd vind ik het een zeer goede stap voor Lotus, eindelijk weer een exclusieve 'echte' Exige naar voorbeeld van de MKI. B-B-P : Bruut, Breed & Powerfull.
De Exige zal zich op trackdays nu WEL kunnen meten met de allergrootsten, daar waar de huidige (MKII) net iets te kort komt. Voorbeeld hebben? > Jokke!
Ik wil nog es benadrukken dat ik de MKII wel degelijk een zeer mooie wagen vind, maar het verschil en exclusiviteit tov de Elise was gewoon te weinig. De MKII moest eigenlijk een Elise geweest zijn met een soort van trackpack, en deze de enige echte Exige.
Volgens mij zit de Exige nu perfect gepositioneerd tussen de Elise en de Evora. Daar waar de MKII zeer dicht bij de Elise stond.
Als ik zie dat een aantal forumleden al zeer erg geïnteresseerd zijn in de nieuwe Exige, dan zie ik enkel maar bevestiging van mijn stelling.
Er is echt wel een markt voor dergelijke Lotussen, mensen die de taks laag willen houden, die kunnen nog steeds een Elise eventueel S (voordien SC) met sportpack kopen, dewelke naar mijn mening zogoed als evenwaardig is aan de vorige (MKII) Exige.
Delen de nieuwe exige en de evora dan het zelfde platform?
Zie toch meer gelijkenissen met evora
Of is de Exige nu een alleenstaand model?
Vroeger was de exige een trackelise.
Of zie ik dat verkeerd?
Deze Exige zou wel eens heel populair kunnen worden in bepaalde middens. Ik merk op andere fora echt wel serieuze interesse en potentiële kopers.
De prijs is niet van de poes, maar als hij (enfin als de cijfertjes kloppen) effectief de beloofde prestaties haalt dan speelt hij in een klasse waar zijn concurrenten met gemak 50.000 euro (en meer), duurder zijn........
Ik ben er weg van, maar wil ook testen. Daarna een jaartje wachten tot ik hoor dat dat ding betrouwbaar is. (ALS ik natuurlijk kan weerstaan aan de lokroep).
Een mogelijke aankoop voor volgende winter dus.