Technische controle

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Bart1407
Naam: Bart Van Pelt
Auto: Elise S1

Re: Technische controle

Bericht door Bart1407 »

wat zijn die toleranties? Ken je die Herman?
If everything is under control, you're just not going fast enough...
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

bandenspanning is normaal 1.5 bar van voor en 1.6 van achter. laat hem aven testen door je garage voor je gaat dan kan je desnoods nog een beetje aanpassen.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Nee "ik" ken ze niet maar... ik heb ooit eens iemand hierover gepolst..want ik zat vroeger met een probleem qua wielen... ik heb nu recnt SE wielen op mijn Europa S gemonteerd met ook de SE banden.(18")..(tot mijn grote spijt kreeg ik géén officieel afwijkingsattest hiervoor van lotus, nochtans heb ik de wielen daarom (duur) bij lotus gekocht maar.. nada) na lang onderzoek en gelukkig verkregen info, bleek dat gewoon een bepaalde bandenmaat monteren mij terug binnen de toleranties van de originele S wielen bracht.... zodoende bied ik heden mijn Europa s wielen te koop aan in de rubriek te koop op dit forum... ik zend u straks een pm.
Herman.
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Als je uw PVG-nummer ingeeft op http://www.goca.be (bij Autokeuring, Personenwagen en dan Banden: helemaal onderaan kan je dan op "Toegelaten banden" klikken en daar kan je het PVG-nummer ingeven) kan je nakijken welke banden op de auto mogen gemonteerd worden. Als er bv. maar 1 maat banden aangegeven wordt, kan je nog zelf een maat invullen en nakijken of ze toegelaten zijn of niet. Bij twijfel kan je een mail sturen naar 1 van de keuringsstations die op deze website te vinden zijn.

Dit zijn al belangrijke gegevens:
Indien de gemonteerde banden niet overeenstemmen met één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur dient de buitendiameter van elke band overeen te stemmen met de buitendiameter van één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur met een tolerantie van -2% en +1,5%.

Indien de gemonteerde velgen niet overeenstemmen met de velgen vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of originele sticker van de constructeur worden deze aanvaard voor zover het spoor voor personenauto’s binnen de tolerantie van 2 % verhoging ten opzichte van het origineel spoor valt, 4% voor terreinvoertuigen.

De op éénzelfde as gemonteerde banden en velgen dienen dezelfde technische karakteristieken te hebben. Dit geldt specifiek voor het merk, de afmetingen, het laadvermogen en de snelheidsindex; symmetrische en asymmetrische banden mogen niet samen op één as voorkomen.

Banden met verschillende afmetingen op de voor- en achteras worden enkel aanvaard indien dit door de constructeur voorzien is in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of originele sticker van de constructeur. In dit geval moet de combinatie voor / achter opgegeven door de constructeur gerespecteerd worden.
M140i & GT3 Touring
Bart1407

Bericht door Bart1407 »

Stomme vraag waarschijnlijk... maar wat is een pvg-nummer??
Capitol

Bericht door Capitol »

Dat is het nummer op uw roos formulier: Proces Verbaal van Goedkeuring.
M140i & GT3 Touring
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Bart...pvg nr is Proces Van Goedkeuring nummer... e******

ge hebt toch uw COC attest ? dit is vereist om uw eerste keuring te doorlopen.... daar staat dit nummer op..e*****. als ge uw wagen de eerste maal aanbied in de keuring direkt na invoer moet ge de 705 invoerdok-- COC en het oude uk inschrijving V dok. bijhebben... het E nr (pvg nr staat ook op de sticker die op de wagen gekleefd is...zie uw instructieboekje waar precies deze gekleefd is..

ps:
Zeer duidelijke en deskundige informatie van Capitol.
Laatst gewijzigd door Herman op 04 jan 2010, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Capitol

Bericht door Capitol »

Herman schreef:Bart...pvg nr is Proces Van Goedkeuring nummer... e******
ps:
Kijk eens op http://www.goca.be: PVG staat voor Proces Verbaal van Goedkeuring.
Met dat "Verbaal" komt het een beetje als een overtreding over, maar zo staat het er ;)
M140i & GT3 Touring
Bart1407

Bericht door Bart1407 »

Herman schreef:Bart...pvg nr is Proces Van Goedkeuring nummer... e******

ge hebt toch uw COC attest ? dit is vereist om uw eerste keuring te doorlopen.... daar staat dit nummer op..e*****. als ge uw wagen de eerste maal aanbied in de keuring direkt na invoer moet ge de 705 invoerdok-- COC en het oude uk inschrijving V dok. bijhebben... het E nr (pvg nr staat ook op de sticker die op de wagen gekleefd is...zie uw instructieboekje waar precies deze gekleefd is..

ps:
Al die attesten heb ik inderdaad allemaal in originele vorm. Dus dat kan alvast geen probleem opleveren.
Ik ben alleen volledig nieuw in deze wereld van autotechniek... vandaar dat ik niet alle termen enz ken...
Het e-nummer ken ik dan weer wel :D

we leren bij, merci mannen!!! :lol: :lol: :lol:
Bart1407

Bericht door Bart1407 »

mijn nummer is blijkbaar niet bekend... :evil: :?
Plaats reactie