Pagina 5 van 46

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 20:19
door Erwin
Frederik schreef:
Erwin schreef:Wat bedoel je met een "normalere instap voor een breder publiek"? ;)
Minder hoge drempel, makkelijker instappen zoals de Elan M100 ... ik merk dat bepaalde mensen toch de Elise/Exige voorbijgaan door de moeilijke instap.

Zelf kocht ik eerst een Elan omdat Lindsay ook over de instap van een Elise struikelde.
Oefening baart kunst! Mijn vrouw is redelijk groot en had er in begin ook last mee om "elegant" in en uit de Elise te kruipen.
Na wat oefining lukt het wel.

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 21:09
door Frederik
co-driver schreef:Dat 'article' in The CAR CONNECTION is even 'officieel' als de inbreng van onze vrienden / forum-leden . :roll:

In AutoCar is er iets véél concreter te lezen , of het voor de echte Lotus fans in de goeie richting evolueerd zal de nabije toekomst uit wijzen :|
Lotus Reveals radical new direction
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/250659/
Als onze webmaster dit belangrijk bericht in onze 'moedertaal' zou willen vertalen A.U.B. .
Zodat we geen 'hot-patato' nodig hebben om deze ,voor de echte Lotus Fanatics , nogal 'verschiet-achtige' :? tekst te kunnen begrijpen :idea:
oei ... hier schrik ik wel van, alhoewel ...
(als je alle puzzelstukjes van de voorbije maanden bijeen legt)

Hopelijk houden ze de Elise/Exige toch in het gamma als speelgoed & track toys, maar ik vrees ervoor dat 'het echte rijden' helemaal zal verdwijnen als ze in het Porsche / Ferrari / Aston Martin segment stappen.

Mooiste vergelijk is met een BMW M3 of 911 ... premium & prachtige klasbakken, über snel ... maar vooral niet genoeg rijplezier. Ja, het enige rij plezier dat je daarmee hebt is "het zogoed als elke tegenstander stof laat eten bij een stoplichtsprintje", maar daar houd het dan ook op.

Een Ferrari maakt bij mij echt iets los, ik kan er uren naar kijken én het geluid van een jaren '90 Ferrari is om kippevel van te krijgen... echter ALS je al Lotus hebt gereden dan is die Ferrari "trash" wat betreft baanligging en rij beleving. Het enige wat Ferrari als grote pro heeft is zijn (exotische) uitstraling, zijn vermogen en vooral zijn lekkere geluid. Ik zou een Ferrari kopen als hebbeding, maar nog steeds nadat een Lotus als rijdersding in mijn garage staat...

Met deze nieuwe richting zal Lotus pakken klanten verliezen, hopelijk maken ze de goeie keuze en zullen ze meer nieuwe klanten voor hun premium luxebakken winnen dan het verlies van de pure-rijders-klanten.

Doet me dan eigenlijk nadenken ... welk alternatief hebben we als Lotus geen pure sportwagens meer zal maken? Ariel Atom? Caterham/Westfield/Donkervoort Seven? Ultima (duurder)? ...

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 21:55
door T_085
Zoals ik in het andere topic al zei, hoop ik niet dat het zo een vaart loopt. Natuurlijk is er altijd wel plaats voor een Esprit met 500+pk, maar om nou enkel hierop te gaan focussen kan ik echt niet begrijpen.

Ik weet niet waarom, maar dit doet me denken aan TVR.

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 22:11
door a_fond
De ferrari 458 italia heeft wel redelijk niet-ferrari vormen, veel rondingen en scherpe hoeken zoals een lotus hoor.
Het rijden zelf is natuurlijk anders, maarja 570pk , double-clutch...

Maar indien lotusde weg naar boven gaat, heb ik gisteren vernomen dat mclaren de weg naar driverscar gaan(en goedkoper :shock: )

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 22:20
door Frederik
a_fond schreef:De ferrari 458 italia heeft wel redelijk niet-ferrari vormen, veel rondingen en scherpe hoeken zoals een lotus hoor.
Het rijden zelf is natuurlijk anders, maarja 570pk , double-clutch...
Al verschillende Ferrari's gereden en deze konden me in het rijden zelf niet echt bekoren. Lotus blijft voor mij de ultieme rij-machine die mij het meeste fun geeft van A naar B. Met een Ferrari kan je echter wel ultiem snel van A naar B door de vlijmscherpe acceleraties, maar hun bochtenwerk ... aiai. Los daarvan geeft de Ferrari rijplezier door zijn exclusiviteit, motorgeluid, historie ... maar het rijden zelf vind ik toch niet dat hoor...
a_fond schreef:Maar indien lotusde weg naar boven gaat, heb ik gisteren vernomen dat mclaren de weg naar driverscar gaan(en goedkoper :shock: )
Ik vrees dat een goedkope McLaren nog steeds geen spek voor onze bek is.

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 22:36
door a_fond
idem prijs als een 260 cup ;)

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 23:02
door Frederik
a_fond schreef:idem prijs als een 260 cup ;)
De nieuwe McLaren? Denk het niet hoor ...

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 23:29
door a_fond
Frederik schreef:
a_fond schreef:idem prijs als een 260 cup ;)
De nieuwe McLaren? Denk het niet hoor ...
niet de mp4-12c, maar mclaren heeft 5 modellen in de boekentas 8-) meer mag ik niet zeggen

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 23:33
door mindp0wer
Man, man, man, wat een geheimzinnig gedoe, ben wel nieuwsgierig nu ;)

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 24 jun 2010, 08:59
door wimvanbeeck
a_fond schreef:
Frederik schreef:
a_fond schreef:idem prijs als een 260 cup ;)
De nieuwe McLaren? Denk het niet hoor ...
niet de mp4-12c, maar mclaren heeft 5 modellen in de boekentas 8-) meer mag ik niet zeggen
tegen het zover is kosten ze meestal een pak meer.Eerst zien en dan geloven, ze hebben allemaal véél ideeen, maar wanneer zijn deze te koop en tegen welke prijs dan, er wordt een prijs vooropgesteld maar