En nu even terug over de happening zelf!
Moeten wij iets betalen of is het de bedoeling om zoals met de Vroemdagen passagiers mee te nemen en na enkele toerkes terug af te zetten?
Wordt er voor de rijders iets van eten voorzien of toch maar koelbox meenemen?
ovi schreef:En nu even terug over de happening zelf!
Moeten wij iets betalen of is het de bedoeling om zoals met de Vroemdagen passagiers mee te nemen en na enkele toerkes terug af te zetten?
Wordt er voor de rijders iets van eten voorzien of toch maar koelbox meenemen?
ik denk telkens 1 toerke en de volgende?
vorige week zeiden ze mij bij FKM dat de benzine alvast door VAB werd betaald... (in 2008 tochn, mss dit jaar met de crisis..) banden en remblokken spijtig genoeg niet
dus met een zo leeg mogelijk tank toekomen en eens goe voldoen voor het gedaan is .. allez voor die max35 liter moeten we het nu ook ni gaan doen..
ovi schreef:En nu even terug over de happening zelf!
Moeten wij iets betalen of is het de bedoeling om zoals met de Vroemdagen passagiers mee te nemen en na enkele toerkes terug af te zetten?
Wordt er voor de rijders iets van eten voorzien of toch maar koelbox meenemen?
ik denk telkens 1 toerke en de volgende?
vorige week zeiden ze mij bij FKM dat de benzine alvast door VAB werd betaald... (in 2008 tochn, mss dit jaar met de crisis..) banden en remblokken spijtig genoeg niet
dus met een zo leeg mogelijk tank toekomen en eens goe voldoen voor het gedaan is .. allez voor die max35 liter moeten we het nu ook ni gaan doen..
Das nog straffer dan met de vroemdagen dus!
Ik ben al tevreden dat we een keer op circuit kunnen scheuren zonder dat ze onze benzine betalen!
Maar altijd goe om weten natuurlijk!
Krijgen we nog officieel bericht over dat we wel degelijk op de lijst staan?
We gaan ook dit jaar via "Oracle cars" deelnemen aan de autohappening met kitcars, waaronder vooral sevens.
Voor diegene die al wat meer over de praktische kant willen weten:
VAB-Autohappening 2009
Afstand van verhaal – Oefenritten op circuit
Ondergetekende, eigenaar, bestuurder of begeleider van een voertuig, dat ter
gelegenheid van de VAB-Autohappening 2009 proefrijdt op Circuit Zolder, verklaart
afstand te doen van alle verhaal ten aanzien van VAB N.V. en haar aangestelden, voor
alle eventuele opgelopen schade in het kader van deze rit.
Ondergetekende verbindt er zich tevens toe strikt de instructies van de
circuitverantwoordelijken na te leven. De belangrijkste veiligheidsinstructies worden
hieronder opgesomd. Deze opsomming is niet limitatief en kan worden aangevuld met
last-minute aanpassing die tijdens de voorafgaande briefing door de koersdirectie zullen
worden meegedeeld. Elke eigenaar, bestuurder of begeleider van een voertuig, die ter
gelegenheid van de VAB-Autohappening 2009 proefrijdt op Circuit Zolder is VERPLICHT
deze briefing bij te wonen en wordt verondersteld op de hoogte te zijn van onderstaande
instructies :
1. De koersdirectie die namens VAB wordt aangesteld heeft de bevoegdheid om
autonoom in te grijpen en om bij overtreding van de vastgestelde regels of bij een
inbreuk op de geluidswetgeving verdere deelname tot de testritten te weigeren.
De beslissing van de koersdirectie niet betwistbaar.
2. Bij een eerste overschrijding van de geluidslimieten krijgt men een verwittiging,
zodat men nog een ingreep kan uitvoeren om de geluidshinder te beperken.
Indien een tweede overtreding wordt vastgesteld, wordt het voertuig (niet de
piloot) uitgesloten van verdere deelname. Deze geluidsmeting wordt door het
circuit-secretariaat uitgevoerd. Na een tweede overtreding kan het
gesanctioneerde voertuig pas na het afvlaggen van de testritten uit de pitlane
worden verwijderd.
3. Het rijgedrag van de testrijders wordt constant gevolgd door de
veiligheidscamera’s van Circuit Zolder. Onverantwoord rijgedrag wordt
gesanctioneerd met definitieve uitsluiting. Alle beslissingen inzake de testritten op
het circuit worden autonoom door de verantwoordelijke voor de veiligheid
genomen en zijn niet voor beroep vatbaar.
4. Op de deelnemende voertuigen wordt VERPLICHT een wedstrijdnummer op de
voorruit aangebracht. Dit nummer correspondeert met de transponder voor de
geluidsmeting die VERPLICHT op het voertuig moet worden aangebracht. De
eigenaar/bestuurder van het voertuig is verantwoordelijk voor het correct
aanbrengen van zowel nummer als transponder. Eventuele fraude met nummers
en/of transponders wordt bestraft met ONMIDDELLIJKE UITSLUITING.
5. Indien over het voertuig en/of de bestuurder foutieve informatie wordt
doorgegeven of voorgelegd aan VAB N.V. of haar aangestelden, zal het voertuig
en/of de bestuurder onmiddellijk worden uitgesloten van verdere deelname. In
voorkomend geval zal, in geval van ongeval met materiële en/of lichamelijke
schade tijdens de VAB-Autohappening, de eigenaar van het voertuig aansprakelijk
worden gesteld.
6. Elke testrijder ontvangt na ondertekening van dit formulier een genummerde
badge. Deze badge is strikt persoonlijk. De drager ervan (lees : de ondertekenaar
van dit formulier “afstand van verhaal”) is gedurende de VAB-Autohappening
ervoor verantwoordelijk. Het is ten strengste verboden deze badge door te geven.
In voorkomend geval zal de ondertekenaar van het formulier “afstand van
verhaal” steeds verantwoordelijk worden gesteld voor materiële of lichamelijke
schade, ook al was hij/zij op het ogenblik van het schadegeval niet de bestuurder.
7. De maximum snelheid voor ALLE voertuigen bij het oprijden van het circuit vanaf
het Medical Center -voor aanvang van de testritten- naar de boxen toe bedraagt
60 km/h. De koersdirectie zal hierop heel streng toezien. Inbreuken hierop
worden niet geduld en worden bestraft met onmiddellijke uitsluiting van verdere
deelname.
8. Het gebruik van alcoholische dranken voor en tijdens de testritten is
vanzelfsprekend strikt verboden.
9. De testritten moeten de deelnemers de kans geven om op een verantwoorde
manier mee te rijden op het circuit. Testrijders die desondanks toch racen of
onverantwoorde manoeuvres uitvoeren, worden onmiddellijk uitgesloten van
verdere deelname.
10. De testrijder stopt enkel voor zijn respectievelijke box en laat alleen daar de
passagier(s) instappen.
11. De testrijder draagt steeds de veiligheidsgordel in de wagen en eist dit ook van de
passagier(s).
12. Bij het verlaten van de stand/box moet voorrang worden verleend aan de wagens
die reeds in de pitlane rijden.
13. De snelheid in de pitlane is beperkt tot 60 km/u. Deze snelheidsbeperking geldt
vanaf de PIT ENTRY tot het licht EINDE STANDS.
14. Alle voertuigen moeten verplicht stoppen op het einde van de pitlane waar een
laatste controle zal worden uitgevoerd door VAB.. Aan deze controlepost zullen de
passagiers hun testrit-ticket moeten afgeven en hun controlepolsbandje moeten
tonen. Ook de testrijders zal gevraagd worden hun badge te tonen.
Steekproefgewijs zal tevens identiteitscontrole worden uitgevoerd bij de
testrijders (juiste badge, aanwezigheid op verplichte briefing) en een controle op
de aangebrachte transponder. Vastgestelde inbreuken geven aanleiding tot
onmiddellijke uitsluiting van voertuig en/of bestuurder en/of passagier.
15. Bij het oprijden van het circuit, na het verlaten van de pitlane moet voorrang
worden verleend aan de wagens die reeds op het circuit rijden. Wagens die de
pitlane verlaten blijven uiterst rechts rijden (rechts van de gele streep op de weg)
tot de toestand veilig is.
16. In de bochten geldt een absoluut inhaalverbod. Inhalen kan enkel gebeuren op de
rechte stukken. Wagens die inhalen hebben geen voorrang op de ingehaalde
wagen, maar moeten de rijlijn van de ingehaalde wagen respecteren.
17. De vlaggen dienen steeds onvoorwaardelijk gerespecteerd te worden. Hieronder
volgt een opsomming van de gebruikte vlaggen.
18. Vlaggen:
Gele vlag: Gevaar op de piste. Snelheid aanpassen. Absoluut inhaalverbod!
Groene vlag: Einde gevaarlijke situatie. Piste is terug vrij.
Rood/gele vlag: Abnormale gladheid op de piste door bvb. oliespoor.
Snelheid aanpassen!
Blauwe vlag: Een sneller voertuig zal inhalen. Blijf op de rijlijn!
Witte vlag: Traag voertuig of interventiewagen op de piste. Dit voertuig mag
voorzichtig
worden ingehaald. Opgelet: de Safety Car mag nooit worden
ingehaald.
Rode vlag: Tijdelijke onderbreking testritten op het circuit! Voorzichtig
terugrijden naar de
pitlane/boxen.
Zwarte vlag + wagennummer: De rijder van het desbetreffende voertuig moet zich
bij het binnenrijden van de pits aanmelden bij de
koersdirectie in de penalisatiezone ter hoogte van de
controletoren.
19. Een testrit duurt maximaal 2 rondes. Dit betekent de pist verlaten, éénmaal
voorbijkomen aan de start/finish lijn en de pits terug binnenrijden.
20. Bij het binnenrijden van de pits: verplicht gebruik van de richtingaanwijzer om het
achterliggend verkeer te verwittigen.
21. Bij het binnenrijden van de pits moeten alle voertuigen verplicht stoppen ter
hoogte van de VIP-toren. De passagiers stappen hier uit het voertuig en verlaten
de pits. De testrijder rijdt steeds terug zonder passagiers naar de respectievelijke
stand/box.
22. Het is absoluut verboden reparaties uit te voeren, banden te wisselen en te
tanken in de pitlane. Technische ingrepen gebeuren IN de box, tanken uitsluitend
aan het tankeiland. De boxen 32 en 33 worden voorbehouden als technische
ruimte.
23. Alhoewel de testritten op het circuit geenszins als snelheidsritten mogen worden
beschouwd, beveelt de organisatie aan bij de testrijders van “open” voertuigen
om hun passagiers een helm te laten dragen. Indien de bestuurder van een
voertuig op circuit zelf een helm draagt is hij/zij verplicht om ook een helm te
voorzien voor de passagier en erop toe te zien dat hij/zij de helm draagt tijdens
de testrit.
24. De verantwoordelijke voor de pitlane zal per box twee fluo VAB-hesjes geven aan
de verantwoordelijke van de respectievelijke box. Het is de bedoeling dat deze
hesjes gedragen worden door de personen die zich in de pits bevinden (begeleider
van voertuig die helpt bij instappen genodigden, mecanicien,..). Personen zonder
een dergelijk hesje zullen om veiligheidsredenen gevraagd worden in de boxen
plaats te nemen. In de boxen zelf worden enkel personen toegelaten die in het
bezit zijn van een badge “organisatie” en kandidaat deelnemers die in het bezit
zijn van een geldig testrit-ticket en het juiste polsbandje. Personen onder de 16
jaar worden niet toegelaten in de voertuigen, de boxen of in de pits.
25. Voertuigen die vroeger dan voorzien de piste willen/moeten verlaten, kunnen dit
eveneens via de uitrit Medical Center. De koersdirectie vraagt uitdrukkelijk om in
dit geval de richtingaanwijzers te gebruiken (net zoals bij het binnenrijden van de
pits) om het achterliggend verkeer te verwittigen.
pourrais-tu réserver 6 places pour BelgiansOnTrack pour Zolder les 19 et 20 septembre a Zolder?
Seront présents sur place :
- Bernard avec sa nouvelle 340R
- Bernard Arnould avec son nouvel embrayage
- Dimi pour montrer les trajectoires
- Greg pour essayer sa nouvelle anglaise
- Gaetan avec sa nouvelle anglaise également
merci bcp
l'équipe BelgiansOnTrack
Laatst gewijzigd door Greg op 28 aug 2009, 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.