21/05/2009 : Ypres Lotus Day [foto's & comments]
- Scorpion
- Auto: Lotus Elise S2
- Contacteer:
Re: 21/05/2009 : Ypres Lotus Day [foto's & comments]
Gisteren heb ik zo'n 400 foto's gemaakt van jullie prachtige bolides,
een selectie ervan staat online op m'n blogspot :
http://scorpion-cars.blogspot.com/
Enkele voorbeeld-foto's :
een selectie ervan staat online op m'n blogspot :
http://scorpion-cars.blogspot.com/
Enkele voorbeeld-foto's :
Laatst gewijzigd door Frederik op 22 mei 2009, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's geüploaded (ge lieve dat ook altijd te doen)
Reden: foto's geüploaded (ge lieve dat ook altijd te doen)
Vroooooaaaaar! "Michel Vaillant"
- JDV
- Naam: Jonathan De Valck
- Auto: eerstdromen,dankopen
- Contacteer:
Daar mag je mij ook verwachten, spijtig genoeg bij mij thuis, maar wel in mijn streekbickyboy schreef:dikke kus voor pascal,dirk en herman.
het was een fijne dag,
op naar de volgende ontmoeting 01 juni
gentlemen's tour
tot dan
sherlock
hans en ronny

Tziet er allemaal extreem fantastisch uit. Laten we hopen dat de Gentlemen's tour deze tour zo goed mogelijk kan evenaren

Back in action 

-
- Naam: Aswin Pyck
- Auto: /
- Contacteer:
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
Echt mooie foto's en ..eveneens ook deze van de Lions...
- Vich
- Naam: Virginie
- Auto: Elise MK1
Idd mooie foto´s!!Herman schreef:Echt mooie foto's en ..eveneens ook deze van de Lions...
Seize the day
- hans
- Auto: Elan
chapeau voor al die mensen die die talrijke foto's gemaakt hebben !
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
Picon, op vraag van verschillende mensen die de lotus day run meereden, hier het recept van dit drankje die wereldbekend is in zuidwestvlaanderen en noordfrankrijk en bij den Noel..
Picon met witte wijn
Wat heb je nodig?
4 cl Picon
8 cl witte wijn, bij voorkeur een iets zoetere witte wijn zoals een Pinot Gris of een Monbazillac
Hoe bereiden?
Schenk de Picon uit in een wijnglas
Voeg de koele witte wijn toe.
Eventueel een ijsblokje toevoegen.
1320 keer gelezen
Picon met bier
Wat heb je nodig?
4 cl Picon
1 glas blond bier (Jupiler, Stella, ....)
Hoe bereiden?
Voeg de Picon in een bierglas.
Schenk daarna het bier uit in het glas.
Een eenvoudige cocktail, die zeer populair is in Frankrijk.
186 keer gelezen
Amer Picon
Wat heb je nodig?
4 cl Picon
1 cl grenadine
2 cl citroensap
Hoe bereiden?
Voeg de ingrediënten in een shaker en voeg een ijsblokje toe.
Goed schudden.
Uitschenken zonder het ijsblokje
Deze cocktail is een plezier voor uw smaakpapillen.
wij doen hemzelf gereed in een verhouding van 2 delen picon tegen 6 delen witte wijn zoals een bougogne alligoté of zoiets en een scheutje cointreau... en een ysblokje...

Picon met witte wijn
Wat heb je nodig?
4 cl Picon
8 cl witte wijn, bij voorkeur een iets zoetere witte wijn zoals een Pinot Gris of een Monbazillac
Hoe bereiden?
Schenk de Picon uit in een wijnglas
Voeg de koele witte wijn toe.
Eventueel een ijsblokje toevoegen.
1320 keer gelezen
Picon met bier
Wat heb je nodig?
4 cl Picon
1 glas blond bier (Jupiler, Stella, ....)
Hoe bereiden?
Voeg de Picon in een bierglas.
Schenk daarna het bier uit in het glas.
Een eenvoudige cocktail, die zeer populair is in Frankrijk.
186 keer gelezen
Amer Picon
Wat heb je nodig?
4 cl Picon
1 cl grenadine
2 cl citroensap
Hoe bereiden?
Voeg de ingrediënten in een shaker en voeg een ijsblokje toe.
Goed schudden.
Uitschenken zonder het ijsblokje
Deze cocktail is een plezier voor uw smaakpapillen.
wij doen hemzelf gereed in een verhouding van 2 delen picon tegen 6 delen witte wijn zoals een bougogne alligoté of zoiets en een scheutje cointreau... en een ysblokje...
- Tom DC
- Naam: Tom
- Auto: (nog) geen Lotus
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik volg dit forum al geruime tijd, maar had mij nog niet zelf ingeschreven omdat ik zelf (nog) geen Lotus heb en dus niet echt kan meebabbelen erover. Mijn schoonvader kwam gisteren echter langs en omdat hij weet dat ik autoliefhebber ben vertelde hij dat hij tijdens een uitstapje een heleboel Lotussen gezien had. Deze wilde ik dus graag delen met jullie :
Laatst gewijzigd door Frederik op 24 mei 2009, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's geüploaded (gelieve dat ook te doen)
Reden: foto's geüploaded (gelieve dat ook te doen)
- Roland
- Auto: Lotus Esprit Turbo
Zonet terug thuis...zonder de Lotus!
Ik zal even samenvatten:
Picco bello organisatie, Pascal, Dirk, Herman en Frederik! Total respect!
Prima timing van de dag; super-mooie organisatie; enz.
Gelieve rekening te houden met mijn deelname volgendjaar!
ABER...
Sommige onder jullie kregen van mij te horen dat de Lotus-Forum day de start gaf voor een Lotus Esprit weekend. 's Avonds zijn we gaan overnachten in een hotel in Ieper, en volgende dag weg voor een lange uitstap richting Pas de Calais (met de goede raden van Herman (Pirard); ja,ja, we zijn geweest en hebben vissoep teruggebracht; bedankt Herman!).
Eerste zonnige stoppen bij Cap Gris Nez en Cap Blanc Nez, foto's getrokken, ook via Bergues (fototje van de Lotus naast een Renault van La Poste -Bienvenue chez les Ch'tis). Verder mooie plekken bezocht, op een "cruisin'" rythme, alhoewel, ik een ongewone lawaai hoorde in 2de, als ik langs mureen passeerde. Verder naar Le Touquet (teleurstellend al bij al; file zoals in Saint Trop', moeilijk om te parkeren, en een zeer teleurstellende dijk). Hop, injumpen om op tijd te komen op ons hotel in Recques-sur-Hem, via mooie route langs Hesdin, St Omer, om op tijd te kunnen genieten van een 7-gang menu bij Hotel de Cocove.
Toffe wegentjes, cruisin', en soms eens "lâcher la cavalerie". Tot in Hesdin. Daar even stop voor een overweg, in eerste positie. Het was toen heel warm binnen, dus deur open al wachtend (ik zet bijna nooit airco aan om pk's te besparen; dom hé?!). Bij het opengaan van de barelen, boem, weg. 1ste, 2de, en ik kom in een bos, met super-mooie bochten (en niets vooraan). Acceleratie, 3de, en bij het schakelen naar 4de in een helling,...NIKS. "Vroem, kroeeeeetch, kroetch". In de rapte, alle andere versnellingen geprobeerd, NIKS. Een zijweg in stenen rechts, en ik daar binnen. Ik keek naar mijn vrouw en zei: "We hebben een heel zwaar probleem". Ik had het door: versnellingsbak had het laten weten...midden in een bos, niemand rond, en de mensen op ons aan het wachten in 't hotel.
Uit den auto, quick check, geen ene verselling beschikbaar, shifting mecaniek op eerste zicht goed in orde; koppeling vloeistof ok, dus, inderdaad: vesnellingsbak kapot. En nu?
Alle papieren boven gehaald. Eerst de verzekering (AXA om hun niet te noemen...)Bel daar naartoe; gast vraag me om mijn contract-nummer; nummer doorgegeven; reactie van die call-center quibus: "Mijnheer u bent verzekert voor ongevallen, niet voor pannes!" Begon goed. Midden in den bos, antwoordde ik: "Ik ben al zes jaar klant bij u; ik wil assistentie en ben bereid hiervoor te betalen, hoe kunnen we dit aanpakken?" (zie hoofdstuk 2, omdat 'k denk dat ik op de max komt)
Ik zal even samenvatten:
Picco bello organisatie, Pascal, Dirk, Herman en Frederik! Total respect!
Prima timing van de dag; super-mooie organisatie; enz.
Gelieve rekening te houden met mijn deelname volgendjaar!
ABER...
Sommige onder jullie kregen van mij te horen dat de Lotus-Forum day de start gaf voor een Lotus Esprit weekend. 's Avonds zijn we gaan overnachten in een hotel in Ieper, en volgende dag weg voor een lange uitstap richting Pas de Calais (met de goede raden van Herman (Pirard); ja,ja, we zijn geweest en hebben vissoep teruggebracht; bedankt Herman!).
Eerste zonnige stoppen bij Cap Gris Nez en Cap Blanc Nez, foto's getrokken, ook via Bergues (fototje van de Lotus naast een Renault van La Poste -Bienvenue chez les Ch'tis). Verder mooie plekken bezocht, op een "cruisin'" rythme, alhoewel, ik een ongewone lawaai hoorde in 2de, als ik langs mureen passeerde. Verder naar Le Touquet (teleurstellend al bij al; file zoals in Saint Trop', moeilijk om te parkeren, en een zeer teleurstellende dijk). Hop, injumpen om op tijd te komen op ons hotel in Recques-sur-Hem, via mooie route langs Hesdin, St Omer, om op tijd te kunnen genieten van een 7-gang menu bij Hotel de Cocove.
Toffe wegentjes, cruisin', en soms eens "lâcher la cavalerie". Tot in Hesdin. Daar even stop voor een overweg, in eerste positie. Het was toen heel warm binnen, dus deur open al wachtend (ik zet bijna nooit airco aan om pk's te besparen; dom hé?!). Bij het opengaan van de barelen, boem, weg. 1ste, 2de, en ik kom in een bos, met super-mooie bochten (en niets vooraan). Acceleratie, 3de, en bij het schakelen naar 4de in een helling,...NIKS. "Vroem, kroeeeeetch, kroetch". In de rapte, alle andere versnellingen geprobeerd, NIKS. Een zijweg in stenen rechts, en ik daar binnen. Ik keek naar mijn vrouw en zei: "We hebben een heel zwaar probleem". Ik had het door: versnellingsbak had het laten weten...midden in een bos, niemand rond, en de mensen op ons aan het wachten in 't hotel.
Uit den auto, quick check, geen ene verselling beschikbaar, shifting mecaniek op eerste zicht goed in orde; koppeling vloeistof ok, dus, inderdaad: vesnellingsbak kapot. En nu?
Alle papieren boven gehaald. Eerst de verzekering (AXA om hun niet te noemen...)Bel daar naartoe; gast vraag me om mijn contract-nummer; nummer doorgegeven; reactie van die call-center quibus: "Mijnheer u bent verzekert voor ongevallen, niet voor pannes!" Begon goed. Midden in den bos, antwoordde ik: "Ik ben al zes jaar klant bij u; ik wil assistentie en ben bereid hiervoor te betalen, hoe kunnen we dit aanpakken?" (zie hoofdstuk 2, omdat 'k denk dat ik op de max komt)
- Roland
- Auto: Lotus Esprit Turbo
Hoofdstuk 2
De gast van AXA antwoordt: "dit kan niet zomaar mijnheer". (Ondertussen betaal ik al zes jaar de "volle pot" aan verzekering (4 kee meer dan bij Ethias) zonder enige vertraging.
"Iemand van uw familie moet vandaag een storting doen van 500 Euro, en het bewijs per fax doorsturen" By the way, dit allemaal op een bank-holiday dag om ong. 7 uur 's avonds!!!
Het was me al te veel en zei:"Arrêtez de dire des conneries et aidez-moi; j'ai des cartes de crédit alimentées, il doit y avoir moyen de s'arranger, je suis prêt à payer"
Ja, en guess what? Mijnheer was een beetje gepikkeerd dat ik zoiets durfde zeggen, en gna-gna-gna. (OP DAT MOMENT HAD IK AL DE BESLISSING GENOMEN OM AL MIJN VERZEKERINGEN ERGENS ANDERS TE ZETTEN, ja?)
Heb uiteindelijk een tel-nummer van dit customer-friendly klootzak te krijgen om mijn plan te trekken. Maar kreeg niemand aan de lijn.
Politie-nummer gedraaid. Een nummer doorgekregen. Nummer gedraaid. Welke vraag kreeg ik als eerste, misschien? Tja, van wie hebt u ons nummer gekregen (om de zware administratie van commissies & matabischkes in goede banen te lijden).
Drie kwartier later kwam er een vrachtwagen af. Wagen naar Le Parcq. Beveiligde parking-garage. En dan negociëren om iets te kunnen overhouden van ons hotelverblijven. De zoon van de dépanneur heeft ons nog naar ons hotel gebracht (da was tof van hun). Toegekomen om 21:15. De diner was voorzien tussen 19 en 21. Resultaat 7-gang menu in één uur geserveerd, nogal speedy...
Contact opgenomen met Thierry en Nathalie om het transport te organiseren op maandag: ze zijn hierbij reuze bedankt!
Faktuur van de Franse takeldienst gast : takeldienst: 160 Euros (valt nog mee) en taxi dienst naar 't hotel: 173 Euros (wel een beeke overdreven, maar wa wilde!)
En vandaag terug thuis, via 4 treinen en zonder auto...
Verdriet...Had wel erger kunnen zijn.
Conclusie:
Eerste dag (Lotus-Forum day): super prachtig
Tweede dag (cruisin') prachtig tot...
Derde dag: nachtmerrie
Indien je bij Axa zit; eens goed kijken naar je contract.
Idee: ik zal nog iets posten om een soort "hulp-netwerk" op te bouwen tussen Forum-leden, mbt goede praktijken, adressen en verzekeringen, zowel binnenland als buitenland. Ik denk dat we elkaar flink zouden kunnen helpen. Wat zou je zelf doen als er een zware panne voorkomt midden in een bos???
Met nog een speciale dank aan de organisatie en aan familie Verhiest!
'k zal mijn foto's nog posten
De gast van AXA antwoordt: "dit kan niet zomaar mijnheer". (Ondertussen betaal ik al zes jaar de "volle pot" aan verzekering (4 kee meer dan bij Ethias) zonder enige vertraging.
"Iemand van uw familie moet vandaag een storting doen van 500 Euro, en het bewijs per fax doorsturen" By the way, dit allemaal op een bank-holiday dag om ong. 7 uur 's avonds!!!
Het was me al te veel en zei:"Arrêtez de dire des conneries et aidez-moi; j'ai des cartes de crédit alimentées, il doit y avoir moyen de s'arranger, je suis prêt à payer"
Ja, en guess what? Mijnheer was een beetje gepikkeerd dat ik zoiets durfde zeggen, en gna-gna-gna. (OP DAT MOMENT HAD IK AL DE BESLISSING GENOMEN OM AL MIJN VERZEKERINGEN ERGENS ANDERS TE ZETTEN, ja?)
Heb uiteindelijk een tel-nummer van dit customer-friendly klootzak te krijgen om mijn plan te trekken. Maar kreeg niemand aan de lijn.
Politie-nummer gedraaid. Een nummer doorgekregen. Nummer gedraaid. Welke vraag kreeg ik als eerste, misschien? Tja, van wie hebt u ons nummer gekregen (om de zware administratie van commissies & matabischkes in goede banen te lijden).
Drie kwartier later kwam er een vrachtwagen af. Wagen naar Le Parcq. Beveiligde parking-garage. En dan negociëren om iets te kunnen overhouden van ons hotelverblijven. De zoon van de dépanneur heeft ons nog naar ons hotel gebracht (da was tof van hun). Toegekomen om 21:15. De diner was voorzien tussen 19 en 21. Resultaat 7-gang menu in één uur geserveerd, nogal speedy...
Contact opgenomen met Thierry en Nathalie om het transport te organiseren op maandag: ze zijn hierbij reuze bedankt!
Faktuur van de Franse takeldienst gast : takeldienst: 160 Euros (valt nog mee) en taxi dienst naar 't hotel: 173 Euros (wel een beeke overdreven, maar wa wilde!)
En vandaag terug thuis, via 4 treinen en zonder auto...
Verdriet...Had wel erger kunnen zijn.
Conclusie:
Eerste dag (Lotus-Forum day): super prachtig
Tweede dag (cruisin') prachtig tot...
Derde dag: nachtmerrie
Indien je bij Axa zit; eens goed kijken naar je contract.
Idee: ik zal nog iets posten om een soort "hulp-netwerk" op te bouwen tussen Forum-leden, mbt goede praktijken, adressen en verzekeringen, zowel binnenland als buitenland. Ik denk dat we elkaar flink zouden kunnen helpen. Wat zou je zelf doen als er een zware panne voorkomt midden in een bos???
Met nog een speciale dank aan de organisatie en aan familie Verhiest!
'k zal mijn foto's nog posten