'ferme' Foto's van 'ferme' Lotussen ...
- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: 'ferme' Foto's van 'ferme' Lotussen ...
bron:Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- gvy
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Volgende foto's zijn niet zo ferm, want met de gsm gemaakt, maar de lotussen zijn het alleszins wel, dus ik wil ze jullie niet onthouden....
Ik heb dit weekend in Stavelot in de kelders van de abdij, het relatief kleine, maar prachtige museum opgedragen aan het circuit van Spa Francorchamps bezocht. En uiteraard mocht het merk lotus daar niet ontbreken.
Vooreerst de prachtige F1 wagen.
Ik geloof dat deze JPS auto uit 1974 stamt en bestuurd is door Ronny Peterson en Jacky Ickx.
De lotus76 was de minder succesvolle opvolger van de lotus72, Niettemin mooi om zien.
Hij had een ford cosworth DFV motor
En nee het was geen schaalmodel of replica maar the real stuff :
Er stonden nog diverse andere F1 , F2 en F3 wagens evenals de indrukwekkende prototypes, maar ook een kleine verzameling racewagens .
Hier de eerste lotus elite (gebouwd tussen 1958 en 1963). gewoonweg prachtig.
Naast een prachtige alpine A110
groeten
Geert
Ik heb dit weekend in Stavelot in de kelders van de abdij, het relatief kleine, maar prachtige museum opgedragen aan het circuit van Spa Francorchamps bezocht. En uiteraard mocht het merk lotus daar niet ontbreken.
Ik geloof dat deze JPS auto uit 1974 stamt en bestuurd is door Ronny Peterson en Jacky Ickx.
De lotus76 was de minder succesvolle opvolger van de lotus72, Niettemin mooi om zien.
Er stonden nog diverse andere F1 , F2 en F3 wagens evenals de indrukwekkende prototypes, maar ook een kleine verzameling racewagens .
groeten
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- Patrick
- Naam: Patrick
- Auto: Elise S
Het museum in Stavelot is idd zekers de moeite voor de Lotusliefhebber!
Ik ben er in september nog geweest en m'n ogen goed de kost gegeven.
Het begint al bij de inkom met een heerlijke Lotus Formule Ford uit '65. Verder onderweg een mooie uiteenzetting over de vooruitgang die de racerij heeft geboekt door de ontwikkeling van het monocoque chassis door Colin Chapman.
Een echte aanrader voor tijdens een uitstapje naar de Ardennen.
Groeten,
Patrick
Ik ben er in september nog geweest en m'n ogen goed de kost gegeven.
Het begint al bij de inkom met een heerlijke Lotus Formule Ford uit '65. Verder onderweg een mooie uiteenzetting over de vooruitgang die de racerij heeft geboekt door de ontwikkeling van het monocoque chassis door Colin Chapman.
Een echte aanrader voor tijdens een uitstapje naar de Ardennen.
Groeten,
Patrick
gvy schreef:Volgende foto's zijn niet zo ferm, want met de gsm gemaakt, maar de lotussen zijn het alleszins wel, dus ik wil ze jullie niet onthouden....
groeten
Geert
- gvy
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Mooie aanvulling Patrick,
De Lotus formule Ford stond er inderdaad ook nog.
En het is dichtbij het circuit, dus ook een aanrader als je toch daarheen gaat.
Het is niet groot. Je bent er op een tweetal uurtjes doorheen . Als je niet graag de bordjes en uitgebreide interessante info leest zelfs sneller. Het kan dus gecombineerd worden met een andere activiteit.
Geert
De Lotus formule Ford stond er inderdaad ook nog.
En het is dichtbij het circuit, dus ook een aanrader als je toch daarheen gaat.
Het is niet groot. Je bent er op een tweetal uurtjes doorheen . Als je niet graag de bordjes en uitgebreide interessante info leest zelfs sneller. Het kan dus gecombineerd worden met een andere activiteit.
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
-
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
Al langer een bekende in Lotusmiddens maar voor diegene die nog geen kennismaking gemaakt hebben met deze amerikaanse lichtjes gemodificeerde Elise...
Ronin Exige
Specs - 2005 Lotus Elise
Layout
Transverse mid engine, rear-wheel drive
Engine
2.0-liter I4, dohc, 16-valve, supercharged, turbocharged and intercooled. Wiseco 9.1:1 forged pistons; Darton cylinder sleeves; Crower rods; VF MP62 supercharger; Precision 6262 turbo w/1.06 turbine housing; Stafford air-to-water intercooler, air intake, manifold, fuel rail, headers, four-inch tailpipe, oil catch can, oil cooler, fuel swirl pot, engine mounts; Siemens 750 cc/min fuel injectors; Burns stainless steel muffler; Tial 44 waste gate, Turbonetics Raptor BOV; Circuitworx oil pump; Moroso oil pan; MWR valve springs, retainers; Walbro 255 lph fuel pumps (2); Aeromotive fuel regulator; Okada plasma coils; Wiggins clamps; Pro Alloy radiators, heat exchangers; Spal fans; Jabsco water pump; Johnson water pump; AEM boost controller; ARK boost controller
Transmission
Five-speed manual (Toyota E153); Master Shift robotized clutch w/paddle shift; Clutchmasters twin-disc clutch, pressure plate; Fidanza single-mass flywheel; Moser axles
Suspension
Nitron/Hoffmans coilovers; Eibach springs; Stafford lower A-arms, toe-links, bushings; OEM Lotus front anti-roll bar
Brakes
Lotus Sport AP brakes; Pagid R14 pads; Aeroquip stainless steel braided lines
Wheels & Tires
Kodiak FX alloys, 7.5x16 (f), 10.5x18 (r) Hoosier R6, 205/40 (f), 285/30 (r)
Exterior
ReVerie carbon fiber front splitter, rear diffuser, canards; Craft Square carbon fiber race mirrors; TWRD carbon fiber roof; Rizoma front turn signals; Specialty Car Craft front and rear fender flares, side intakes, side skirts
Interior
ReVerie CF bucket seats; Sparco harnesses, flat-bottomed steering wheel; Works Bell quick release adaptor; TWRD CF center console, dash, door panels, sills; Panasonic Avic N3 head unit; AEM wideband A/F gauge; Braille battery; Frank's paddle shifters
Performance
Peak Power: 580 hp @ 6900 rpm
Peak Torque: 430 lb-ft @ 4300 rpm
0-60 mph: 2.2 sec
0-125 mph: 5.3 sec
Ronin Exige
Specs - 2005 Lotus Elise
Layout
Transverse mid engine, rear-wheel drive
Engine
2.0-liter I4, dohc, 16-valve, supercharged, turbocharged and intercooled. Wiseco 9.1:1 forged pistons; Darton cylinder sleeves; Crower rods; VF MP62 supercharger; Precision 6262 turbo w/1.06 turbine housing; Stafford air-to-water intercooler, air intake, manifold, fuel rail, headers, four-inch tailpipe, oil catch can, oil cooler, fuel swirl pot, engine mounts; Siemens 750 cc/min fuel injectors; Burns stainless steel muffler; Tial 44 waste gate, Turbonetics Raptor BOV; Circuitworx oil pump; Moroso oil pan; MWR valve springs, retainers; Walbro 255 lph fuel pumps (2); Aeromotive fuel regulator; Okada plasma coils; Wiggins clamps; Pro Alloy radiators, heat exchangers; Spal fans; Jabsco water pump; Johnson water pump; AEM boost controller; ARK boost controller
Transmission
Five-speed manual (Toyota E153); Master Shift robotized clutch w/paddle shift; Clutchmasters twin-disc clutch, pressure plate; Fidanza single-mass flywheel; Moser axles
Suspension
Nitron/Hoffmans coilovers; Eibach springs; Stafford lower A-arms, toe-links, bushings; OEM Lotus front anti-roll bar
Brakes
Lotus Sport AP brakes; Pagid R14 pads; Aeroquip stainless steel braided lines
Wheels & Tires
Kodiak FX alloys, 7.5x16 (f), 10.5x18 (r) Hoosier R6, 205/40 (f), 285/30 (r)
Exterior
ReVerie carbon fiber front splitter, rear diffuser, canards; Craft Square carbon fiber race mirrors; TWRD carbon fiber roof; Rizoma front turn signals; Specialty Car Craft front and rear fender flares, side intakes, side skirts
Interior
ReVerie CF bucket seats; Sparco harnesses, flat-bottomed steering wheel; Works Bell quick release adaptor; TWRD CF center console, dash, door panels, sills; Panasonic Avic N3 head unit; AEM wideband A/F gauge; Braille battery; Frank's paddle shifters
Performance
Peak Power: 580 hp @ 6900 rpm
Peak Torque: 430 lb-ft @ 4300 rpm
0-60 mph: 2.2 sec
0-125 mph: 5.3 sec
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Ziet er tegenwoordig spijtig genoeg als volgt uit.Blue Darkness schreef:schitterend!!![]()
![]()

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
vuilzak-kleur 
Als tuning- en stylingliefhebber vind ik deze "voor mij" ietsken overdone. Maar ah, elk zijn smaak. Al kan ik de ideeën en werkzaamheden best appreciëren. Kostelijke ombouw met een meer dan behoorlijk resultaat.

Als tuning- en stylingliefhebber vind ik deze "voor mij" ietsken overdone. Maar ah, elk zijn smaak. Al kan ik de ideeën en werkzaamheden best appreciëren. Kostelijke ombouw met een meer dan behoorlijk resultaat.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Vuilzakgrijs vind ik persoonlijk nog geen lelijke kleur.
Die achterkant lijkt mij een rijdende reclame voor Smeedwerken Van Cauwenberghe. Deze Exige is overigens ook handig wanneer je op een warme zomerdag buiten de strijk wilt doen.
Die achterkant lijkt mij een rijdende reclame voor Smeedwerken Van Cauwenberghe. Deze Exige is overigens ook handig wanneer je op een warme zomerdag buiten de strijk wilt doen.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Heb ik gezegd dat het lelijk was ?thiva schreef:Vuilzakgrijs vind ik persoonlijk nog geen lelijke kleur.

Is een US wagen en daar zijn ze wild van deze (extreme) styl.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End