Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
mooi ;maar de elise met 320pk???? ik denk dat ik mijn laatste elise gekocht heb. jammer dat ze van jan met de pet vanaf willen . groeten van bart .
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
wie zegt dat??bartvdb schreef: jammer dat ze van jan met de pet vanaf willen . groeten van bart .
2015 is nog een tijdje en tegen dan zijn er misschien nog modellen bekend...
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Ik vind de Elise niet mis, maar hij heeft wat weg van een Smart als je dat zo ziet staan tussen al dat ander geweld.
Hoe je met die Elise moet concurreren met een Porsche Boxter is mij toch wat een raadsel in die prijsklasse.
Hoe je met die Elise moet concurreren met een Porsche Boxter is mij toch wat een raadsel in die prijsklasse.
- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Daar zit de grote fout, ze willen zich nu gaan bewegen in het segment van de concurrentie, terwijl ze een volledig eigen segment gemaakt hadden met de Elise.jokke_vlo schreef:Ik vind de Elise niet mis, maar hij heeft wat weg van een Smart als je dat zo ziet staan tussen al dat ander geweld.
Sometimes too much is just enough.
- co-driver
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Zelf gezien of 'van horen zeggen'Blue Darkness schreef:Wijziging op de stand van Lotus :
De Eterne is vervangen door de T125 Exos en de City Car is weg.

Lotus makes greencars ..... funcars!!
-
- Auto: -
Lotus new age eens live kunnen bewonderen...onder de indruk!
Exos is er inderdaad bij gekomen in plaats van eterne en de citycar, de interactieve platform van de citycar is wel nog aanwezig in het klein hoekje van Lotus engineering.
Wat Lotus hier brengt is indrukwekkend, zoals de elan daar staat met +400pk en 80ke en dual-clutch versnellingsbak is het een killer!
Esprit is een supercar, in dat segment moet de wagen ofwel top zijn ofwel veel goedkoper dan de concurentie.
Elite met open dak, heel mooie lijn
Elise iets minder, maar 50ke voor 350pk blijft toch interessant
Nu moet ik wel opmerken, het zijn concepts, als kind tekende ik wagens en plakte ik prijzen en eigenschappen aan mijn tekeningen...looks van een ferrari met 800pk en 20ke...best of the world maar niet realistisch...ik blijf onder de indruk van Lotus maar besef dat er niets tastbaar is. De modellen zijn zo zuiver van styling, maar hoe wil je een 600pk supercharged v8 afkoelen zonder enige lucht-inlaten...
De concept van de toekomstige dealerships is ook wel interessant:
lp570-4, 458, porsche...op de parking, achter een 2m hoge muur zal je een parking hebben met "den ouden brol"
Lotus kan vandaag geen wagen produceren met een deftige versnellingsbak die 260pk aankan, binnen 2 jaar zullen ze een wagen aanbieden die er 600aankan???
Zouden ze die wagens niet ergens anders gaan bouwen om beter en goedkoper te zijn, want zie niet in hoe ze in Hethel goedkoop en kwaliteitsvol kunnen worden.
Als besluit zou ik zeggen, ander segment, ander publiek.
Lotus zal een goed product moeten hebben, een goed dealernetwerk, een prijs die coherent is aan het product. Indien Lotus de benchmark wordt van het gekozen segment, dan kies je uw prijs, indien je achter iemand aanloopt, dan zal je veel goedkoper moeten zijn...
Lotus is vandaag vooral investeerders aan het vangen...met een mooi potje honing, klanten zullen er maar zijn bij de lancering van de esprit. Bovenaan de stand is dit al snel duidelijk.
Bij een autosalon kun je voor een nieuw model altijd interesse tonen en bonnen tekenen, bij Lotus is dit niet mogelijk...Antwoord van Lotus, wacht aub 1 jaar om een bestelling te plaatsen...
Exos is er inderdaad bij gekomen in plaats van eterne en de citycar, de interactieve platform van de citycar is wel nog aanwezig in het klein hoekje van Lotus engineering.
Wat Lotus hier brengt is indrukwekkend, zoals de elan daar staat met +400pk en 80ke en dual-clutch versnellingsbak is het een killer!
Esprit is een supercar, in dat segment moet de wagen ofwel top zijn ofwel veel goedkoper dan de concurentie.
Elite met open dak, heel mooie lijn
Elise iets minder, maar 50ke voor 350pk blijft toch interessant
Nu moet ik wel opmerken, het zijn concepts, als kind tekende ik wagens en plakte ik prijzen en eigenschappen aan mijn tekeningen...looks van een ferrari met 800pk en 20ke...best of the world maar niet realistisch...ik blijf onder de indruk van Lotus maar besef dat er niets tastbaar is. De modellen zijn zo zuiver van styling, maar hoe wil je een 600pk supercharged v8 afkoelen zonder enige lucht-inlaten...
De concept van de toekomstige dealerships is ook wel interessant:
lp570-4, 458, porsche...op de parking, achter een 2m hoge muur zal je een parking hebben met "den ouden brol"

Lotus kan vandaag geen wagen produceren met een deftige versnellingsbak die 260pk aankan, binnen 2 jaar zullen ze een wagen aanbieden die er 600aankan???
Zouden ze die wagens niet ergens anders gaan bouwen om beter en goedkoper te zijn, want zie niet in hoe ze in Hethel goedkoop en kwaliteitsvol kunnen worden.
Als besluit zou ik zeggen, ander segment, ander publiek.
Lotus zal een goed product moeten hebben, een goed dealernetwerk, een prijs die coherent is aan het product. Indien Lotus de benchmark wordt van het gekozen segment, dan kies je uw prijs, indien je achter iemand aanloopt, dan zal je veel goedkoper moeten zijn...
Lotus is vandaag vooral investeerders aan het vangen...met een mooi potje honing, klanten zullen er maar zijn bij de lancering van de esprit. Bovenaan de stand is dit al snel duidelijk.
Bij een autosalon kun je voor een nieuw model altijd interesse tonen en bonnen tekenen, bij Lotus is dit niet mogelijk...Antwoord van Lotus, wacht aub 1 jaar om een bestelling te plaatsen...
- Blue Darkness
- Contacteer:
Mijn collega (BDC Peter) was 2 dagen in Parijs en heeft mij dat meteen doorgegeven. Dus ja, 100% betrouwbare bron.co-driver schreef:Zelf gezien of 'van horen zeggen'Blue Darkness schreef:Wijziging op de stand van Lotus :
De Eterne is vervangen door de T125 Exos en de City Car is weg.
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
De City Car Concept op zich is er niet meer, de technologie wel in de hoek van Lotus Engineering.
De Eterne werd vervangen door de Exos.
Heb een babbeltje geslaan met Frederic (FKM), blijkbaar is er van andere sportwagendealers toch veel interesse om Lotus dealer te worden.
Hoe zo'n dealership moet uitzien, wordt op groot scherm getoond.
Gezien mijn reden van het bezoek, heb ik maar een half uurtje op de Lotus stand kunnen doorbrengen.
De Eterne werd vervangen door de Exos.
Heb een babbeltje geslaan met Frederic (FKM), blijkbaar is er van andere sportwagendealers toch veel interesse om Lotus dealer te worden.
Hoe zo'n dealership moet uitzien, wordt op groot scherm getoond.
Gezien mijn reden van het bezoek, heb ik maar een half uurtje op de Lotus stand kunnen doorbrengen.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Van de Esprit kunnen er al bonnen getekend worden EN ik weet heel zeker dat er al minstens eentje effectief getekend werd.
- Blue Darkness
- Contacteer:
maar dat was ik niejokke_vlo schreef:Van de Esprit kunnen er al bonnen getekend worden EN ik weet heel zeker dat er al minstens eentje effectief getekend werd.