Hij staat hier nog
Ik had al eens een test geschreven hierover maar zal mijn idee van de rit deze nacht eens neerpennen:
Ik had al eens een verslagje over de Evora geschreven maar zal proberen kort samen te vatten wat ik vorige avond vond.
Grootste minpunt: waar zet ik mijn linkervoet als ik niet op de koppeling moet zijn?
Looks: nooit geen favoriet geweest, je moet hier echt aan wennen. Vooral de front stoort me, juist een japanner....
Sound sportuitlaat: GEWELDIG, ik plaats het genot net onder die van de AMG. Klinkt altijd lekker in het oor.
Afwerking binnen: 1993 of zo.......but: I like it. Gewoon simpel pure alu panelen en vol alu knoppen. Simpel, solide, kortom echt auto !
Rijgedrag: zelfs in deze zondvloed: bestaat er iets beters? (uitgezonderd op de autostrade, aquaplanning) Extreem goede grip, zeer goed bestuurbaar, sterke remmen, zeer stabiel en toch communicatief. Hier kan ik alleen maar over praten in superlatieven. Maw ik begrijp perfect waarom dit car of the year was voor Topgear en Evo.
Motor: man die kar is zo goed dat hier minimum 100 pk mist. Die wagen kan dat zeker en vast aan.
Op de autostrade in de regen rechtdoor: toch zeer gevoelig voor aquaplanning. Zonder een beetje ervaring had ik 3x vangrail tegen 120
Vering: comfortabel en toch strak en communicatief: chapeau.
Conclusie: steek hier 100 pk bij en verander zijn looks en je hebt een supercar.
Het toeval wil dat mijn gevoel zegt dat dit net de nieuwe Exige zal zijn