Pagina 35 van 78

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 21 aug 2010, 11:46
door Frederik
Vince schreef:
Frederik schreef: Jokke eist het maximale van zijn sportwagens.
Daar is ie toch ook voor gemaakt? Zeker een Exige is gebouwd voor het circuit en zou als je er op een nette manier mee omgaat dit ook moeten kunnen doorstaan lijkt me.

Kijk, wanneer je met je Toyota Celica circuit gaat rijden ben je verkeerd bezig...
Mijn derde zin niet gelezen ? :)
Frederik schreef:Wat uiteraard niet vreemd is natuurlijk, anders kochten we ons wel een A4 dieselstoof :)
Jokkes Exige is niet geheel standaard meer hé, een CUP260 is al goed fabrieksgetuned Jokke ging nog een stapje verder.

Ik denk dat zijn koppeling het begeven heeft, wat trouwens al een tijdje voorspeld werd.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 21 aug 2010, 11:54
door Yves
Ik bekijk het vanaf een afstand en ken er allemaal niet zo veel van, maar bemerk dat die Cup's en zeker de extra paardjes erbij uitvoering regelmatig in diverse garage's te zien zijn.
Ze worden immers meestal op de piek belast en dat is voor alles belastend.
En zoals altijd de zwakste schakel breekt.
Je kan extra paarden steken, maar die moeten op de baan gebracht worden, moeten kunnen gestopt worden, ...

Is niet voor niets dat ze bij real race wagens circuit of rally niet veel meer van de echte wagen overhouden buiten de looks.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 21 aug 2010, 11:59
door Vince
Het doortunen heeft de oorzaak begrijp ik?
Of zijn er meerdere "standaard" exige's met dergelijke problematiek?

Ik begreep juist van Van Der Kooi dat die Toyotaversie zo probleemloos is.
Of is dat alleen voor wagens waar minder van gevergd wordt?

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 21 aug 2010, 13:45
door Dogzilla
ik dacht dat het gewoon loos alarm was hoor..ivm dat nieuwe probleem

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 21 aug 2010, 13:46
door Frederik
Vince schreef:Ik begreep juist van Van Der Kooi dat die Toyotaversie zo probleemloos is.
Of is dat alleen voor wagens waar minder van gevergd wordt?
De CUP260 is al een aardig Lotus fabrieks-getunede Toyotamotor, Jokke heeft daar nog een schepje bovenop gedaan.

Dan worden weer andere onderdelen fragiel of breekbaar(der).

Zelfde verhaal van mijn Elan, motor tunen = remt niet meer voldoende, dus heb ik "preventief" de AP Racing remmen van het perfomancepack van de Exige laten monteren. Als ik verder ga krijg ik problemen met mijn koppeling, dat zijn gewoon zaken waar je rekening mee moet houden als je beslist te gaan tunen.

+ voor zondagse ritjes maakt dat niet veel uit, maar als je op circuit gaat rijden wordt ook alles nog veel meer en harder belast. Ik kijk er niet raar van op...

Misschien kan jokke verduidelijken waarover het gaat, misschien is het gewoon loos, vals alarm of zijn koppeling dat voorspeld was :)

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 21 aug 2010, 14:07
door thiva
Dogzilla schreef:ik dacht dat het gewoon loos alarm was hoor..ivm dat nieuwe probleem
+1

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 22 aug 2010, 11:37
door Emiel
Ik hoop het voor jokke_vlo.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 22 aug 2010, 17:28
door jokke_vlo
Ja ja loos alarm.... :) In een Lotus maakt er wel altijd iets lawaai en gezien de voorbije problemen sloeg ik, ten onrechte blijkbaar, al half in paniek ;)

Betreft tuning: je moet kijken naar de reden dat ik dit gedaan heb (trouwens niets te maken met vorig probleem). Ik doe dit om niet zo hoog in toeren te gaan en de wagen eigenlijk wat "romiger" te maken.
Zo kan ik bv nu een bocht nemen (bv ziekenhuisbocht Zolder) in derde en niet te veel tijd hiermee verliezen ipv naar 6000 toeren terug te gaan in tweede.
Bovendien was het oorspronkelijk niet de bedoeling meer pk te steken maar wel waterkoeling. Echter kan je de waterkoeiling niet meer afzonderlijkbestellen zonder een andere cpu die dus 280 of 300pk levert.

Ik rij dus niet sneller dan met de 260, maar gewoon minder belastend, en daarom nam ik die meer pk.

Verder kijk ik reikhalzend uit naar de V6 Exige (modulairbaar platform Evora?)
maar als ik die zou kopen, toch na een jaartje pas ivm kinderziektes.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 22 aug 2010, 17:32
door Stijntje
ik ben wss 1 van de weinigen die uitkijkt naar het volume van de "koffer" in de nieuwe exige V6 , ze moeten die 2 extra cilinders toch ergens vakkundig moete weg steken .

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Geplaatst: 22 aug 2010, 17:40
door jokke_vlo
Krijgt totaal nieuwe looks hé ! Wordt geen update maar totaal nieuw model.