jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
-
- Naam: Bram
- Auto: 307CC=>zoek 111R
- Contacteer:
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
ai,
ik dacht ergens gelezen te hebben dat je uit de buurt van Leuven was.
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Is ookBram schreef:ai,

- jokke_vlo
Eindelijk is in de mogelijkheid om ook goed nieuws te posten .
Net terug van een tripje naar de Trackday op Mas du Clos. De wagen heeft er een 4000 km op zitten op een week.
En wat is dat zeg. Blijkbaar moet je een Lotus dus echt wel op punt zetten en wat miserie door eer hij staat waar hij moet staan. Pas nu voel ik wat voor een wagen dit is en voelt hij aan zoals ik het voor ogen had, 13000 km geleden, bij de aankoop.
Heb er gisteren meer dan 500km op circuit mee gedaan en op 36 uur tijd daar nog eens 1500km autostrade bovenop.
De wagen bleef maar lopen, de remmen werden nooit warm, geen procentje fading, de motor liep als een naaimachine, de vering stond perfect, soit een zaligheid. In zoverre dat, voor ik het wist in de voormiddag een stint draaide van 40 minuten zonder 1 stop en in de namiddag 2u10, waar ik alleen even stopte om mensen op te pikken voor een ritje.
Al die tijd gaf de wagen of de remmen geen krimp geen spatje fading, niks.
Ik kan dus voor één keer alleen maar in de wolken zijn. Het hardcore gevoel, de stabiele racy afwerking, en het genot om met een stage 3 uitlaat te morgen rondtuffen, gaf me het mooiste autogevoel in mijn leven (tot nu toe).
Sorry voor het overdreven lyrische misschien, maar het voelt echt zo aan
Net terug van een tripje naar de Trackday op Mas du Clos. De wagen heeft er een 4000 km op zitten op een week.
En wat is dat zeg. Blijkbaar moet je een Lotus dus echt wel op punt zetten en wat miserie door eer hij staat waar hij moet staan. Pas nu voel ik wat voor een wagen dit is en voelt hij aan zoals ik het voor ogen had, 13000 km geleden, bij de aankoop.
Heb er gisteren meer dan 500km op circuit mee gedaan en op 36 uur tijd daar nog eens 1500km autostrade bovenop.
De wagen bleef maar lopen, de remmen werden nooit warm, geen procentje fading, de motor liep als een naaimachine, de vering stond perfect, soit een zaligheid. In zoverre dat, voor ik het wist in de voormiddag een stint draaide van 40 minuten zonder 1 stop en in de namiddag 2u10, waar ik alleen even stopte om mensen op te pikken voor een ritje.
Al die tijd gaf de wagen of de remmen geen krimp geen spatje fading, niks.
Ik kan dus voor één keer alleen maar in de wolken zijn. Het hardcore gevoel, de stabiele racy afwerking, en het genot om met een stage 3 uitlaat te morgen rondtuffen, gaf me het mooiste autogevoel in mijn leven (tot nu toe).
Sorry voor het overdreven lyrische misschien, maar het voelt echt zo aan
- Dim
- Auto: Exige S 240
ziet er een leuk circuit uit ! En wat gaat die cup !!
en..euh..."interessante" rijlijnen van de F430...
en..euh..."interessante" rijlijnen van de F430...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Dim
en welke circuits staan er nog op de "to drive" list ?
Dikke aanrader : Nurburgring F1 Strecke (dus niet de Nordschleiffe, maar het F1 circuit)
Dikke aanrader : Nurburgring F1 Strecke (dus niet de Nordschleiffe, maar het F1 circuit)
- jokke_vlo
Dan moet ik die F1 strecke zeker is doen.....
De volgende track is 18 september (zelfde organisator) op het technische Ecuyers, dat ik kan gebruiken om limieten te oefenen, omdat je er daar veilig kan afgaan.
Die F430 zijn rijstijl is idd speciaal te noemen. Wij gaven het een naam: Pebble beach style.
De cup gaat geweldig nu, nu de chauffeur nog wat verder opbouwen.
Op een moment gingen we slipstreamen achter die F430 op de rechte lijn, die reed amper van ons weg.
Heb ook nog film waar we achter de snelste auto van de dag gingen (Nissan GT-R 600 pk, 800nm, waar we aan het terugkomen waren, tot ik een cruciale fout maakte (de enige die dag) en in een te zware drift ging.
Mits nog wat oefenen moet ik die wagen kunnen volgen op dit circuit.
Rondetijden 's morgens tegen 's avonds 7 seconden verschil (van 1.43 naar 1.37).
De volgende track is 18 september (zelfde organisator) op het technische Ecuyers, dat ik kan gebruiken om limieten te oefenen, omdat je er daar veilig kan afgaan.
Die F430 zijn rijstijl is idd speciaal te noemen. Wij gaven het een naam: Pebble beach style.
De cup gaat geweldig nu, nu de chauffeur nog wat verder opbouwen.
Op een moment gingen we slipstreamen achter die F430 op de rechte lijn, die reed amper van ons weg.
Heb ook nog film waar we achter de snelste auto van de dag gingen (Nissan GT-R 600 pk, 800nm, waar we aan het terugkomen waren, tot ik een cruciale fout maakte (de enige die dag) en in een te zware drift ging.
Mits nog wat oefenen moet ik die wagen kunnen volgen op dit circuit.
Rondetijden 's morgens tegen 's avonds 7 seconden verschil (van 1.43 naar 1.37).
-
- Naam: Vincent
- Auto: Maserati Ghibli
Gewéldig! Die gierende supercharger in je nek maakt ook dat je niet bepaald rustiger gaat rijden lijkt mij! Whoohoow!
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Bij het zien van de beelden samen met de F430 moet ik spontaan denken aan onzen Stivo, dewelke door sommigen zwaar afgerekend werd op een Ferrari te pakken in een bocht.jokke_vlo schreef:Die F430 zijn rijstijl is idd speciaal te noemen. Wij gaven het een naam: Pebble beach style.
Zo zie je maar hoe frustrerend kan zijn als iemand doelloos ligt te zigzaggen, de bochten onnatuurlijk neemt én dan gebruik maakt van zijn teveel aan pony's op de rechte stukken gebruikt om je toch maar voor te kunnen blijven. Ikzelf ken ook het zeer goed dat gevoel.
Ik heb Stivo daarin 'redelijk' verdedigd, en dit voorbeeld toont toch aan dat er bepaalde situaties zijn waarin je gewoon de bocht zou duiken.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Dim
...en Jokke toont mooi aan hoe je met geduld er in alle veiligheid voor iedereen en de beide wagens voorbij raakt.......
-
- Naam: Vincent
- Auto: Maserati Ghibli
Vergeet ook niet dat het geen wedstrijd is he?
Veiligheid van man en materieel staat voorop. Af en toe betekent dat even diep ademhalen wanneer er zo'n bejaarde in zijn F***** voor je zit.
Veiligheid van man en materieel staat voorop. Af en toe betekent dat even diep ademhalen wanneer er zo'n bejaarde in zijn F***** voor je zit.