Pagina 4 van 14

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 26 feb 2009, 10:02
door Bzguy
WimC schreef:die prijs voor de Esprit valt wel mee hé...
vind ik ook, gezien de afwerking en het werk eraan

dr zat nog n ganse uitleg bij, weliswara in t Duits, raadgevingen over at en hoe, over doen en laten van folie. Denk eerlijk gezegd niet dat je n degelijke paint-job kunt verkrijgen tegen die prijs ?

Mss met tijd ns veranderen van kleur, begin nu al te twijfelen welke kleur : geel, zwart metaal, wit, azuurblauw ... of gewoon zilver laten

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 26 feb 2009, 10:18
door Herman
prijs valt wel mee zo te zien.... maar wat nergens te zien is op de diverse foto's in de beelden galery is de de afwerking van de binnenkant vd deurstylen bij een verandering van kleur... vb wagen is zwart en u wil hem omwrappen naar wit, ... en u trekt de deur open .. is de deurslag dan nog steeds zwart? idem voor een motor/kofferklep... zou dat bestand zijn als uw wagen in spanje in de zon staat ... ik weet in ieder geval dat het "normaal" heden niet meer toegelaten is om de letter immatrculatie 00-XXX op sportvliegtuigen meer te doen in "belgie" met stickering... en bij mijn laatste kist die ik uit duitlsand had geimporteerd en waar de lettering wel in vinyl was, kwam deze toch los ad hoekjes en schuurde toen af... ook rond de brandstof drains kwamen er blaasjes op...

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 26 feb 2009, 10:19
door WimC
geel is altijd mooi op een Esprit.
oranje moet ook zeker kunnen
wordt de binnenkant van de deur/koffer ook gefolied?

heb gisterenavond bij de zilverkleurige GT3 van FKM gestaan...zalige wagen!

Wim

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 26 feb 2009, 10:25
door Bzguy
WimC schreef:geel is altijd mooi op een Esprit.
oranje moet ook zeker kunnen
wordt de binnenkant van de deur/koffer ook gefolied?

heb gisterenavond bij de zilverkleurige GT3 van FKM gestaan...zalige wagen!

Wim
dat vraag ik me ook af, maar k ga ervan uit dat de binnenkant ook gewrapt wordt, zou anders beetje belachelijk zichgt zijn denk k ; als je kijkt op die site zie je dat ze vb bij een Porsche de voorlichten demonteren, bij die Jaguar XJS de deurklinken eruit etc etc ... dus gaan wel; grondig tewerk :)

Zou ook ns n kijkje moeten nemen naar die GT3, maja, bezig met 1001 dingen :S

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 26 feb 2009, 13:14
door Exploded
Bzguy schreef: Mss met tijd ns veranderen van kleur, begin nu al te twijfelen welke kleur : geel, zwart metaal, wit, azuurblauw ... of gewoon zilver laten
Ik stem azuur!!!!!!! Foto er bij om mijn stem wat kracht bij te zetten :D

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 26 feb 2009, 16:39
door Bart P

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 26 feb 2009, 16:59
door HJ2
Ik zie toch nog redelijk wat blauwe vlekken hoor!
Complexe hoekjes lijkt me te arbeidsintensief om mee te wrappen... Alles voor een prijs natuurlijk, en het is toch uurtje-factuurtje waar je tegenaan kijkt :-)

Ik vind het wel behoorlijk gaaf allemaal! Ik ben benieuwd hoe zo'n wagen er uit ziet na, zeg een jaar of 3....

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 26 feb 2009, 17:18
door wimvanbeeck
Bart P schreef:Full-wrap Lotus Elise

http://www.youtube.com/watch?v=7fqnxZWxwfM
trek gewoon nergens op!!!

WIM

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 11 mar 2009, 19:28
door carwrap
Beste allemaal,

Gelijk hier maar even voorstellen, ben niet in bezit van een Lotus (kan ik helaas niet betalen), maar was geinteresserd in dit topic gezien dit mijn vakjargon is. ik ben hier dus absoluut niet om reclame te maken echter om jullie wat kennis te verschaffen.

Carwrap is relatief nieuw, echter wordt al enkele jaren toegepast.
Garanties tot 10 jaar worden her en der gemakkelijk gegeven door diverse bedrijven. prijzen varieren ook enorm, van 1000 tot 3000 euro.

Punt is dat een auto spuiten gemiddeld 1500 tot 2000 euro kost. Wil je ooit de auto in de originele kleur terugbrengen moet je simpelweg de spuitkosten x2 tellen, oftewel 3000 tot 4000 euro.

Met Carwrap kan veel, echter niet alles. sponningen, gestructureerde kunststof delen, scharnieren en zeer diepe negatieve knikken en plooien zijn niet uit te voeren.
Van dichtbij zul je dus altijd zien dat een auto gewrapt is, een kritische kijker ziet het zelfs vanaf 2 meter afstand. het is dus dat je het weet, je kunt er mee leven of niet.

De folie die toegepast wordt is ook van groot kwaliteitsverschil.
Tot vorig jaar was "de beste" folie vanuit de fabriek tot 10 jaar voor zwart en wit en 8 jaar voor kleuren en 7 jaar voor metallics gegarandeerd.
Feit heeft bewezen dat dit dus niet zo is. liggende delen gaan in de praktijk circa 3 jaren mee bij continue buiten staan.

Inmiddels is er sinds eind vorig jaar een nieuwe "nog betere" folie uit. deze heeft dezelfde levens duur. over te folielaag zit nog een speciale transparante toplaag. Feit is dat dit zeer zeker beter is dan de oude generatie echter de praktijk moet nog het bewijs leveren.
Optimistisch zeg ik, ga van 5 jaar levensduur uit, alles dat langer is dat is meegenomen.

Het verschil van prijzen vervreemd mij dan ook ten zeerste.
De nieuwe generatie kost alleen al aan materiaal (schrik niet) ongeveer een 900 euro ex btw. vraagt een wrapper 1500 euro voor een complete wrap inclusief materiaal dan kunnen jullie je denk ik met de hedendaagse urentarieven ook zelf wel uittellen dat er iets niet klopt. een reeele prijs voor een midden klas auto ziet rond de 2300 euro. Het werk is namelijk zeer arbeids intensief, na het wrappen moet de complete auto ook nagestookt worden met een fohn, anders laat de folie los na verloop van tijd. dit werk kun je niet forceren want het complete plaatwerk moet 90 graden celcius worden. is maar dat je het weet.....

Bijgevoegd heb ik een foto gevoegd hoe een carwrap na 5 jaar uitziet. betreft de oude genaratie, dus dan kunnen jullie je voorstellen hoe dit er uitziet als er met goedkope folie gewerkt wordt.
liggende delen compleet mat met craquelee, vertikalen zijn nog goed.
goedkoop is in dit geval duurkoop.......

Re: Foilacar (car wrap)

Geplaatst: 11 mar 2009, 22:28
door Frederik
carwrap schreef: --knip--

Het verschil van prijzen vervreemd mij dan ook ten zeerste.
De nieuwe generatie kost alleen al aan materiaal (schrik niet) ongeveer een 900 euro ex btw. vraagt een wrapper 1500 euro voor een complete wrap inclusief materiaal dan kunnen jullie je denk ik met de hedendaagse urentarieven ook zelf wel uittellen dat er iets niet klopt. een reeele prijs voor een midden klas auto ziet rond de 2300 euro. Het werk is namelijk zeer arbeids intensief, na het wrappen moet de complete auto ook nagestookt worden met een fohn, anders laat de folie los na verloop van tijd. dit werk kun je niet forceren want het complete plaatwerk moet 90 graden celcius worden. is maar dat je het weet.....

--knip --
90 graden? Dit is volgens mij niet gezond voor de polyesterbody's van de meeste Lotussen.

Toen ik mijn Lotus liet polieren bij een Detailcenter vertelden ze mij dat zij op een andere manier moesten polieren dan een normale auto omdat zij niet zoveel warmte mogen ontwikkelen bij het polieren als bij een auto uit metaal.