Het was een mooie dag! In de ochtend mist daardoor kon er pas gereden worden om 1 uur. Toch nog een mooie dag gehad met de nodige zon.
Van het Lotusforum heb ik KeesV en Emile nog gezien.
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Geplaatst: 16 nov 2013, 22:53
door Emiel
Hopelijk goede terug reis gehad Coen en Kees ?
Was nogal wat met de mist op de terug weg.
Leuke dag, jammer van de ochtend. Toch aardig wat rondes gereden evengoed.
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Geplaatst: 16 nov 2013, 23:47
door keesv
ja goed thuis gekomen
half uurtje file voor de "werken" bij Geel
dat zijn een rijtje pionnen en een rood wit lintje op een viaduct
van twee kanten levert dat een half uur file op en geen kat te bekennen aan
de "werken", daar zal ik wel nooit aan kunnen wennen denk ik.
trackday was ondanks de mist absoluut de moeite
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Geplaatst: 17 nov 2013, 00:09
door Coen
Zeker veel mist! Toch nog snel naar huis kunnen rijden. Duitsers en wegwerkzaamheden.... Je wordt er niet goed van! Mag je er slechts 60, rijden ze er 50! Prutsers...
Kees, ik kwam je onderweg nog tegen... Mijn broer en ik reden achter elkaar aan, beide met een 2012 Mégane Coupe. Maar volgens mij zag je ons niet...
En wat is het gaaf om bij zo'n trackday te zijn! En wat begint het dan te jeuken om ook eens die baan op te gaan... Misschien toch maar eens een wat minder mooie S1 uit Engeland halen...? Ik vind het zo zonde om met mijn 111S erop te gaan...
@Emile, de 4 die van de baan werden gestuurd waren allemaal wegens overschrijding van de dB limiet, dus ook die Fransman in de witte Exige S2 die flink nijdig was
Kees, wanneer ga je weer met de Lotus Cup Europe meerijden? Dat wil ik ook wel eens zien!
16 maart is er weer een trackday op Zolder, staat al in mijn agenda genoteerd Is er al iemand die gaat?
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Geplaatst: 17 nov 2013, 09:32
door Emiel
Coen : Je moet doen wat een goed gevoel geeft. Als dat met de huidige auto niet is, dan zeker niet doen.
Nu ik weer terug wakker ben stukje verslag.
Wat mij opviel op Spa :
- Progressie is ontzettend tof.
Voor Eau rouge & Radillion remmen, curbs niet mee pakken, net in de 4e kunnen blijven en met (gps) 115km/h erin en op de latere rondes enkel even gas liften, over de linker curb en dan erin (gps) 136km/h en omhoog.
Zo ook Pouhon, vol gas in 4 erop af en dan hard remmen en insturen en met 70% gas erdoor, waar je later dan even kort remt, instuurt en volgas erop zet tot aan de chicance Les Fagnes waarmee Pouhoun in 1 stuur beweging is te doen.
En wat is het stuk bij Malmedy ontzettend gaaf als je dat beetje door krijgt en dan door naar Rivage waar je naar beneden duikt.
Lekker beetje aan prutsen , maar : I love it
- Korte bak moet terug, die lange 5 is echt funest.
Motor viel echt dood in z'n 5e. Op Kermel kwam ik niet boven de (gps) 181,9km/h. Viel me toch tegen van de 2l Duratec. Mag toch echt wel een 50pk/50nm aan de wielen bij minimaal icm de korte bak.
- AD08R geeft belachelijk veel grip. Echt aan aanrader voor mensen die straat/circuit combineren.
Netjes 32psi rondom na 2 tal sessies en schokdempers stuk stugger kunnen zetten als op de RE050a. Waar de 050a over de band heen stuiterde bleef de AD08R strak en enorm plakken. Wat een enorm verschil.
Het is het waard geweest om de wielkasten aan te passen voor 205/45 maat. 195/50 kan ik niet kwijt zonder te schaven maar dit schuurde minimaal.
Met passagier kwam ik niet onder de 3:05,1 uiteindelijk. Lijnen moeten beter en stiekem is iets meer vermogen ook niet erg. ( En passagier eruit knikkeren )
Heb je full hd gopro krijg je nog van die flut filmpjes.
De helft is niet opgenomen en wat er is opgenomen is maar half/half.
Het ligt uiteindelijk aan de gebruiker dus moet eens kijken hoe dat allemaal "echt" werkt...