16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Het was een mooie dag! In de ochtend mist daardoor kon er pas gereden worden om 1 uur. Toch nog een mooie dag gehad met de nodige zon.
Van het Lotusforum heb ik KeesV en Emile nog gezien.
Van het Lotusforum heb ik KeesV en Emile nog gezien.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Hopelijk goede terug reis gehad Coen en Kees ?
Was nogal wat met de mist op de terug weg.
Leuke dag, jammer van de ochtend. Toch aardig wat rondes gereden evengoed.
Was nogal wat met de mist op de terug weg.
Leuke dag, jammer van de ochtend. Toch aardig wat rondes gereden evengoed.
- keesv
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
- Naam: Kees
- Auto: Elise S1 S2
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
ja goed thuis gekomen
half uurtje file voor de "werken" bij Geel
dat zijn een rijtje pionnen en een rood wit lintje op een viaduct
van twee kanten levert dat een half uur file op en geen kat te bekennen aan
de "werken", daar zal ik wel nooit aan kunnen wennen denk ik.
trackday was ondanks de mist absoluut de moeite
half uurtje file voor de "werken" bij Geel
dat zijn een rijtje pionnen en een rood wit lintje op een viaduct

van twee kanten levert dat een half uur file op en geen kat te bekennen aan
de "werken", daar zal ik wel nooit aan kunnen wennen denk ik.
trackday was ondanks de mist absoluut de moeite
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Zeker veel mist! Toch nog snel naar huis kunnen rijden. Duitsers en wegwerkzaamheden.... Je wordt er niet goed van! Mag je er slechts 60, rijden ze er 50! Prutsers...
Kees, ik kwam je onderweg nog tegen... Mijn broer en ik reden achter elkaar aan, beide met een 2012 Mégane Coupe. Maar volgens mij zag je ons niet...
En wat is het gaaf om bij zo'n trackday te zijn! En wat begint het dan te jeuken om ook eens die baan op te gaan... Misschien toch maar eens een wat minder mooie S1 uit Engeland halen...? Ik vind het zo zonde om met mijn 111S erop te gaan...
@Emile, de 4 die van de baan werden gestuurd waren allemaal wegens overschrijding van de dB limiet, dus ook die Fransman in de witte Exige S2 die flink nijdig was
Kees, wanneer ga je weer met de Lotus Cup Europe meerijden? Dat wil ik ook wel eens zien!
16 maart is er weer een trackday op Zolder, staat al in mijn agenda genoteerd
Is er al iemand die gaat?
Kees, ik kwam je onderweg nog tegen... Mijn broer en ik reden achter elkaar aan, beide met een 2012 Mégane Coupe. Maar volgens mij zag je ons niet...
En wat is het gaaf om bij zo'n trackday te zijn! En wat begint het dan te jeuken om ook eens die baan op te gaan... Misschien toch maar eens een wat minder mooie S1 uit Engeland halen...? Ik vind het zo zonde om met mijn 111S erop te gaan...
@Emile, de 4 die van de baan werden gestuurd waren allemaal wegens overschrijding van de dB limiet, dus ook die Fransman in de witte Exige S2 die flink nijdig was

Kees, wanneer ga je weer met de Lotus Cup Europe meerijden? Dat wil ik ook wel eens zien!
16 maart is er weer een trackday op Zolder, staat al in mijn agenda genoteerd

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Coen : Je moet doen wat een goed gevoel geeft. Als dat met de huidige auto niet is, dan zeker niet doen.
Nu ik weer terug wakker ben stukje verslag.
Wat mij opviel op Spa :
- Progressie is ontzettend tof.
Voor Eau rouge & Radillion remmen, curbs niet mee pakken, net in de 4e kunnen blijven en met (gps) 115km/h erin en op de latere rondes enkel even gas liften, over de linker curb en dan erin (gps) 136km/h en omhoog.
Zo ook Pouhon, vol gas in 4 erop af en dan hard remmen en insturen en met 70% gas erdoor, waar je later dan even kort remt, instuurt en volgas erop zet tot aan de chicance Les Fagnes waarmee Pouhoun in 1 stuur beweging is te doen.
En wat is het stuk bij Malmedy ontzettend gaaf als je dat beetje door krijgt en dan door naar Rivage waar je naar beneden duikt.
Lekker beetje aan prutsen , maar : I love it
- Korte bak moet terug, die lange 5 is echt funest.
Motor viel echt dood in z'n 5e. Op Kermel kwam ik niet boven de (gps) 181,9km/h. Viel me toch tegen van de 2l Duratec. Mag toch echt wel een 50pk/50nm aan de wielen bij minimaal icm de korte bak.
- AD08R geeft belachelijk veel grip. Echt aan aanrader voor mensen die straat/circuit combineren.
Netjes 32psi rondom na 2 tal sessies en schokdempers stuk stugger kunnen zetten als op de RE050a. Waar de 050a over de band heen stuiterde bleef de AD08R strak en enorm plakken. Wat een enorm verschil.
Het is het waard geweest om de wielkasten aan te passen voor 205/45 maat. 195/50 kan ik niet kwijt zonder te schaven maar dit schuurde minimaal.
Met passagier kwam ik niet onder de 3:05,1 uiteindelijk. Lijnen moeten beter en stiekem is iets meer vermogen ook niet erg. ( En passagier eruit knikkeren
)
Vmax 181.1kmh
Vavg 110.9kmh
AvgLatG -0.06G
PkLatG 1.94G
PkAccelG 1.32G
PkDecelG 2.16G
Heb je full hd gopro krijg je nog van die flut filmpjes.
De helft is niet opgenomen en wat er is opgenomen is maar half/half.
Het ligt uiteindelijk aan de gebruiker dus moet eens kijken hoe dat allemaal "echt" werkt...
Nu ik weer terug wakker ben stukje verslag.
Wat mij opviel op Spa :
- Progressie is ontzettend tof.
Voor Eau rouge & Radillion remmen, curbs niet mee pakken, net in de 4e kunnen blijven en met (gps) 115km/h erin en op de latere rondes enkel even gas liften, over de linker curb en dan erin (gps) 136km/h en omhoog.
Zo ook Pouhon, vol gas in 4 erop af en dan hard remmen en insturen en met 70% gas erdoor, waar je later dan even kort remt, instuurt en volgas erop zet tot aan de chicance Les Fagnes waarmee Pouhoun in 1 stuur beweging is te doen.
En wat is het stuk bij Malmedy ontzettend gaaf als je dat beetje door krijgt en dan door naar Rivage waar je naar beneden duikt.
Lekker beetje aan prutsen , maar : I love it

- Korte bak moet terug, die lange 5 is echt funest.
Motor viel echt dood in z'n 5e. Op Kermel kwam ik niet boven de (gps) 181,9km/h. Viel me toch tegen van de 2l Duratec. Mag toch echt wel een 50pk/50nm aan de wielen bij minimaal icm de korte bak.
- AD08R geeft belachelijk veel grip. Echt aan aanrader voor mensen die straat/circuit combineren.
Netjes 32psi rondom na 2 tal sessies en schokdempers stuk stugger kunnen zetten als op de RE050a. Waar de 050a over de band heen stuiterde bleef de AD08R strak en enorm plakken. Wat een enorm verschil.
Het is het waard geweest om de wielkasten aan te passen voor 205/45 maat. 195/50 kan ik niet kwijt zonder te schaven maar dit schuurde minimaal.
Met passagier kwam ik niet onder de 3:05,1 uiteindelijk. Lijnen moeten beter en stiekem is iets meer vermogen ook niet erg. ( En passagier eruit knikkeren

Vmax 181.1kmh
Vavg 110.9kmh
AvgLatG -0.06G
PkLatG 1.94G
PkAccelG 1.32G
PkDecelG 2.16G
Heb je full hd gopro krijg je nog van die flut filmpjes.
De helft is niet opgenomen en wat er is opgenomen is maar half/half.
Het ligt uiteindelijk aan de gebruiker dus moet eens kijken hoe dat allemaal "echt" werkt...

- keesv
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
- Naam: Kees
- Auto: Elise S1 S2
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
De Cup komt in juni naar zandvoort, july op spa en september op zolder:
http://www.lotrdc.com/lotuscupeurope/
als je niet wil gaan racen moet je dit filmpje niet kijken :
http://www.youtube.com/watch?v=8LkOxC5p0yw
kees
http://www.lotrdc.com/lotuscupeurope/
als je niet wil gaan racen moet je dit filmpje niet kijken :
http://www.youtube.com/watch?v=8LkOxC5p0yw
kees
Laatst gewijzigd door Yves op 20 nov 2013, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Filmpje zichtbaar gemaakt
Reden: Filmpje zichtbaar gemaakt
- claudevdvd
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:42
- Auto: Exige v6 LF1
- Locatie: België
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
@emiel
Heel mooi!!!
Dank voor kort verslagje.
Bijna romantisch met ondergaande zon
Heel mooi!!!
Dank voor kort verslagje.
Bijna romantisch met ondergaande zon

-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
@Claude:
Graag gedaan.
Het was een romantisch dagje, de liefde tussen mij en de auto groeide wederom
Graag gedaan.
Het was een romantisch dagje, de liefde tussen mij en de auto groeide wederom

- Hans340R
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:27
- Auto: Exige Cup 260
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
keesv schreef:De Cup komt in juni naar zandvoort, july op spa en september op zolder:
http://www.lotrdc.com/lotuscupeurope/
als je niet wil gaan racen moet je dit filmpje niet kijken :
http://www.youtube.com/watch?v=8LkOxC5p0yw
kees
Wow! Gaaf filmpje Kees! Thanks for sharing!

- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track
Gaaf filmpje Kees! Je maakt het zo wel steeds moeilijker voor mij 
Grote kans dat ik even een keer kom kijken. Heb net op YouTube heel wat filmpjes van de Lotus Cup Europe gezien en dat ziet er gaaf uit!
Hier een 3 tal foto's van de dag. Er komen er nog meer...

Grote kans dat ik even een keer kom kijken. Heb net op YouTube heel wat filmpjes van de Lotus Cup Europe gezien en dat ziet er gaaf uit!
Hier een 3 tal foto's van de dag. Er komen er nog meer...
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2