goede rit over grote en kleine wegen goede staat, wel veel drempels tegenwoordig

maar was goed weer
het was duidelijk te zien dat het de afgelopen dagen overvloedig had geregend, hebben een paar maal lekker door de modder mogen rijden, gelukkig kregen we s"avonds in het naar huis rijden een flinke stortbui op ons dak zodat de Brabantse modder er bijna helemaal terug kon afspoelen
volgens roadboek was de rit 211 km lang, hebben er wel enkele meer gereden omdat we zoals bijna iedereen bij situatie 70 ineens de goede weg kwijt waren
situatie nr 70 was juist na Mettekoven waar mijn schoonbroer een vakantiewoning heeft ( zijn daar zelfs pal langsgekomen) en als wij daar logeren gaan wij naar de bakker net in het volgende dorp waar het voor de meesten zoeken was naar de juiste weg, juist omdat ik daar bekent ben wilde ik weten waarom de meesten daar de "boer" zijn opgegaan
situatie 70 was " einde baan links volgen " men kon trouwens niet rechtsaf/rechtdoor wegens bord werken en doodlopende weg, die werken zijn daar al zeker enkele maanden bezig, en bij de verkenning ook aanwezig geweest zijn, dus daaraan kon het niet liggen
omdat ik wilde weten waarom het daar draaien en keren was heb ik het roadboek eens goed bekeken en er de " Topografische Atlas van Belgie" ( schaal 1:50 000, wil zeggen 1cm op de kaart is 500 m in werkelijkheid ) eens even bijgehaald en het foutje was snel gevonden, er was geen situatie te kort of te veel zoals eerst gedacht, alleen was de te rijden afstand van situatie 70 géén 1km zoals aangegeven maar slecht 500 m, en dan past ineens alles perfect
later nog een onvoorzien wegafsluiting, maar dat was niet zo moeilijk om op te lossen
volgend jaar zeker weer van de partij