Het smoelwerk is inderdaad wel zeer erg agressief, jammer dat ze definitief afscheid nemen van de ovalen centrale luchthapper.Mr.E schreef:De 'luchthappers' vooraan kunnen me toch niet echt bekoren. Te Italiaans à la Lambo, en te (p)lomp voor een Lotus. Gelukkig zie je die niet achter het stuur...
'11 Exige S [nieuwe foto's]
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 17:25
- Naam: Marijn
- Auto: MG F + Lotus Elise S2
- Locatie: Kortemark
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
Inderdaad, zeer agressief!Frederik schreef:Het smoelwerk is inderdaad wel zeer erg agressief, jammer dat ze definitief afscheid nemen van de ovalen centrale luchthapper.Mr.E schreef:De 'luchthappers' vooraan kunnen me toch niet echt bekoren. Te Italiaans à la Lambo, en te (p)lomp voor een Lotus. Gelukkig zie je die niet achter het stuur...
Ik vond de Lotusjes met de ovale voorlichten (mk2 Elise en Exige) het mooist. Maar dat is natuurlijk 100% smaak.
Gr.
Marijn
- Laneratus
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 25 jul 2010, 20:49
- Naam: Wim
- Auto: No longer...
- Locatie: Gent
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
Ik hou niet van:
- de overal aanwezige zwarte plastic mesh partijen die zo van een Citroen lijken gelift. Coco?
Hou wel van:
- Deze kleur. Is dat frost blue?
- De blacked-out achterzijde. Lekker retro Italiaans.
- de overal aanwezige zwarte plastic mesh partijen die zo van een Citroen lijken gelift. Coco?
Hou wel van:
- Deze kleur. Is dat frost blue?
- De blacked-out achterzijde. Lekker retro Italiaans.
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
Nieuwe video
Exige 2012 in stealth modus en de bekende blauwe op de achtergrond
Exige 2012 in stealth modus en de bekende blauwe op de achtergrond
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- bAAx
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 21 okt 2008, 11:51
- Auto: 1.6 elise
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
ik heb er tijdens een bezoekje aan het fabriek afgelopen oktober (lotus driving academy lvl 1&2) er een paar irl gezien, op de fotos lijkt de wagen veel groter met die zware achterzijde, maar dat valt dus aardig mee in het echt: het blijft een erg compacte, en zelfs mooie wagen (en daar had ik wat schrik voor na de pix van frankfurt). interieur blijft bijna volledig gebaseerd op vorige model, en zelfs de 'diamond cut' wielen die ik gruwelijk vond op de eerste beelden zijn, true to lotus form, eigenlijk heel mooi.
goed nieuws dus voor diegenen die er ééntje besteld hebben
men vertelde me trouwens dat de productie al voor een hele tijd geboekt is..
trouwens, toen ik daar was werden zowel een ei-zo-na productieklare als een ontwikkelingsversie van de evora GTE de track opgestuurd.. héél indrukwekkend gerief, en LUID
. maw leuke vooruitzichten voor de exige cup.
goed nieuws dus voor diegenen die er ééntje besteld hebben

trouwens, toen ik daar was werden zowel een ei-zo-na productieklare als een ontwikkelingsversie van de evora GTE de track opgestuurd.. héél indrukwekkend gerief, en LUID

Obviously, youre not a golfer
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 09:19
- Auto: Elise S1
- Locatie: Gent
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
Baax,
Een beetje off-topic mss: is die driving academy van Lotus de moeite? Ben erover aan het denken om deze ook te volgen. Organiseren ze die 2 dagen opeenvolgend of moet je nog eens terugkeren voor dag 2?
Krijg je korting als je de 2 dagen doet?
Bedankt voor de info!
Groeten
Steve
Een beetje off-topic mss: is die driving academy van Lotus de moeite? Ben erover aan het denken om deze ook te volgen. Organiseren ze die 2 dagen opeenvolgend of moet je nog eens terugkeren voor dag 2?
Krijg je korting als je de 2 dagen doet?

Bedankt voor de info!
Groeten
Steve
- Jelle
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
- Naam: Jelle
- Auto: speculoosje
- Locatie: Vijfwegen
- Contacteer:
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
Pfff, die zwarte is toch wel wondermooiformidastischbuitengewoonmegalekkerprachtig hoor, beeld je deze eens in met hier en daar een gouden "biesje"thiva schreef: Exige 2012 in stealth modus en de bekende blauwe op de achtergrond



- bAAx
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 21 okt 2008, 11:51
- Auto: 1.6 elise
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
SteveM schreef: is die driving academy van Lotus de moeite?
Krijg je korting als je de 2 dagen doet?![]()
Je krijgt géén korting maar het is, op de korrel genomen, wel erg interessant ja. (heel erg off topic, moet maar verwijderen hoor Frederic)
Dit is de review van de level 2 die ik ook meegevolgd heb, wel geschreven door één van de grote moeftis van lotusforums:
http://www.thelotusforums.com/6630/late ... g-academy/
The positives: De instructeurs zijn zeer, zeer goed, bijna allemaal jarenlange actieve carrière in de motorsport single seaters/prototypes. Zonder uitzondering zijn ze enorm professioneel, down to business en sympathiek met een enorme zin voor humor.
Ik zelf had Ben Devlin als lesgever, oa LMP2 piloot in de ALMS:
http://www.americanlemans.com/primary1. ... river%7C15
Toen ik hem vroeg over Sebring (een Forza Motorsport favoriet van me) en die fantastische maar schrikwekkende eerste linkse zei hij me dat hij daar "a bad day at the office" gehad had, zonder daar dadelijk veel meer woorden vuil aan te maken. Pas later vond ik dit filmpje:
http://motor-sport.tv/video/motorsport- ... vlin-flip/
Hij was een top kerel, en geweldige piloot, maar redelijk zwijgzaam, terwijl er best wel wat aan te merken was op mijn rijden. Ik had eerst het gevoel meer opgestoken te kunnen hebben van hem, maar uiteindelijk heb ik er wel veel van geleerd, vooral door zijn eigen rijden te mogen meemaken.
Ontvangst is zeer goed ook, alsook de hapjes

Dat gezegd zijnde is de track in zijn vernieuwde vorm een zaligheid, en dan vooral het nieuwe deel "Clark" en "Graham Hill": een erg vloeiend, zeer snel en verraderlijk technisch stukje wat doet denken aan the esses van Suzuka: elke ronde opnieuw een uitdaging en een genoegen.
De twee dagen eindigen op dezelfde wijze: Je instructeur neemt je mee en toont wat een onuitgeput potentieel er nog in de wagen zit, en waarom zij de professionals zijn. Dit is het hoogtepunt van de dag, en werkt zowel inspiratie als diepe nederigheid in de hand: het gebrek aan drama in de cockpit en de uiterst berekende micro inputs van de piloot staan absoluut haaks op het geweld waarmee de elise (volledig standaard 1,6-jes overigens) bijna zwevend apex na apex snijdt en over de curbs knalt, altijd en overal op de absolute en uiterste limiet van het grensgebied. 136pk een beetje te langzaam? It's just you mate!
Ik heb op de dag ook met een stoute bek een testrit kunnen versieren "on track" met een Evora S, iets wat ik vooral gepushed heb wegens de attitude van de mensen die instonden voor de organisatie: een stelletje slick macho marketing mofo's waar je je van afvraagt of ze persoonlijk uitgekozen zijn door Danny himself. Dat zijn gasten die je moet melken tot ze blauw zien dacht ik, en zo geschiede

Maar goed, ik ben alsnog geslaagd met goede punten dus ik ben welkom voor lvl 3 (one-on-one tuition in de elise -of, als je wil, in groep in de Evora-) én daarna hopelijk lvl 4 (het doel! de GT-Evora

Roll on summer 2012

Obviously, youre not a golfer
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 09:19
- Auto: Elise S1
- Locatie: Gent
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
waaw Baax, wat een review !
Bedankt hiervoor!
Leuk, leuk, leuk... Het zou mij vooral gaan om de mogelijkheden en de limieten van de Elise te leren kennen,dus dat zit wel snor. We gaan eens overleggen met de vrouw om mij in te schrijven
Misschien kan Frederic dit in een andere topic onderbrengen want dit is wel interessant voor iedereen.

Leuk, leuk, leuk... Het zou mij vooral gaan om de mogelijkheden en de limieten van de Elise te leren kennen,dus dat zit wel snor. We gaan eens overleggen met de vrouw om mij in te schrijven

Misschien kan Frederic dit in een andere topic onderbrengen want dit is wel interessant voor iedereen.
- Tom DC
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 17:37
- Naam: Tom
- Auto: (nog) geen Lotus
- Locatie: Beveren-Leie
Re: '11 Exige S [hot picts + video]
Een interessante post overgenomen vanop SELOC
Exige S (V6) Product News analysis
Wheels
One design, two different options. The standard design in black, or the optional 'Diamond Cut' version with the alloy exposed along the edges.
Interior
Standard
Looks mostly the same as current S2 Elise and Exige interiors.
Only available trimmed in black cloth.
Standard steering wheel
Limited carpet set
Cannot be ordered with the harness and cross bar option.
Premium Interior Pack
Leather
Full carpet set
Leather covered centre console, sills, door cards and vents
Premium sttering wheel in perforated black leather
7 leather interior colour options
Premium Sport Interior
Limited carpet set
Premium sttering wheel in plain black leather
Plastic covered sills
Leather or Suedetex covered centre console and door cards
Premium Sport seats in black leather or black leather/SuedeTex combination. Optional contrast stitching.
Carbon Pack
Available with Premium or Premium Sport interior packs. Illustrated with Premium Sport.
Carbon centre console, sills, heater controls, vents and binnacle surround.
Technical
Engine
As previously known, 345bhp and 295lb/ft, however a dyno graph comparing against the Exige Cup 260 is also included.
Transmission
As per the Evora MY12, Toyota EA60 gearbox with Close-ratio gear set.
Brakes
Derived from the Evora S system. Cross drilled discs, AP-racing 4-pot brake callipers and braided hoses.
Suspension
Bilstein dampers and Eibach springs.
Standard setup balanced between track and everyday use.
Race Pack suspension settings optimised more towards track use and for the Pirelli Trofeo tyres.
Exhaust
Valved exhaust, carried over from the Evora MY12, with differing modes of operation.
Touring mode - Valve remains closed to reduce noise and is only opened at higher revs to prevent engine damage due to back pressures.
Sport mode - Valve open most of the time.
Race and DPM Off - Valve open all of the time.
DPM Switch
Introduced on the Evora and now standard across the Lotus range.
3 modes (4 on Race Pack equipped cars) - Touring, Sport, Race (where fitted), DPM Off
Touring mode puts all DPM systems in to their fully activated mode and is designed for normal daily driving conditions.
Sport mode relaxes the DPM systems.
Off disables all DPM features bar ABS.
Launch Control
Available only on cars equipped with the Race Pack. Can only be activated when the car is stationary and in Race Mode.
To use launch control the car must be:
Stationary
Engine coolant temperature between 80-110c
Steering wheel in the straight ahead position (a few degrees tolerance allowed)
Launch control not used in the last 2 minutes
No ECU/ESP fault codes present
Vehicle has not performed the maximum number of allowed launches (still to be defined)
Vehicle has covered more than 500 miles as logged by the ECU
Emissons
Quoted figure of 236g/km CO2.
Exige S (V6) Product News analysis
Wheels
One design, two different options. The standard design in black, or the optional 'Diamond Cut' version with the alloy exposed along the edges.
Interior
Standard
Looks mostly the same as current S2 Elise and Exige interiors.
Only available trimmed in black cloth.
Standard steering wheel
Limited carpet set
Cannot be ordered with the harness and cross bar option.
Premium Interior Pack
Leather
Full carpet set
Leather covered centre console, sills, door cards and vents
Premium sttering wheel in perforated black leather
7 leather interior colour options
Premium Sport Interior
Limited carpet set
Premium sttering wheel in plain black leather
Plastic covered sills
Leather or Suedetex covered centre console and door cards
Premium Sport seats in black leather or black leather/SuedeTex combination. Optional contrast stitching.
Carbon Pack
Available with Premium or Premium Sport interior packs. Illustrated with Premium Sport.
Carbon centre console, sills, heater controls, vents and binnacle surround.
Technical
Engine
As previously known, 345bhp and 295lb/ft, however a dyno graph comparing against the Exige Cup 260 is also included.
Transmission
As per the Evora MY12, Toyota EA60 gearbox with Close-ratio gear set.
Brakes
Derived from the Evora S system. Cross drilled discs, AP-racing 4-pot brake callipers and braided hoses.
Suspension
Bilstein dampers and Eibach springs.
Standard setup balanced between track and everyday use.
Race Pack suspension settings optimised more towards track use and for the Pirelli Trofeo tyres.
Exhaust
Valved exhaust, carried over from the Evora MY12, with differing modes of operation.
Touring mode - Valve remains closed to reduce noise and is only opened at higher revs to prevent engine damage due to back pressures.
Sport mode - Valve open most of the time.
Race and DPM Off - Valve open all of the time.
DPM Switch
Introduced on the Evora and now standard across the Lotus range.
3 modes (4 on Race Pack equipped cars) - Touring, Sport, Race (where fitted), DPM Off
Touring mode puts all DPM systems in to their fully activated mode and is designed for normal daily driving conditions.
Sport mode relaxes the DPM systems.
Off disables all DPM features bar ABS.
Launch Control
Available only on cars equipped with the Race Pack. Can only be activated when the car is stationary and in Race Mode.
To use launch control the car must be:
Stationary
Engine coolant temperature between 80-110c
Steering wheel in the straight ahead position (a few degrees tolerance allowed)
Launch control not used in the last 2 minutes
No ECU/ESP fault codes present
Vehicle has not performed the maximum number of allowed launches (still to be defined)
Vehicle has covered more than 500 miles as logged by the ECU
Emissons
Quoted figure of 236g/km CO2.
Laatst gewijzigd door Tom DC op 01 dec 2011, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.