Pagina 4 van 5

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 03 sep 2009, 15:35
door ovi
Veel plezier hé JP en hou het een beetje veilig! ;)

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 03 sep 2009, 20:15
door PaulF
Van mij ook veel plezier gewenst J P,en op tijd aan Uw stuurke draaien :lol: :lol:

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 03 sep 2009, 20:34
door electroshock
Nu ben ik eens wel jaloers.
Het bezit van een (grotere) Lotus steekt mij de ogen niet uit,
maar zo'n rit over de Alpenpassen (met een Lotus) des te meer.
Graag af en toe het stuur lossen voor een panoramisch fototje. 8-)

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 04 sep 2009, 09:11
door Herman
Goede reis JP, hou het veilig... hou ons op de hoogte...
Herman.

ps. De maandag ll. in de uk bestelde vintage retro goodwood mechanics overall (zoals we in Temse zagen) is reeds binnen, prachtig... dank aan Eric voor de info.

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 14 sep 2009, 20:22
door fideel109
Na +/- 3500 km en een niet te noemen aantal bergpassen zijn we terug in het belgenland.
Hierbij een kort verhaal van de "Stelvio tour" georganiseerd door de Engelse Seloc boys

dag 1:Vertrek naar Sindelfingen tegen Stuttgart waar de eerste overnachting voorzien was

dag2: Overgangsdag via Munchen (stau...) naar Oostenrijk gereden
Stelvio_2009 045 (Medium).jpg
Stelvio_2009 051 (Medium).jpg
dag3:Via Bischofshoven naar heiligenblut. Dit was de eigenlijke start van de verschillende bergpassen met onder meer de Nockalm en de Grossglockner
Stelvio_2009 136 (Medium).jpg
Stelvio_2009 157 (Medium).jpg
dag4:Heiligenblut naar Colfosco, met ondermeer de Staler Sattel pas, overgang tussen Oostenrijk naar Italië. Dit is een pas met éénrichtingsverkeer, die per uur 15 minuten in elke rijrichting wordt opengesteld.
Stelvio_2009 222 (Medium).jpg

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 14 sep 2009, 20:49
door fideel109
dag5:plaatselijke ronde in Colfosco.
Hier werd ook een staaltje van teamgeest getoond. Tijdens de vorige rit was de radiator van een Europa Lotus (sorry Herman) open gescheurd.
De lotus werd in de namiddag naar het hotel gebracht.
Om 17u00 is men aan de herstelling begonnen. Ongelooflijk om te zien van waar allemaal het gereedschap kwam en dit tot en met een reserve radiator (wel van een Elise). En wonder boven wonder om middernacht was de Europa hersteld
Stelvio_2009 370 (Medium).jpg
dag6: Dit was de Stevio dag, met de volgende passen op het menu, Stevio, Givia en de Rombo pas om terug naar Oostenrijk te rijden
Stelvio_2009 389 (Medium).jpg
Stelvio_2009 419 (Medium).jpg
Stelvio_2009 405 (Medium).jpg

dag7 Obergurgl terug naar Singen.
Dit was de enige dag met regen 's morgens met spijtige gevolgen.
Twee lotussen zijn van de baan geraakt waarvan een Elise zelf op zijn dak is terecht gekomen, gelukkig zonder gevolgen voor de inzittenden. De tweede gecrashte was een Exige die in een bocht geslipt is, ook zonder gevolg voor de bestuurder.
De politie was ons ook op het spoor gekomen met als gevolg dat er 7 auto's van de baan gehaald zijn voor overdreven snelheid.

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 14 sep 2009, 21:09
door fideel109
dag8: Singen naar Nancy.
De Duitse politie was ondertussen verwittigd door de Oostenrijkse met alle gevolgen van dien.
De straat naar het hotel was aan twee kanten geblokkeerd door de politie en aan het hotel stonden drie politiewagens.
We mochten ook niet meer vertrekken en moesten wachten op het verdict van de "polizei". Na 3 uur werden we samen geroepen in een zaal waar ons de les werd gespeld.
We konden vertrekken , maar als een van de groep werd betrapt op een overtreding dan werden alle wagens in beslag genomen voor twee dagen...
We werden gans de weg gevolgd door politiewagens en een helikopter.
In feite was dit wel wat te veel eer voor ons
Was wel best een spannende rit, nog nooit zo blij geweest om de grens te zien.
Stelvio_2009 603 (Medium).jpg
Stelvio_2009 609 (Medium).jpg
Stelvio_2009 614 (Medium).jpg
Stelvio_2009 619 (Medium).jpg
Polizei.JPG
dag9: Van Nancy terug naar huis

Mijn standaard S1-tje heeft mij deze week veel plezier gegeven zonder morren.
Deze trip was dan ook meer dan de moeite waard met een heel leuke bende.
Maar door de problemen in Oostenrijk en Duitsland met de politie zou het wel eens kunnen, dat dit de laatste keer was onder deze vorm...

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 14 sep 2009, 21:30
door Frederik
fideel109 schreef:dag8: Singen naar Nancy.
De Duitse politie was ondertussen verwittigd door de Oostenrijkse met alle gevolgen van dien.
De straat naar het hotel was aan twee kanten geblokkeerd door de politie en aan het hotel stonden drie politiewagens.
We mochten ook niet meer vertrekken en moesten wachten op het verdict van de "polizei". Na 3 uur werden we samen geroepen in een zaal waar ons de les werd gespeld.
We konden vertrekken , maar als een van de groep werd betrapt op een overtreding dan werden alle wagens in beslag genomen voor twee dagen...
We werden gans de weg gevolgd door politiewagens en een helikopter.
In feite was dit wel wat te veel eer voor ons
Was wel best een spannende rit, nog nooit zo blij geweest om de grens te zien.
Ja, kan goed zijn... er bestaat in Duitsland een soort-anti-gumball-achtige-activiteiten wet. En die is zeer streng ...

Maar albijal veel plezier gehad zie ik, jammer van die ongevallen. Onaangepast rijgedrag?

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 14 sep 2009, 21:54
door fideel109
De oorzaak van die ongevallen was waarschijnlijk een combinatie van regen en semi slicks (R888) die al wat slijtage vertoonden na een paar dagen bergpassen te hebben gereden...

Re: Stelvio pas

Geplaatst: 14 sep 2009, 22:16
door PaulF
Welkom thuis JP dit lijkt me wel een heftig reisje te zijn geweest !