Pagina 4 van 9
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 18 mar 2011, 20:40
door FastEleven
voor het circuit is rechts zitten wel een plus aangezien wij meestal rechtsom rijden en het zwaartepunt dan meer in de binnenbocht hangt. denk aan Zolder met zijn 4 rechte stukken en 4 bochten naar rechts (ongeveer dan). dat scheelt wel een halve seconde als je rechts gaat zitten.
FastEleven denkt dat je die halve seconde weer verliest doordat je linkerpols op het circuit NOOIT zo soepel zal schakelen als de geoefende rechterpols ...
De mensen die meer koopkrachtig zijn verkiezen soms een standaard LHD boven een top spec Elise R in RHD (voor eenzelfde prijs), onbegrijpelijk voor mij, maar dit is een feit.
Niet dus, FastEleven denkt dat die mensen voor een top spec R LHD kiezen. En dat is juist jouw probleem : de meeste kopers van een RHD zijn inderdaad 'prijsbewuste' kopers, waarvoor specs minder belangrijk zijn dan de prijs. Alle andere kiezen voor juiste specs en stuur aan de juiste kant.
Ik zal me er dus bij moeten neerleggen dat een Exige niet voor morgen zal zijn en ik nog even met de Elise zal rijden (Geheel tegen mijn zin natuurlijk LOL )
FastEleven denkt dat dit geen straf is, toch
Maar FastEleven suggereert ook om je auto voldoende lang te koop te laten staan. 't Is een kleine markt, die juiste koper komt wellicht wel

Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 18 mar 2011, 21:27
door Dim
Als die van George White te koop staat aan minder km dan de jouwe, en "slechts" aan 19500eur, ipv de 25.000eur die jij vraagt, dan denk ik dat de prijsbewuste koper wel voor 5500eur op zoek wilt gaan naar een setje probaxen...
Ok, neem de tocht in rekening om de wagen te gaan halen, maar met de 20cent douane kosten heb je nog wat ruimte !
Hoeveel kost een ombouw naar LHD tegenwoordig ? 5500eur ?
Dan zit je volgens mij te hoog met je vraagprijs...
Want voor 28500eur heb je al een "omgebouwde" 2004 LHD Exige 192pk.
http://www.redwaterbelgium.be/en.html
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 18 mar 2011, 22:30
door Jeroenbox
FastEleven schreef:voor het circuit is rechts zitten wel een plus aangezien wij meestal rechtsom rijden en het zwaartepunt dan meer in de binnenbocht hangt. denk aan Zolder met zijn 4 rechte stukken en 4 bochten naar rechts (ongeveer dan). dat scheelt wel een halve seconde als je rechts gaat zitten.
FastEleven denkt dat je die halve seconde weer verliest doordat je linkerpols op het circuit NOOIT zo soepel zal schakelen als de geoefende rechterpols ...
oefenen met die linker natuurlijk. kopje koffie met links, hand geven met links, plassen met links, alles gewoon een poosje met links. pure tijdwinst
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 18 mar 2011, 22:31
door 914
Dim schreef: vraagprijs...
Ooit al eens iets verkocht op internet? Dan weet je ook wat een "vraagprijs" waard is op het net

Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 18 mar 2011, 23:13
door Dim
Ik heb zelf een Elise 111R gehad. Gaan halen in UK, "via internet" gevonden en ter plaatse van particulier gekocht. Ja, ik ken dus de "vraagprijs-verkoopprijs"... De auto overgebracht, douane, ingeschreven, gekeurd, laten ombouwen naar LHD, een jaar enorm veel plezier aan gehad, tot ik de Exige S van mijn dromen tegenkwam.
ik heb 3 maand geleden mijn RHD->LHD Elise 111R verkocht...
But hey, what do I know, right ?
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 19 mar 2011, 09:12
door 914
@Dim: Was niet persoonlijk bedoelt hoor, ik wou enkel zeggen dat een vraagprijs niet noodzakelijk een verkoopsprijs is
Ik wist best wel dat je Elise R te koop stond bij de "farm" en dat het een RHD-LHD was. Dus ik twijfel zeker niet aan je kennis van de prijzen.
Ik doelde eerder op het feit dat jij uit ervaring zeker weet hoeveel mensen er een groot deel van de prijs proberen te doen.
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 19 mar 2011, 14:06
door KoenC
914 schreef:Maar waarom zou die R van 19500 Euro een pak meer vermogen hebben? Ik zie niet onmiddellijk een Supercharger zitten, dus volgens mij is dat ook gewoon een R met 192 pk (net zoals de mijne)?
Oeps

sorry, die van jou is ook een R. Klopt.
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 19 mar 2011, 14:44
door Striker98
Nou, ik snap er ook niets van. Heb mijne voor een hele nette prijs te koop staan, een veel geziene en gevraagde kleur en krijg ook nauwelijks reactie. Volgens mij moet er gewoon meer zon komen! Dan begint het vanzelf te kriebelen!!
Misschien nog eventjes geduld...
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 21 mar 2011, 15:52
door 914
Staat nu ook op Pistonheads voor 24K
Dit weekend heb ik me het in elk geval niet beklaagd dat hij niet verkocht is. Zalig zo met het zonnetje (en het is nog maar het begin)

Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geplaatst: 01 apr 2011, 00:01
door B-Art
914 schreef:@Dim: Was niet persoonlijk bedoelt hoor
Bedoelt ge bedoeld of bedoelt?

Lol, kwestie dat we hetzelfde bedoelen he
