19/10/2010 : Vroemdag 2010 (Zolder) [foto's & comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: 19/10/2010 : Vroemdag 2010 (Zolder) [foto's & comments]

Bericht door Frederik »

Persoonlijk ben ik erg tevreden van gisteren, naar mijn inzien hebben de Lotusrijders zich weer ZEER erg netjes gedragen tijdens de sessies.

Ik wil hierbij iedereen bedanken voor de inzet om de kinderen van het bijzonder onderwijs van de gehele provincie Limburg een prettige circuitdoop te geven.

Naast alle positieve reacties wil ik ook de afbellers bedanken (los van de reden waarom ze afbelden) om me tijdig te verwittigen zodat ik nog een regeling kon treffen bijgevolg iedereen samen in de snelle groep kon rijden. Hopelijk zijn jullie er volgend jaar wel weer bij!

Ik wil nogmaals benadrukken dat Vroemdag geen trackday is, maar een dag waarbij je gratis op het circuit mag/kan rijden ... maar daarvoor enkele kinderen moet meenemen. Als beloning krijgt men een middagmaal én een vrije sessie op het einde van de dag. De vrije sessie van dit jaar duurde van 15u30 tot en met 16u30 (1u) ... normaal dacht ik dat deze tot 17u00 zou duren.

Verder heb ik al enkele opmerkingen (oa. besproken aan de tafel gisteren) dewelke ik zeker weer zal doorspelen aan de organisatie. De laatste jaren zie ik verschillende aanpassingen zelfs bij dingen waarover ik in het verleden een opmerking maakte... Ik ben er zeker van dat de organisatie rekening zal houden met de opmerkingen, maar we kunnen wel niet verwachten dat zij alles zullen omkeren voor ons.

Ik zou zeggen op naar volgend jaar?
En aan de andere fototrekkers ... posten die handel!
Afbeelding
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Oja ... ik heb zonet de aangepaste foto's geplaatst ... Vroemdag 2011 -> Vroemdag 2010, met dank aan Sir Charles :oops: :oops: :oops:
X-E-G
Auto: Exige S240
Contacteer:

Bericht door X-E-G »

Awel, buiten enkele idioten vond ik mijn 3e vroemdag best wel meevallen.
Buiten het feit dat we 'smorgens niet veel hebben kunnen rijden (maar 2 kinderen kunnen meenemen) door het ongeval met Porsche was de voormiddag best wel spannend. Door de natte baan moest er een beetje rustiger gereden worden...beetje teleurstelling op de gezichten van de passagiers wat dan wel snel veranderde in grote ogen als ik de auto even liet uitbreken achteraan, wat begon te schuiven door te hard te remmen of als de tractioncontrole ingreep. In de namiddag ene mee die niet harder dan 90 durfde te rijden maar dat in de 2e bocht al vergeten was ... en die dan nog het lef had om te zeggen dat het toch niet zo snel gegaan had :evil:
Effe bang gehad toen de laatste mee reed...die zette zich in de wagen en terwijl wij de gordels aan't vastmaken waren begon die af te tellen in het Engels...heel snel geweest om die goed vast te zetten, hij moest zo eens ontploffen ;) ... bij zero zat ik gelukkig al op de gas maar toen begon het pas echt goed...brullen, roepen, juichen, schreeuwen, armbewegingen...ik was blij de 3 rondes voorbij waren....maar hij had ervan genoten :D
Dit jaar eens redelijk snel aan't vrij rijden begonnen daar ik mij van vorig jaar herinner dat men toen ook vroeger heeft afgevlagd.
En eigenlijk verschiet ik er niet van dat dit dit jaar ook weeral gebeurde...achter mij schoof er ene in de chicane van de baan door er andere willen uit te remmen...in de daaropvolgende ronden dat ik daar passeerde stond de baancommissaris met zijn gele vlag...ne hoop die niet wisten wat een gele vlag betekent want ze bleven daar maar uitremmen...
Nie van te verschieten dat men de sessie vroegtijdig beeindigde

Net zoals Jokke kan ik ook enkele straffe verhalen vertellen van idioten die wel eens een Lotus willen uitremmen maar dit was zo de voorgaande jaren en waarschijnlijk zal dit volgend jaar ook zo zijn..dus spiegels in de gaten houden en zelf even sneller het voetje lichten :ugeek:

Merci Fré, voor de organisatie en het gezellig dagje ...

PS Ivo kan zien dat hij volgend jaar wel wafels bij heeft
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

X-E-G schreef: PS Ivo kan zien dat hij volgend jaar wel wafels bij heeft
Kunnen de Lotus bimbo's het toch weer niet laten om o zo fier te zijn om met al hun pk's een veel tragere auto op het rechte stuk voorbij te rijden en daar dan ook nog over opscheppen! :lol: Vorig jaar kwamen de Exige bimbo's ook fier zeggen dat ze ons toch goed voorbijgescheurd waren dus ben het al gewoon. Zullen anders eens van otoke wisselen en dan eens zien! ;)
Dikke misserie was het en als de AX'kes u zelfs op het rechte stuk voorbijvliegen weet je het wel zeker! :roll: Motor was nu nog slechter dan de 2 dagen VAB dus vrees het ergste. Daar ik niks van al die computershit ken gaat er iemand komen om hem eens uit te lezen en dan zullen we hopelijk het probleem kunnen vinden.
Toch nog goed geamuzeerd en een hoop kindjes gelukkig gemaakt en daar doen we het toch voor.
Enkel in en uitstappen zou veel meer volk voor moeten zijn aangezien het nu echt belachelijk lang wachten was voor je terug kon vertrekken !
Zeker een opmerking die je moet maken Fred!
X-E-G
Auto: Exige S240
Contacteer:

Bericht door X-E-G »

ovi schreef:
X-E-G schreef: PS Ivo kan zien dat hij volgend jaar wel wafels bij heeft
Kunnen de Lotus bimbo's het toch weer niet laten om o zo fier te zijn om met al hun pk's een veel tragere auto op het rechte stuk voorbij te rijden en daar dan ook nog over opscheppen! :lol: Vorig jaar kwamen de Exige bimbo's ook fier zeggen dat ze ons toch goed voorbijgescheurd waren dus ben het al gewoon. Zullen anders eens van otoke wisselen en dan eens zien! ;)
Dikke misserie was het en als de AX'kes u zelfs op het rechte stuk voorbijvliegen weet je het wel zeker! :roll: Motor was nu nog slechter dan de 2 dagen VAB dus vrees het ergste. Daar ik niks van al die computershit ken gaat er iemand komen om hem eens uit te lezen en dan zullen we hopelijk het probleem kunnen vinden.
Toch nog goed geamuzeerd en een hoop kindjes gelukkig gemaakt en daar doen we het toch voor.
Enkel in en uitstappen zou veel meer volk voor moeten zijn aangezien het nu echt belachelijk lang wachten was voor je terug kon vertrekken !
Zeker een opmerking die je moet maken Fred!
Ivo, kalm man...da heeft helemaal niets te maken dat jij precies stil stond als we jou voorbij vlogen ...grapje hé ;)
..da gaat goed die tiger van jou, maar ik zou in't vervolg toch maar da dakje erop zetten als de baan nat ligt :lol:

Da van die wafels moet je maar eens aan BartP vragen...mssn heeft die er wel een foto van..
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

X-E-G schreef:Da van die wafels moet je maar eens aan BartP vragen...mssn heeft die er wel een foto van..
Daar bestaan idd foto's van. :D
Maar volgens je vrouw had je geen tijd om wafels te bakken omdat je net zat te...

Frederik, bedankt voor de foto's. Eindelijk eens iemand die mijn grijze muis op de gevoelige plaat vast legt.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

thiva schreef:Frederik, bedankt voor de foto's. Eindelijk eens iemand die mijn grijze muis op de gevoelige plaat vast legt.
Graag gedaan, grijze muis, grijze muis ... 't is wel één van de minst scherpe :oops:

Afterall ben ik blij dat ik bij de eerste sessie niet heb meegereden om toch nog es wat fotootjes te schieten. Verleden komt weer opborrelen ... :)
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Iemand goesting in een wafeltje van onze Mister Wafer?
Ah den Bart precies sè! :lol:
IMG_1712.jpg
En den Bart stond daar nog niet lang, of de volgende mee honger kwam al opdagen ;) :D
IMG_1713.jpg
Maar den Ivo was nog aan het bakken ;) want *akken gaat voor het bakken zeggen ze hier aan ons kanten :lol: :lol: :lol:
Nee Ivo wij vonden dat grappig dat gij (onbewust) juist naast de mister wafer geparkeerd stond ;) In het echt leek het leuker dan op foto :roll:
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Bij deze wil ik Frederik danken voor alle moeite en zich voor ons in te zetten. Ondanks de TE talrijke avonturiers op het circuit, was het achteraf gezien toch wel leuk. Al heb ik een paar momenten gehad dat ik dacht, ik rij in de pits en kom er niet meer uit. :shock: Maar dan pik je zo een kereltje of meisje op. Die zit naast je, vindt alles super en is dolgelukkig om nog in een oud mk1tje mee te mogen en ja dan ben ik verloren hé. :D Grote klep maar klein hart zeker? :roll:
En zeg nu eerlijk tis echt voor die gasten dat je het moet doen, die lach op hun gezicht, die blik van oprechte dank die ze op u werpen, vlak voor ze uitstappen. Hun fier geposeer in de auto, als de meester of juf een foto trekt... Wel dat raakt mij echt ergens, eerlijkheid en oprechtheid zijn enkele van de mooiste dingen in het leven en soms heel ver zoek.
De mensen uit de omkadering dragen even eens het hart op de juiste plaats, maar hebben niet genoeg voeling in zulk een (grote) organisatie (een voorbeeld volgt binnekort als ik al wat genuanceerder kan zijn en meer tijd heb). Althans dat gevoel heb ik. Maar zoals ik al zei; het gaat om het gebaar.
Wat me opvalt is dat de commentaren vorig jaar (droog circuit) milder waren dan deze van dit jaar en 2 jaar geleden (nat). Zoiets speelt volgens mij wel mee.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:Bij deze wil ik Frederik danken voor alle moeite en zich voor ons in te zetten. Ondanks de TE talrijke avonturiers op het circuit, was het achteraf gezien toch wel leuk. Al heb ik een paar momenten gehad dat ik dacht, ik rij in de pits en kom er niet meer uit. :shock: Maar dan pik je zo een kereltje of meisje op. Die zit naast je, vindt alles super en is dolgelukkig om nog in een oud mk1tje mee te mogen en ja dan ben ik verloren hé. :D Grote klep maar klein hart zeker? :roll:
En zeg nu eerlijk tis echt voor die gasten dat je het moet doen, die lach op hun gezicht, die blik van oprechte dank die ze op u werpen, vlak voor ze uitstappen. Hun fier geposeer in de auto, als de meester of juf een foto trekt... Wel dat raakt mij echt ergens, eerlijkheid en oprechtheid zijn enkele van de mooiste dingen in het leven en soms heel ver zoek.
Net een groot hart Gert ... een groot hart!

Zelf ben ik al jaren van de partij in de eerste instantie om die gastjes te plezieren, ik zou een leugenaar zijn als ik ontken dat ik het ook wel leuk vind nadien een uurtje vrij te mogen rijden en dat tegen de democratische prijs van 0€.

Terwijl ik met de kinderen rondjes maak, doe ik vooral circuitkennis op en probeer ik ook eens bepaalde bochten eens anders te benaderen wat ik op een gewone circuitdag nooit of zelden zou doen.

Afterall ... ik vind het nu na 5 jaar nog steeds erg plezant.
Plaats reactie