News from Lotus : The dawn of a new era
- EXCELSE
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
- Naam: Hans
- Auto: Excel SE
- Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Inderdaad, geen enkel bedrijf kan het zich permiteren om 90% van zijn bestaand clienteel in de kou te laten staan en de rug toe te keren.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Als ik zie wat die Bahar allemaal al heeft gedaan sinds hij bij Lotus zit...EXCELSE schreef:Inderdaad, geen enkel bedrijf kan het zich permiteren om 90% van zijn bestaand clienteel in de kou te laten staan en de rug toe te keren.
Volgens mij heeft ie enkel maar geld uitgegeven.
En om nog es terug te komen, zat Lamborghini niet in geldnood voordat VAG deze heeft overgekocht? Zeer goed marktsegment moet ik zeggen lol
Hoe goed kunnen Ferrari & Aston Martin de eindjes aan elkaar knopen? Iemand daar zicht op?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Aston zit eveneens in de diepe puree...... nieuwe Astons kon je voor een tijdje kopen met reuze kortingen.... en de Vantages V8 4.3 coupes in tweedehands 2005-2006 RHD zijn er nu reeds overal te koop voor vanaf +-38000 uk pond...
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Proton unviels business plan for Group Lotus
http://www.btimes.com.my/Current_News/B ... s/Article/
Dit persbericht eens volledig overnemen in onze 'moedertaal' en op ons favoriete Forum plaatsen .
Klein detail ; twee van deze 'heren' waren gisteren aanwezig op de shake-down in Nieuwkerke , in team kledij
Casual broek en hemd met korte mouwen .
Dit persbericht eens volledig overnemen in onze 'moedertaal' en op ons favoriete Forum plaatsen .

Klein detail ; twee van deze 'heren' waren gisteren aanwezig op de shake-down in Nieuwkerke , in team kledij

Laatst gewijzigd door co-driver op 25 jun 2010, 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Lotus makes greencars ..... funcars!!
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Is al een heel andere taal dan enkel in het topsegment auto's te willen maken !Danny Bahar schreef:Bahar said Lotus wanted to become a class-leading player in every segments of the sports car market under the five-year plan.
One main strategy is to enter into a premium sports car segment alongside Porsche and Ferrari.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- EXCELSE
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
- Naam: Hans
- Auto: Excel SE
- Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
"3 door sports car"
Zit er een nieuwe Excel of een Elan+2 in de pipeline????
3 deuren = motor vooraan!!!
Zit er een nieuwe Excel of een Elan+2 in de pipeline????

3 deuren = motor vooraan!!!
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 08 nov 2008, 19:34
- Naam: Lieven
- Auto: Exige
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Ik denk niet dat je Bahar iets kan verwijten. Deze strategische wijziging is reeds lang geleden genomen door Proton, en daarna hebben ze met Bahar de ideale persoon aangeworven om de strategie te implementeren. De beslissing om de merknaam uit te lenen aan onafhankelijke teams in de Indy en F1 past waarschijnlijk ook in deze strategie: naambekendheid uitbreiden bij een ruimer publiek zonder zelf te moeten investeren.
Het feit dat ze een facelift hebben gegeven aan de elise/exige voor het model 2011 is volgens mij een geruststellend teken dat ze dit model niet te vlug gaan opgeven. Waarschijnlijk zal het model in de toekomst toegankelijker worden (gemakkelijker in- en uitstap, metaal plooidak, etc...), een beetje terug naar de filosofie van de Elan...
Als je de verschillende Lotus fori raadpleegt moet je toch vaststellen dat de gemiddelde lotus fanaticus toch ongerust is. Een Lotus die start vanaf 100.000€ is niet voor iedereen weggelegd, incl. ondergetekende. Anderzijds kijkt de doorsnee Porschist en Ferrarist, die enkel uit is op prestige ipv rijgenot, neer op Lotus. Veel klanten zullen ze uit die hoek niet aantrekken.
Hopelijk gaan de de lotusfori wereldwijd zich verenigen om een stem te laten horen. Enerzijds is het begrijpelijk dat de aandeeelhouders van Proton eindelijk eens boter bij de vis willen. Anderzijds zij de honderdduizenden huidige klanten, die geen miljoenen op hun bankrekening staan hebben, het "bread and butter" van lotus.
Lieven
Het feit dat ze een facelift hebben gegeven aan de elise/exige voor het model 2011 is volgens mij een geruststellend teken dat ze dit model niet te vlug gaan opgeven. Waarschijnlijk zal het model in de toekomst toegankelijker worden (gemakkelijker in- en uitstap, metaal plooidak, etc...), een beetje terug naar de filosofie van de Elan...
Als je de verschillende Lotus fori raadpleegt moet je toch vaststellen dat de gemiddelde lotus fanaticus toch ongerust is. Een Lotus die start vanaf 100.000€ is niet voor iedereen weggelegd, incl. ondergetekende. Anderzijds kijkt de doorsnee Porschist en Ferrarist, die enkel uit is op prestige ipv rijgenot, neer op Lotus. Veel klanten zullen ze uit die hoek niet aantrekken.
Hopelijk gaan de de lotusfori wereldwijd zich verenigen om een stem te laten horen. Enerzijds is het begrijpelijk dat de aandeeelhouders van Proton eindelijk eens boter bij de vis willen. Anderzijds zij de honderdduizenden huidige klanten, die geen miljoenen op hun bankrekening staan hebben, het "bread and butter" van lotus.
Lieven
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Lotus gets Proton booster
http://www.mmail.com.my/content/41134-l ... on-booster
Ik heb zo het gevoel dat iedere journalist zijn eigen 'mening' publiceerd , hopelijk komt er pers-bericht met een volledige tekst
Om het 'merk' Lotus meer 'glans' te geven wil Mr 'B' de autosport activiteiten uitbreiden ; American LeMans Series , LeMans 24h , FIA GT-Racing ...
"The company also plans to engage their customers through more motorsport and driving related events as a way of giving more value to the Lotus ownership experience"
Volgens een belangrijk persoon in dit 'verhaal' :"At Paris Motorshow Lotus will reveal several new products to show the new direction of Lotus cars."
En zoals 'gewoonlijk' : "no comunication on that subject before 'official' press communication !"
(Ieper- vrijdag avond , Proton R3 service)
http://www.mmail.com.my/content/41134-l ... on-booster
Ik heb zo het gevoel dat iedere journalist zijn eigen 'mening' publiceerd , hopelijk komt er pers-bericht met een volledige tekst

Om het 'merk' Lotus meer 'glans' te geven wil Mr 'B' de autosport activiteiten uitbreiden ; American LeMans Series , LeMans 24h , FIA GT-Racing ...

Volgens een belangrijk persoon in dit 'verhaal' :"At Paris Motorshow Lotus will reveal several new products to show the new direction of Lotus cars."
En zoals 'gewoonlijk' : "no comunication on that subject before 'official' press communication !"

(Ieper- vrijdag avond , Proton R3 service)

Lotus makes greencars ..... funcars!!
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
The seemingly unretirable Bob Lutz is rumoured to be taking on an advisory role at Lotus. The move would be part of Lotus's five-year plan to turn itself from a niche track day specialist into a global premium sports car brand.
Motor industry website Automotive News Europe has reported that the former GM man has had formal talks with Lotus, though no official job offer from Lotus has yet been made.
Also in Lotus's sights is former senior BMW man Tom Purves. "The goal is to make a contribution to projects of the future - improving the quality, the product offerings and the operations of the company," he told Automotive News, "It's exciting, and there is no question it is a great brand and has a good future."
What Lutz does understand is the need for volume sales whilst also maintaining exclusivity.
Under Lutz at GM, we got the Pontiac Fiero and the Chevrolet Corvette C4 and ZR1. Spot the connection? Yes, that's right - Lutz was at least in part responsible for the original GM-Lotus buyout following Lotus development of American cars to turn them from wallowing barges to credible machines that could hold their own against European imports. In short, he recognises Lotus's strengths.
He also did the once-unthinkable and allowed the creation of the first reliable Lotus - the Elan M100 - by allowing them access to GM's RnD funds.
Under Lutz GM ownership, American Lotus fans also got the Esprit Jim Clark and X180 editions - race-bred versions we didn't get over here, sadly. The Esprit became a popular racing car, and he also managed to get the Basic Instinct product placement.
Hopefully Lutz will manage to retain the small sports cars as affordable entry-level exotics that can be sold in America whilst applying Corvette thinking to the top end of the range.
Oddly enough, despite their completely different demeanours, the Corvette and Esprit have a lot in common - construction, price range, giant-killing ability, racing pedigree that everyone other than the Americans fails to notice...
kleine bedenking:
Let's not forget, that this is one of the guys who helped write a whole new chapter to the history of General Motors
- Chapter 11-
Motor industry website Automotive News Europe has reported that the former GM man has had formal talks with Lotus, though no official job offer from Lotus has yet been made.
Also in Lotus's sights is former senior BMW man Tom Purves. "The goal is to make a contribution to projects of the future - improving the quality, the product offerings and the operations of the company," he told Automotive News, "It's exciting, and there is no question it is a great brand and has a good future."
What Lutz does understand is the need for volume sales whilst also maintaining exclusivity.
Under Lutz at GM, we got the Pontiac Fiero and the Chevrolet Corvette C4 and ZR1. Spot the connection? Yes, that's right - Lutz was at least in part responsible for the original GM-Lotus buyout following Lotus development of American cars to turn them from wallowing barges to credible machines that could hold their own against European imports. In short, he recognises Lotus's strengths.
He also did the once-unthinkable and allowed the creation of the first reliable Lotus - the Elan M100 - by allowing them access to GM's RnD funds.
Under Lutz GM ownership, American Lotus fans also got the Esprit Jim Clark and X180 editions - race-bred versions we didn't get over here, sadly. The Esprit became a popular racing car, and he also managed to get the Basic Instinct product placement.
Hopefully Lutz will manage to retain the small sports cars as affordable entry-level exotics that can be sold in America whilst applying Corvette thinking to the top end of the range.
Oddly enough, despite their completely different demeanours, the Corvette and Esprit have a lot in common - construction, price range, giant-killing ability, racing pedigree that everyone other than the Americans fails to notice...
kleine bedenking:
Let's not forget, that this is one of the guys who helped write a whole new chapter to the history of General Motors
- Chapter 11-

Laatst gewijzigd door Exploded op 30 jun 2010, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Ik heb toch wat bedenkingen Lieven.XRX schreef:Ik denk niet dat je Bahar iets kan verwijten. Deze strategische wijziging is reeds lang geleden genomen door Proton, en daarna hebben ze met Bahar de ideale persoon aangeworven om de strategie te implementeren.
Bovenstaande heeft Mr Bahar allemaal zelf verzonnen en NIET de board. Hij was er dus voor al die plannen boven kwamen. Zij hebben het evenwel goedgekeurd na zijn en vooral Todt's argumenten te hebben gehoord. Komt daar nog bij dat ze die merknaam niet MOGEN uitlenen, omdat die naam niet eens van hun eigen is.
Hoe belachelijk ben je als sinds het begin van het jaar F1 rijdt en vorige GP opeens al je 500ste is… Terwijl eet echte F1 team, Team Lotus noemt en het huidige Lotus Racing?
De Europa is volledig afgeschreven in de boekhouding van 2008. Elke Europa die ze dus maken kost hun dus enkel de stukken + productie+ administratie. De prijs (het enige struikelblok?) kan dus een pak zakken indien nodig. Doe een promotie rond de auto en je kan nog altijd een zeer mooie winst maken op deze auto tot eind 2011. Toch heeft Bahar die ook persoonlijk per direct afgeschaft!XRX schreef: Het feit dat ze een facelift hebben gegeven aan de elise/exige voor het model 2011 is volgens mij een geruststellend teken dat ze dit model niet te vlug gaan opgeven. Waarschijnlijk zal het model in de toekomst toegankelijker worden (gemakkelijker in- en uitstap, metaal plooidak, etc...), een beetje terug naar de filosofie van de Elan...
Wees dus niet te gerust met die face lifts, vandaag is morgen niet meer in fabriek.
Ik had gisteren de eer en genoegen om met een “standaard” Exige 240 mee op Spa te mogen. Op enkele GT3’s en GT3 RS na zijn wij niet voorbij gestoken door Porsches. De Ferrari’s reden enkel een beetje weg in de rechte stukken, de meesten konden we inhalen.XRX schreef: Als je de verschillende Lotus fori raadpleegt moet je toch vaststellen dat de gemiddelde lotus fanaticus toch ongerust is. Een Lotus die start vanaf 100.000€ is niet voor iedereen weggelegd, incl. ondergetekende. Anderzijds kijkt de doorsnee Porschist en Ferrarist, die enkel uit is op prestige ipv rijgenot, neer op Lotus. Veel klanten zullen ze uit die hoek niet aantrekken.
Ongetwijfeld zit veel in de rijders capaciteiten, maar toch… Een dagje Spa zou voor zeer veel Porkers of Fezza mannen een mooi lesje zijn in nederigheid…
Ik geef je 100% gelijk!XRX schreef: Hopelijk gaan de de lotusfori wereldwijd zich verenigen om een stem te laten horen. Enerzijds is het begrijpelijk dat de aandeeelhouders van Proton eindelijk eens boter bij de vis willen. Anderzijds zij de honderdduizenden huidige klanten, die geen miljoenen op hun bankrekening staan hebben, het "bread and butter" van lotus.