Pagina 4 van 46

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 22 jun 2010, 11:04
door EXCELSE
Als ze er zo veel spel van maken dan kan het niet anders zijn als een volledig nieuw model.
"Een nieuw tijdperk" zou wel eens kunnen duiden dat er een extra verlengkabel op de optielijst zal staan!!! ;)

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 22 jun 2010, 13:34
door Herman
mijn prognose blijft zoals van in het begin gezegd v6 exige---pepped up evora-- en een mock up van de esprit... en niks meer...

de evora cabrio heeft moeilijkheden en vertraging ivm met de karmann fabrieksmoelijkheden...een automaat evora....mmmmmeschien voor de usa markt... maar de verkoop vd evora loopt ook niet zo denderend aldaar... en een pep up versie is ook discutteerbaar...want naar het shijnt heeft lotus de evora body zo tight gemaakt dat er niet veel ruimte is voor extra boost toys... er doen in de uk wel geruchten de ronde als zou lotus opdracht gegeven hebben aan "cosworth "om een krachtbron te ontwikkelen speciaal voor een "cosworth evora"....dat zou nogal iets zijn me dunkt...maar meschien a bit pricy..... ik ...blijf toch maar verder op de lotto spelen...

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 22 jun 2010, 13:41
door Frederik
Herman schreef:er doen in de uk wel geruchten de ronde als zou lotus opdracht gegeven hebben aan "cosworth "om een krachtbron te ontwikkelen speciaal voor een "cosworth evora"....dat zou nogal iets zijn me dunkt...
Niet alleen in Engeland hoor ... er is al een Evora met Cosworth motor :)

Gezien Lotus Racing wil afzien van Cosworth motoren denk ik dat Lotus Cars daarin wel eens kan in volgen...

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 22 jun 2010, 13:44
door Frederik
Een nieuwe Elan, dat was nu nog es iets se ;-)

Lotus "full cabrio" (hebben ze niet meer) met normalere instap voor een breder publiek ...

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 09:53
door Erwin
Frederik schreef:Een nieuwe Elan, dat was nu nog es iets se ;-)

Lotus "full cabrio" (hebben ze niet meer) met normalere instap voor een breder publiek ...
Ik denk dat ne nieuwe Elan 13 in een dozijn zou zijn.
Bedenk maar het grote aanbod roadsters dat al op de markt is.

Ik persoonlijk zou eerder opteren voor een Elise in full cabrio!
De basis is goed en de nieuwe motoren (1,6 l) zijn ideaal als instapmodel.
Als ze dan de prijs houden rond deze van de MX5 denk ik dat ze opnieuw een massaproduct hebben.

Wat bedoel je met een "normalere instap voor een breder publiek"? ;)

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 12:13
door Frederik
Erwin schreef:Wat bedoel je met een "normalere instap voor een breder publiek"? ;)
Minder hoge drempel, makkelijker instappen zoals de Elan M100 ... ik merk dat bepaalde mensen toch de Elise/Exige voorbijgaan door de moeilijke instap.

Zelf kocht ik eerst een Elan omdat Lindsay ook over de instap van een Elise struikelde.

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 12:23
door Peter D
Lotus Planning New Car For Paris Motor Show, Esprit Revival Possible

Bron :

Ever since the Lotus Evora debuted last year, we've been expecting two more models to come on the car's extended mid-engine platform. It's the first new platform since the Elise debuted in 1995, and just as the Elise platform served for the Exige and Europa, the Evora platform will have to pull multiple-badge duty as well. The next car to roll out will be here in under 100 days, at the Paris Motor Show. And it'll likely be a mid-engine supercar.

The name Esprit immediately comes to mind when talking about Lotus supercars, and there's so much brand equity in the title, it's a very likely candidate. On the flip side, there's also no shortage of memories of the faults and foibles of the last Esprit, both mechanically and electrically, so Lotus may choose an entirely new moniker as it did with the Evora.

Whatever it's called, it'll be based on the Evora's platform, meaning mid-engined but larger than the Elise/Exige, a bit heavier, yet still unlikely to sport back seats. The room will be needed to shoehorn in a potent engine, as the supercar appellation doesn't really work for cars below 400 horsepower anymore--or even for those below 500.

Powertrain rumors range from the same 3.5-liter V-6 found in the Evora, but delivered in a more tautly tuned package, to the 4.8-liter V-10 engine from the Lexus LFA. Lotus currently uses Toyota engines in its production cars, but the LFA idea may be little more than a not-so-logical extension of the deal. Turbochargers and superchargers are also not out of the question, as Lotus has abundant experience delivering brutal performance with them in the guise of the Exige, Exige S, and Elise SC.

We'll have to wait for the Paris Motor Show to find out exactly what Lotus is planning--and whether the next of the three cars on the Evora platform will be the Esprit/supercar at all. It could be a third, as-yet-unknown model to sit above the Evora but below the eventual supercar--perhaps even based on the 414E hybrid unveiled at this year's Geneva Motor Show

http://www.thecarconnection.com/marty-b ... l-possible

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 13:50
door Hendrik
Een nieuwe Esprit? Ben benieuwd...

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 13:54
door electroshock
Frederik schreef:Minder hoge drempel, makkelijker instappen zoals de Elan M100 ... ik merk dat bepaalde mensen toch de Elise/Exige voorbijgaan door de moeilijke instap.
Even off-topic instaphulp:
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 346#p35346

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Geplaatst: 23 jun 2010, 20:16
door co-driver
Dat 'article' in The CAR CONNECTION is even 'officieel' als de inbreng van onze vrienden / forum-leden . :roll:

In AutoCar is er iets véél concreter te lezen , of het voor de echte Lotus fans in de goeie richting evolueerd zal de nabije toekomst uit wijzen :|
Lotus Reveals radical new direction
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/250659/
Als onze webmaster dit belangrijk bericht in onze 'moedertaal' zou willen vertalen A.U.B. .
Zodat we geen 'hot-patato' nodig hebben om deze ,voor de echte Lotus Fanatics , nogal 'verschiet-achtige' :? tekst te kunnen begrijpen :idea: