Pagina 4 van 4

Re: Kapotte blazers? (verwarming)

Geplaatst: 04 nov 2011, 12:35
door ovi
thiva schreef:Normaal verplaatst men het resistor pack ook om te voorkomen dat hij in de toekomst weer vol water loopt en corrodeert
Die voorschakelweerstand zit normaal in een luchtkanaal dus wat bedoel je met vol water lopen? :? Zit die bij een Elise ergens waar er water bijkan?

Re: Kapotte blazers? (verwarming)

Geplaatst: 04 nov 2011, 14:02
door thiva
ovi schreef:
thiva schreef:Normaal verplaatst men het resistor pack ook om te voorkomen dat hij in de toekomst weer vol water loopt en corrodeert
Die voorschakelweerstand zit normaal in een luchtkanaal dus wat bedoel je met vol water lopen? :? Zit die bij een Elise ergens waar er water bijkan?
Het resistor pack wordt nat, corrodeert en daardoor gaat het RP stuk.
Corrosie van de aansluitingen is dus de boosdoener.

Re: Kapotte blazers? (verwarming)

Geplaatst: 04 nov 2011, 14:32
door Maus
Wanneer ik voor deze http://www.elise-shop.com/blower-motor- ... p-771.html ga, kan ik dan nog steeds af zonder de frontclam te verwijderen? Of gaat me dat niet meer lukken?

Re: Kapotte blazers? (verwarming)

Geplaatst: 06 nov 2011, 10:42
door mindp0wer
Het is een moeilijke plek, clam er af halen is natuurlijk een behoorlijk tijdrovende klus, je kan eens proberen zonder de clam er af te halen, maar volgens mij zit er een beschermplaatje in de weg:

http://lotusforum.be/viewtopic.php?f=16 ... &start=150

Re: Kapotte blazers? (verwarming)

Geplaatst: 06 nov 2011, 14:22
door Maus
Hmm... Gebruik de Lotus toch enkel voor plezierritjes en zo levensbedreigend is het probleem nu ook weer niet. Denk dat ik maar beter kan wachten met het vervangen wanneer de clam er echt een keer af moet. De OEM radiateur zit er toch ook nog steeds in en deze is nu zo'n 8 jaar... ;)