Lotus Exige S invoeren vanuit UK
- vasseur
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK
Heb nog een vraagje,
gelden deze regels ook voor wagens uit Italie , Noorwegen of Dubai?
-
- Auto: 2006 Lotus Exige S
Verdomme dan ben ik serieus int zak gezet geweest
. Bovendien ging het ook niet echt snel daar, ik heb een uur moeten wachten voor dat in orde was:D

-
- Auto: -
ik ken de regel van de 6maand/6000kms, maar nu vroeg ik mij af:
Een partikulier (zot welliswaar) die zijn wagen(minder dan 6maand/6000kms) verkoopt aan andere partikulier, moet daar nog btw bij gerekend worden?
In dat geval werd er dan 2 maal de btw betaald op de wagen, kan toch niet?
Een partikulier (zot welliswaar) die zijn wagen(minder dan 6maand/6000kms) verkoopt aan andere partikulier, moet daar nog btw bij gerekend worden?
In dat geval werd er dan 2 maal de btw betaald op de wagen, kan toch niet?
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
+1Bzguy schreef:
dan hebben ze u "ferm" in t zak gezet : ik heb al 3 keer (voor 3 wagens dus ) 3 cent betaald !
Laatste keer was afgelopen dinsdag nog, en die Nederlander voor mij ook 3 cent
Dat is de vroegere 1 frank (dus het is opgeslagen lol)
Bij mij was het ook 3 cent.

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
Alleen voor aankopen door belgen binnen de EEG tusssen partikulieren of van autos die eerder partikulier ingeschreven werden......vasseur schreef:Heb nog een vraagje,
...Als er een wagen van buiten de EEG ingevoerd wordt vb Zwitserland of de USA worden er invoerrechten gerekend op de aankoopprijs en de vrachtprijs en de vertollingskost en dan na het bijtellen van de invoerrechten komt dan nog eens de btw... voor oldtimers kunnen er speciale invoertarieven gelden....Bij invoer van buiten de EEG speelt het géén rol of de wagen van partikulier, handelaar, of al dan niet eerder ingeschreven geweest is... principe is altijd
a/ aankoopprijs (faktuur)
b/ transportprijs (ship en weg)
c/ douaneagentshapkosten
d/invoerrechten
e/btw
totaal is a+b+c te vermeerden met d en dan nog eens te vermeerden met e
opgelet er kunnen bij in het buitenland te koop staande wagen ook nog adders onder het gras zitten...
vb.. u ziet in duitsland een van een engelse militair voertuig staan vb een japanner...dan "kan" het zijn dat die persoon(militair) met een vrijstelling reed van invoerrechten en btw, een soort transitplaten... en moet de koper nieuwe eigenaar,zelfs al is het voertuig al jaren in de eeg aanwezig toch de wagen nu in de EEG invoeren ttz invoerrechten en daarover btw betalen...
een groot geluk is dat heden de baremaprijzen weggevallen zijn en alles maar berekend wordt op de aangifte prijs. dit zijn situaties die veelal voorkomen met de aankoop van beschadigde embassy wagens of van wagens van uk militairen in duitsland..
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
ceetee1979 schreef:Verdomme dan ben ik serieus int zak gezet geweest.
Ik wordt meermaals per jaar in t zak gezet door de Belgische overheid hoor...Bzguy schreef:dan hebben ze u "ferm" in t zak gezet : ik heb al 3 keer (voor 3 wagens dus ) 3 cent betaald !

En vergelijkend met die andere zaken is dit peanuts ...
nu back on-topic

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- diego
- Auto: Elan S2 - EXIGE S II
ff dit van onder het stof halen want zit met bepaalde bedenkingen/vragen , hoe zijn de meeste te werk gegaan bij het invoeren van hun wagen . Zijn jullie eerst gaan kijken en daarna gekocht ? Hebben jullie gekocht op basis van foto's - filmpjes en dan gewoon gaan ophalen ? ....
Ik weet iets kopen op foto is riskant maar langs de andere kant als je ook geen expert bent kun je toch ook alleen maar eens kijken en luisteren of alles in orde is ? of zie ik dit verkeerd.
Ik heb een wagen op het oog en heb tijdens het weekend al een 50 tal foto's gekregen van dingen waarna ik specifiek vroeg ( o.a de draagarmen had ik gelezen ) + een film waarin ze de motor starten en paar keer gas geven .... Heb een copy gekregen van alle papieren en OHB + COC .
De wagen zelf staat nogal ver in die zin dat het toch een 7 ral uur reizen is en ik momenteel zowel op het werk als op privé gebied druk bezet ben en niet meteen kan gaan kijken .
Ik weet iets kopen op foto is riskant maar langs de andere kant als je ook geen expert bent kun je toch ook alleen maar eens kijken en luisteren of alles in orde is ? of zie ik dit verkeerd.
Ik heb een wagen op het oog en heb tijdens het weekend al een 50 tal foto's gekregen van dingen waarna ik specifiek vroeg ( o.a de draagarmen had ik gelezen ) + een film waarin ze de motor starten en paar keer gas geven .... Heb een copy gekregen van alle papieren en OHB + COC .
De wagen zelf staat nogal ver in die zin dat het toch een 7 ral uur reizen is en ik momenteel zowel op het werk als op privé gebied druk bezet ben en niet meteen kan gaan kijken .
- billie
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
ik ga altijd eerst kijken,foto's zeggen helemaal niks en het chassis met de draagarm bevestigingen wil ik met eigen ogen zien
toch niet toevallig bij JGM aan het kijken naar de S1

toch niet toevallig bij JGM aan het kijken naar de S1

diego schreef:ff dit van onder het stof halen want zit met bepaalde bedenkingen/vragen , hoe zijn de meeste te werk gegaan bij het invoeren van hun wagen . Zijn jullie eerst gaan kijken en daarna gekocht ? Hebben jullie gekocht op basis van foto's - filmpjes en dan gewoon gaan ophalen ? ....
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- stekki
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
Ik heb mijne gekocht zonder eerst te gaan bezichtigen, laat staan testrit te doen
Was wel via gekende Lotus dealer. Wel foto's gevraagd enzo.

Light is not right
- diego
- Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Oef ik dacht al zou ik de enige zijn met zo'n zot ideestekki schreef:Ik heb mijne gekocht zonder eerst te gaan bezichtigen, laat staan testrit te doenWas wel via gekende Lotus dealer. Wel foto's gevraagd enzo.

Wagen staat ook bij een garage wel geen officiele lotus garage maar een bekende garage met een goede naam te lezen aan de reviews op het net