Overleg over wagens die te koop staan

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Re: Overleg over wagens die te koop staan

Bericht door Blue Darkness »

En dit is?
deze ?

:shock:
Speedster geweest? Exige?
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Bericht door JDV »

Blue Darkness schreef:En dit is?
deze ?

:shock:
Speedster geweest? Exige?
Blijkbaar werken die links met mobile.de nooit, deze en de mijne werken niet...
Back in action :-)
JDV
Contacteer:

Bericht door JDV »

Ik ga veel preekjes krijgen met dit bericht, maar ik ben toch momenteel aan het uitpluizen of ik geen Lotus zou kunnen kopen(onderhouden), 2dehands natuurlijk.

- Het liefst een MK1 elise (nog liever MK2, maar dat is vrijwel buiten mijn budget) maar ik zeg geen nee tegen een Seven,Elan,... zolang er maar Lotus op staat :D
- Het liefst een niet beschadigde (uiteraard)
- Het mag zeker en vast een RHD zijn
- niet te duur

Kans is klein dat het doorgaat, maar wie weet vind ik iets interessant...

Ik sta open voor discussies :mrgreen: (want ik weet dat die gaan komen :D )
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

JDV schreef:Ik ga veel preekjes krijgen met dit bericht, maar ik ben toch momenteel aan het uitpluizen of ik geen Lotus zou kunnen kopen(onderhouden), 2dehands natuurlijk.

- Het liefst een MK1 elise (nog liever MK2, maar dat is vrijwel buiten mijn budget) maar ik zeg geen nee tegen een Seven,Elan,... zolang er maar Lotus op staat :D
- niet te duur

in mijn ogen is t totaal te zot/onverantwoord zelfs om kost wat kost en allicht tegen n zo laag mogelijke prijs n wagen te kopen vanwege de badge !

k Vraag mij af wat dat tegenwoordig is met de jeugd : aan 18 willen ze al n Lotus :s

Ik was 33 eer k mn eerste Lotus had, toen k 18 was had k n R5-ke, k heb er echt geen trauma aan over gehouden dat k toen nog geen Lotus had !

Spaar tot je n degelijke wagen kunt kopen, koop zeker niet iemand anders' verdriet, t zal je uiteindelijk n hoop meer kosten aan verborgen gebreken !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
JDV
Contacteer:

Bericht door JDV »

Bzguy schreef:
JDV schreef:Ik ga veel preekjes krijgen met dit bericht, maar ik ben toch momenteel aan het uitpluizen of ik geen Lotus zou kunnen kopen(onderhouden), 2dehands natuurlijk.

- niet te duur

in mijn ogen is t totaal te zot/onverantwoord zelfs om kost wat kost en allicht tegen n zo laag mogelijke prijs n wagen te kopen vanwege de badge !

k Vraag mij af wat dat tegenwoordig is met de jeugd : aan 18 willen ze al n Lotus :s

Ik was 33 eer k mn eerste Lotus had, toen k 18 was had k n R5-ke, k heb er echt geen trauma aan over gehouden dat k toen nog geen Lotus had !

Spaar tot je n degelijke wagen kunt kopen, koop zeker niet iemand anders' verdriet, t zal je uiteindelijk n hoop meer kosten aan verborgen gebreken !

Mja, ik denk dan van:

Als ik dan toch een auto zou kopen, waarom geen oudere lotus, dat nog betaalbaar is...

1ste negatieve reactie :D
B-Blue
Naam: Erik
Auto: Elise MK1

Bericht door B-Blue »

JDV schreef:Mja, ik denk dan van:

Als ik dan toch een auto zou kopen, waarom geen oudere lotus, dat nog betaalbaar is...

1ste negatieve reactie :D
Whatever JDV, als je echt graag een Lotus wil, en de centjes ervoor hebt moet je het gewoon doen. Neem wel ruim je tijd om een gezonde wagen te zoeken, en hou een budget voor onderhoud en eventuele technische en cosmetische kosten. Wees vooral zeker voorzichtig bij het rijden, want zo'n Elise, zelfs met 120 PK, vraagt toch wel enige rijervaring.
Succes ermee!
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Alé, je vraagt erom, een preekje dan maar :mrgreen: .
Met 18 reed ik nog roekeloos met de fiets. 5 jaar later met diploma op zak heb ik dat nog een tijd volgehouden. Dat doet heus heen pijn (mits je het verkeer goed inschat ;) ). Eens als je start met autorijden betaal je in je beginjaren trouwens heel wat 'leergeld' en mag je blij zijn een goede beschermengel te hebben. De stukken die je maakt zijn dan hopelijk ook nog betaalbaar, bij mij was dat aan oude golfjes diesel, waarvan één met een saaie -traps automaat en amper 54 pk :oops: . Met 33 keek ik zeker al naar een Lotus, maar andere keuzes dan een wagenpark aan te leggen maakten dat ik nu 6 jaar later er nog geen heb. (Nu wordt het wel hoog tijd, maar dat is een ander verhaal). Maar eerlijk gezegd, als eerste wagen een Lotus ? Mij niet gezien. Ik ben zelfs zeker dat de meest doorwinterde daily-lotus drivers hier op het forum het je niet meteen zullen aanraden ... .
Te veel goesting gekregen na al het meerijden op de VAB-happening ?
Maar laat u door mij niet tegenhouden.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Vich
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1

Bericht door Vich »

Zeker geen ´preek´, maar kan je niet beter eerst wat stuurbehendigheid, rijvaardigheid,... aanleren met een andere wagen? Ik bedoel maar, als je dan toch denkt dat alleen een Lotus MKI in je budget past, houd er dan ook rekening mee dat die ABSOLUUT ONVERGEVINGSGEZIND zijn. Zie je je al leren rijden met een Lotus tijdens de winterse maanden.... mmm good luck zou ik zeggen (en ik kan het weten, want de MKI is mijn dagelijkse auto...).
Maar een uiteindelijke beslissing zal je toch zelf moeten maken, de goede raad van de forumleden ten spijt... .
Seize the day
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Als je alle centen bijeen moet rapen om een wagen te kopen, dewelke notabene een tweedehands zal zijn, met welke centen ga je dan de verzekering, inschrijving, biv en andere kosten zoals benzine, banden, remmen, onderhoud... betalen?

Trouwens, welk zin heeft het om ALWEER dezelfde vraag te stellen ?
Neem deze thread nog eens door : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=38&t=480 volgens mij zijn de meningen nog niet veranderd. ;)

En nu terug on-topic naar "Overleg over wagens die te koop staan".
JDV
Contacteer:

Bericht door JDV »

Frederik schreef:Als je alle centen bijeen moet rapen om een wagen te kopen, dewelke notabene een tweedehands zal zijn, met welke centen ga je dan de verzekering, inschrijving, biv en andere kosten zoals benzine, banden, remmen, onderhoud... betalen?

Trouwens, welk zin heeft het om ALWEER dezelfde vraag te stellen ?
Neem deze thread nog eens door : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=38&t=480 volgens mij zijn de meningen nog niet veranderd. ;)

En nu terug on-topic naar "Overleg over wagens die te koop staan".
Ik moet er natuurlijk wel bijzeggen dat ik gewoon al uitkijk voor interessante lotussen, niet dat ik er direct morgen 1 ga kopenen mee ga rijden, ik ga al uitkijken, maar ik ga ondertussen met de familiewagen leren rijden, en wanneer ik dan kan rijden, en men rijbewijs heb, binnen enkele maanden dus, als mijn budget het beter toelaat, mits ik nu veel ga werken en dus mooi geld verdien.
Plaats reactie