Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gesloten
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door Exploded »

molleke schreef:amai dat ziet er goed en mooi uit, schitterend , juist weet ik niet wat de volgende gaat worden , zijn er te veel nieuwe en verschillend, straks rond 20 uur zullen we ze in lijvende leven zien :shock: :shock: :lol:
Of in levende lijve dat zou ook kunnen he :lol: :lol:

Molleke of andere beursgangers, vraag eens wanneer welk model echt in productie zal gaan. Die Elan en Esprit lijken mij bijna productierijp, maar de rest...
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Een mooie studie van Audi, zij gebruiken de naam quattro voor een nieuw model dat tenminste een link legt met de oer quattro van 30 jaar geleden, het is geen kopie of retro model maar wel herkenbaar,
New Lotus presenteert nieuwe Esprit, Elan, Elise en Elite maar er is géén enkele link met oorspronkelijke auto's, ze hadden evegoed een andere naam kunnen hebben....................dit mis ik dus bij het nieuwe verhaal van Bahar.
Bijlagen
6.jpg
6.jpg (36.85 KiB) 1966 keer bekeken
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Wij vertrekken hier nu richting afspraak plaats in verregende lijve 8-) .

In verhouding van de pk's en de zwaarte van de motor blijven die wagens denk ik toch, nog licht. Op een bepaald moment moet je echt wel mee met de markt met de steeds meer pk's en koppel dat die wagens hebben.

Het chassis van de Evora is echt lotus, en dient als basis van heel veel van die modellen.

Het logo blijft geel en gelijk ;)

Voor mij herkennigspunten genoeg.

Ik stel me eerder vragen bij
- wanneer
- hoe gaat de afwerking, kwaliteit zijn van al dat nieuws
- gaat het door het vele stelen van looks bij anderen ipv echt te vernieuwen niet te snel gaan "verouderen".
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

wimvanbeeck schreef: New Lotus presenteert nieuwe Esprit, Elan, Elise en Elite maar er is géén enkele link met oorspronkelijke auto's, ze hadden evegoed een andere naam kunnen hebben....................dit mis ik dus bij het nieuwe verhaal van Bahar.
Die bedenking maakte ik ook al, maar ik vermoed dat dit enkel en alleen een geijkt marketing truukje is. Dit van de herkenbaarheid. Met de verkiezingen zie je toch ook BV's opkomen owv hun naam, ik herinner me zelfs een verkozen persoon met de illustere naam Eddy Merckx (maar niet met de fiets kon rijden)... Dit wordt nog maar eens bevestigd door het feit dat een zekere Willy De Gieter op de kieslijst weinig stemmen kon ronselen, omdat zijn artiestennaam Willy Sommers niet op de lijst mocht...Ik vermoed dat dit dus niet meer of minder is. :?
Herkenbaarheid is dus het motto!!!

Jokke hou ons op de hoogte van de productiestarten en motoren he 8-) ;)
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Jokke Jokke, er zijn daar nog genoeg leden, ik ga me ook is goed laten gaan, lees toxische stoffen aan mijn lichaam toevoegen. 8-)
wimvanbeeck

Weer een mooi voorbeeld van respect voor het verleden, Porsche lanceert een beperkte versie van de 911 speedster, gewoon prachtig die link tussen verleden en heden..............................waarom kan Lotus dit niet ???
Bijlagen
2.jpg
wimvanbeeck

Ik zit vandaag de ganse dag voor mijn PC, ik ben precies niet de enige en probeer de reactie van overal wat mee te pikken, ik wacht gespannen op nieuws van Lotus zelf, de klok loopt langzaam ten einde..........ik verwacht meer info over de motoren in de nieuw modellen en lanceerdata zoals Lotus ook gaf bij de prevoorstelling van de Elite...........................maar waar ik nog méér op wacht is de info over het HEDEN, wat met andere motoren voor de huidige Elise, toch mod 2011 en wat met de Exige ?????????
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Je bent niet alleen Wim ... (zit te balen dat ik niet weg geraak vandaag)

Wat met de rangeextender? Wat met de Lotus DSG? Wat met de Evora S en de Evora auto(maat)? Echt niets hybride - dit is echt wel hot hoor? Hoelang blijft de Evora, Elise en Exige nog in de verkoop ...

Vele vragen ... maar ik denk dat Lotus weinig meer details zal geven.

Het blijven 'maar' 5 prototypes die de nieuwe richting van Lotus laten zien, maar ze zijn lang nog niet productierijp.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

@ Wim... ik kan wel begrijpen dat er velen geschrokken zullen zijn van de grote veranderingen..qua model, mekaniek, (en prijs)...maar ..vroeger moeten de Elan eigenaars zich ook ooit een bult geschrokken hebben toen Lotus indertijd plots met een totaal andere en dan nog met een voorwieltractie Elan op de proppen kwam...
Ik weet het niet hoor..ofwel is het zoals Frederik zegt "het kan bij ontwerpen blijven, en vroeger werden er ook reeds dingen voorgestelt en dan in de koelkast gestopt" in ieder geval als "dat" allemaal doorgaat..zien ze de toekomst héél rooskleurig in ,en moeten ze zeker op een berg geld zitten...want de verkopen van al hun recente modellen (uitgezonderd de elise) zijn tot nu toe steevast géén kaskrakers geweest...en dan nog een aantal wonderboys wegkapen..."dit" is ook pas lonend bij echte kassa, me dunkt..
Ik lees dat de Evora ook geen successtory in de usa geworden is volgens sommigen... en dit gaat zo maar verder verder verder verder...
EXCELSE
Naam: Hans
Auto: Excel SE

Bericht door EXCELSE »

Die ontwerpers bij Porsche zijn grote luiaards, Ik denk dat ze maar 1 week in het jaar werken sedert 1963.
Om de paar jaar de boom versieren met nieuwe lampjes en klaar is kees.

En voor de nieuwe modelen
Ge neemt de neus van een 911 en ge plakt er een touareg aan.
Ge neemt een 911, ge zaagt hem in 2 en plakt er 2 deuren tussen.
Ge neemt de neus van een 911 en......

Dan is het niet moeilijk om met respect voor het verleden een model te tekenen.
Het heden = het verleden.

Het straffe is dat ze er nog mee wegkomen ook.

Wat de evora betreft, hadden ze een deftig interieur moeten in steken die de prijsklasse waardig is.
Het ziet er naar uit dat zijn dagen geteld zijn.
Gesloten