Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gesloten
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door jokke_vlo »

Frederik schreef:
jokke_vlo schreef:Als ik het zo wat bekijk lijken de Elan en Elise de wagens die ze vrij snel en eenvoudig zouden kunnen bouwen.
Als Bahar een beetje slim is zal hij inderdaad starten met vb. de Elan dewelke onderhuids een Evora met krachtigere motor zou zijn. Het succes van de Elan zou dan eventueel budget moeten genereren voor een 2e model, en die dan voor het 3e ...

En wat als het eerste model al faalt? Heeft hij dan nog een joker voor een 2e model te lanceren ? :-)
Denk dat dit idd the way to go is. De Elan blaast de Evora gewoon weg. Maar ik denk dat ze wel zien dat de Evora een commerciële flop zal worden en ze met de Elan gewoon een esthetische en motorische correctie uitvoeren. Die zeer zeer geslaagd te noemen is. Althans op foto.

De bevindingen irl volgen spoedig.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Persoonlijk vind ik de Evora toch niet zo'n misser hoor ... het is een uitgebalanceerde wagen met een opmerkelijke baanligging, persoonlijk vindt ik de 280pk iets te weinig ... een wagen met dergelijke looks verdiend minstens 350pk. Dus een Evora SC zou het best wel doen voor mij.

Eigenlijk vind ik de Evora zelfs meer Lotus dan de nieuwe Elan, al moeten we ook durven vernieuwen, (en dat aanvaarden) en dat is nu net wat Lotus wil gaan doen. Kijk es hoeveel BMW is veranderd met hun laatste modellen, of wat Ferrari aan het doen is...

Zoals wimvanbeeck altijd al zei, als we het model onmiddellijk graag zien, dan is het al verouderd. Een nieuw model moet vernieuwend en vreemd zijn, en vooral kunnen groeien.

De nieuwe modellen zijn erg mooi, vernieuwend en verrassend, laat dit duidelijk zijn ... enkel vind ik het heel erg jammer dat we nergens -maar dan ook nergens- geen enkele vorm, detail of knipoog van de vertrouwde oudere Lotus terugvinden. Dit vind ik op zich wel jammer.
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Frederik schreef: De nieuwe modellen zijn erg mooi, vernieuwend en verrassend, laat dit duidelijk zijn ... enkel vind ik het heel erg jammer dat we nergens -maar dan ook nergens- geen enkele vorm, detail of knipoog van de vertrouwde oudere Lotus terugvinden. Dit vind ik op zich wel jammer.
Idd dat is zeer jammer! Moesten we niet beter weten, dan betwijfelden we of Crijns nog wel bij Lotus werkt...
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Frederik schreef:Persoonlijk vind ik de Evora toch niet zo'n misser hoor ... het is een uitgebalanceerde wagen met een opmerkelijke baanligging, persoonlijk vindt ik de 280pk iets te weinig ... een wagen met dergelijke looks verdiend minstens 350pk. Dus een Evora SC zou het best wel doen voor mij.
Zoals wimvanbeeck altijd al zei, als we het model onmiddellijk graag zien, dan is het al verouderd. Een nieuw model moet vernieuwend en vreemd zijn, en vooral kunnen groeien.
De Evora is misschien geen misser, maar hij verkoopt niet goed. Daar sta je dan dus :).

Idd als je het model onmiddelijk graag ziet (wat nu het geval is) bestaat het gevaar dat hij er snel gedatteerd gaat uit zien. Ook wat mijn vrees....want ik zie die nieuwe bakken direct graag ;)
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

jokke_vlo schreef:De Evora is misschien geen misser, maar hij verkoopt niet goed. Daar sta je dan dus :).
Het ligt alvast niet aan zijn looks, maar volgens mij wel aan de prijs/vermogen verhouding. Dergelijke wagen met zo'n looks en baanligging verdient op zijn minst een kleine 100pk meer.
jokke_vlo schreef:Idd als je het model onmiddellijk graag ziet (wat nu het geval is) bestaat het gevaar dat hij er snel gedateerd gaat uit zien. Ook wat mijn vrees....want ik zie die nieuwe bakken direct graag ;)
Dat was de zeer wijze opmerking van wimvanbeeck waarover ik het had, en waar ik me meer en meer kan in vinden. 't is dan ook een architect hé :)

Nuja, een mens past zich snel aan en went ooi aan alles ... misschien zijn grote verkoopstruuk ;-) (grapje)
molleke

Bericht door molleke »

amai dat ziet er goed en mooi uit, schitterend , juist weet ik niet wat de volgende gaat worden , zijn er te veel nieuwe en verschillend, straks rond 20 uur zullen we ze in lijvende leven zien :shock: :shock: :lol:
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

Welke Lotus (buiten de Elise/Exige) heeft wel al goed verkocht...? :?
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Blue Darkness schreef:Welke Lotus (buiten de Elise/Exige) heeft wel al goed verkocht...? :?
Destijds de Seven S1/S2/S3 :lol:
De prijs was er ook naar en je mocht zelf er ook aan knutselen. ;)
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
elwood
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Contacteer:

Bericht door elwood »

Blue Darkness schreef:Welke Lotus (buiten de Elise/Exige) heeft wel al goed verkocht...? :?
Bijlagen
lotus.jpeg
lotus.jpeg (4.18 KiB) 1949 keer bekeken
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Lotus diversifieert het modellenaanbod.
Dat is het minste wat je kan stellen.
Nu om te overleven, misschien geen slechte taktiek.
Maar eerst wil ik de prijzen nog wel eens zien.
De basis Elise kon nieuw nu nog net onder de € 40.000,-.
Die tijden lijken toch wel definitief voorbij.
En of ze zoals zoete broodjes over de toonbank ...... ?

http://www.youtube.com/watch?v=sxec5wSY0iI
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gesloten