Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Inderdaad, goed gezien.
Jullie zijn bij de pinken.
Maar ik moest toch even nadenken met dat bovenaanzicht.
Met enige vertraging zou in Parijs het productiemodel klaar staan.
De waardes die bekend zijn van de Karma zijn ronduit verbazend 300 kW/408 PS; 0 - 100 km/h 5,9 s , de top afgeregeld op 200 km/h, gemiddeld verbruik van 2,4 l/100 km.
Geen idee hoever Tesla staat met haar Tesla S model.
En eigenlijk verwacht ik toch meer van die ballontjes die binnenkort opgaan.
Jullie zijn bij de pinken.
Maar ik moest toch even nadenken met dat bovenaanzicht.
Met enige vertraging zou in Parijs het productiemodel klaar staan.
De waardes die bekend zijn van de Karma zijn ronduit verbazend 300 kW/408 PS; 0 - 100 km/h 5,9 s , de top afgeregeld op 200 km/h, gemiddeld verbruik van 2,4 l/100 km.
Geen idee hoever Tesla staat met haar Tesla S model.
En eigenlijk verwacht ik toch meer van die ballontjes die binnenkort opgaan.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
De eerste Karma's worden geleverd rond december 2011.electroshock schreef:Inderdaad, goed gezien.
Jullie zijn bij de pinken.
Maar ik moest toch even nadenken met dat bovenaanzicht.
Met enige vertraging zou in Parijs het productiemodel klaar staan.
De waardes die bekend zijn van de Karma zijn ronduit verbazend 300 kW/408 PS; 0 - 100 km/h 5,9 s , de top afgeregeld op 200 km/h, gemiddeld verbruik van 2,4 l/100 km.
Geen idee hoever Tesla staat met haar Tesla S model.
En eigenlijk verwacht ik toch meer van die ballontjes die binnenkort opgaan.
In Nederland zouden al 100 bestelbonnen zijn getekend.
Toevallig gelezen gisteren op AB.nl (http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/ ... ijn-binnen)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
electroshock schreef: Nee, officieel worden alleen de Evora S en Evora IPS getoond
en het concept van de Elite V8.
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Met 'officieel' bedoel ik dan wat aangekondigd werd als première op de site van de organisatoren van de Mondial:
http://www.mondial-automobile.com/Press ... fault.aspx
Want vanuit Lotus zelf wordt er bitter weinig getoond, voor dat de doeken eraf gaan.
Om de spanning er goed in te houden.
Behalve dan de twittermelding van Donato Coco dat de Elite-snuit een mengeling is van een haai en een kat.
Oh my God, the animals are taking over.
Geslaagde communicatie kan je dit toch niet noemen, al heeft die Elite natuurlijk wel best een mooi snuitje.
http://www.mondial-automobile.com/Press ... fault.aspx
Want vanuit Lotus zelf wordt er bitter weinig getoond, voor dat de doeken eraf gaan.
Om de spanning er goed in te houden.
Behalve dan de twittermelding van Donato Coco dat de Elite-snuit een mengeling is van een haai en een kat.
Oh my God, the animals are taking over.
Geslaagde communicatie kan je dit toch niet noemen, al heeft die Elite natuurlijk wel best een mooi snuitje.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
- Auto: -
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
- Esprit: 2+0, V8 5.0, 600ch ++, £100000, (versions base et R, coupé et cab), benchmark: 458
- Elan: 2+0/2, V6 3.5, 440ch, £70000, (versions base et R, coupé et cab), benchmark: 911 turbo
- Elite: 2+2, V8 5.0, 600ch++, coupé-cabriolet (versions base et R), £135000: benchmark: DB9
- Eterne: panamerapide-like, motorisations de l'Elite
- Elise: 4 cylindre 2.0, 350ch (:D), (versions base et R, coupé et cab), benchmark: Boxster, Cayman, TT
- Elan: 2+0/2, V6 3.5, 440ch, £70000, (versions base et R, coupé et cab), benchmark: 911 turbo
- Elite: 2+2, V8 5.0, 600ch++, coupé-cabriolet (versions base et R), £135000: benchmark: DB9
- Eterne: panamerapide-like, motorisations de l'Elite
- Elise: 4 cylindre 2.0, 350ch (:D), (versions base et R, coupé et cab), benchmark: Boxster, Cayman, TT
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Klinkt wel heel veelbelovend...a_fond schreef:- Esprit: 2+0, V8 5.0, 600ch ++, £100000, (versions base et R, coupé et cab), benchmark: 458
- Elan: 2+0/2, V6 3.5, 440ch, £70000, (versions base et R, coupé et cab), benchmark: 911 turbo
- Elite: 2+2, V8 5.0, 600ch++, coupé-cabriolet (versions base et R), £135000: benchmark: DB9
- Eterne: panamerapide-like, motorisations de l'Elite
- Elise: 4 cylindre 2.0, 350ch (:D), (versions base et R, coupé et cab), benchmark: Boxster, Cayman, TT
Vooral die Elan lijkt me toch wel een verrassing!?
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Elan, Elise 350 pk !
Al die nieuwe modellen produceren zonder te veel kinderziektes?
Als ik dit lees is mijn eerste gedacht. Hoe gaat een, voor de auto industrie, zo kleine groep dit kwaliteitsvol gedaan krijgen.
Zulke auto's vragen intensief testwerk, heel veel ervaring in het bouwen ervan.........
Als je ziet hoeveel tijd en volk er nodig is om nog maar ee E klasse of BMW 5 "evolutie" uit te brengen en welke kinderziektes die dan dikwijls nog hebben......
Mocht ik al koper zijn, is dat mijn eerste reactie.
Al die nieuwe modellen produceren zonder te veel kinderziektes?
Als ik dit lees is mijn eerste gedacht. Hoe gaat een, voor de auto industrie, zo kleine groep dit kwaliteitsvol gedaan krijgen.
Zulke auto's vragen intensief testwerk, heel veel ervaring in het bouwen ervan.........
Als je ziet hoeveel tijd en volk er nodig is om nog maar ee E klasse of BMW 5 "evolutie" uit te brengen en welke kinderziektes die dan dikwijls nog hebben......
Mocht ik al koper zijn, is dat mijn eerste reactie.
- EXCELSE
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
- Naam: Hans
- Auto: Excel SE
- Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
En zo te zien ontsnapt de Elise ook niet aan een electronica kuur met die
DPM.
Misschien nu al proberen op de Elise om dan de perfecte afstelling te krijgen op wat de toekomst brengt.
DPM.
Misschien nu al proberen op de Elise om dan de perfecte afstelling te krijgen op wat de toekomst brengt.
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Wat bij trackgebruik makkelijk kan leiden tot oververhitting. (maar ok daarvoor is er waarschijnlijk en hopelijk een off knop)EXCELSE schreef:En zo te zien ontsnapt de Elise ook niet aan een electronica kuur met die
DPM.