Ondertussen al een en ander gedaan aan 't geeltje.
Om te beginnen es goed gewassen en ik heb alle zwarte onderdelen al een tweetal keer gevoed met een plasticrestorer...
Maar vooral... ik heb de motortuning overgezet van de SE (rode) naar de S2 (gele).
In mijn SE had ik een gelijkaardige chip maar dan een regelbare. Het voordeel van de regelbare is dat die module alle mountainchip programma's heeft, alsook het originele programma. De chip van Gunther was een vaste, de Everest. Zelf vind ik het leuk om te kiezen om origineel te kunnen rijden, of een beetje poer bij te steken of om het kot helemaal open te draaien. Leuke extra op de swicther is het Elysium-programma, niet verkrijgbaar als vaste chip en wat nog voor een klein beetje meer turbodruk zorgt.
Origineel = 0,65 bar
Kilimanjaro = 0,8 bar
Everest = 0,9 bar
Elysium = 0,95 bar
Na testrit met beide, besef ik weer waarom ik toen een SE wilde hebben.
De SE gaat stukken beter dan de S2.
Dat is nu mijn zorg de komende dagen/weken, hoe kan ik de performantie van de SE toch in de S2 krijgen.
Mogelijks zit de oplossing in het uitlaatsysteem ... op de S2 zit een andere pot en sport cat, mogelijks is de cat de boosdoener. Terwijl de SE vlot naar 0.95 bar gaat blijft de S2 volgens mij ergens steken rond de 0.8 - en dat maakt toch een groot verschil.
- Links Everest - Rechts Kilimanjaro (switcher)
- 2016-05-16 19.51.54.jpg (2.19 MiB) 9639 keer bekeken
- 2016-05-16 19.47.13.jpg (1.14 MiB) 9639 keer bekeken
- 2016-05-16 19.46.09.jpg (1.74 MiB) 9639 keer bekeken
Op naar devolgende stap ...
HiSpec BBK vervangen door de AP Racing bigbrake kit van de SE.