21-22/02/2015 - Flanders Collection Car - Gent
- gvy
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: 21-22/02/2015 - Flanders Collection Car - Gent
Hallo Hans,
Zoek je een elite type14 ( 1958 - 1963) of een type 75 /83 (1974 - 1982) ?
Dit kan belangrijk zijn voor eventuele kandidaten.
vriendelijke groet.
Geert
Zoek je een elite type14 ( 1958 - 1963) of een type 75 /83 (1974 - 1982) ?
Dit kan belangrijk zijn voor eventuele kandidaten.
vriendelijke groet.
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
-
- Naam: Laurens
- Auto: Elise S2 111
Tuurlijk gaat ie mee !!XLR8R schreef:Laat maar weten wanneer je vertrekt LaurensGaat je pa ook?
deze week meer info
-
- Auto: 96 Esprit S4s, 340R,
Hallo Mensen,
ik kom helaas NIET met de riviera, heb tevens een kennis van mij gevraagd in duitsland die een riviera heeft staan (dan wel een RHD ipv mijn LHD) maar die heeft helaas geen tijd,
ik ga er zaterdag wel een kijkje nemen, dus ik hoop jullie daar te zien,
(mensen van dit forum) zou ik enorm leuk vinden!
ben benieuwd wat er allemaal op de beurs te zien is,
tot zaterdag!
ik kom helaas NIET met de riviera, heb tevens een kennis van mij gevraagd in duitsland die een riviera heeft staan (dan wel een RHD ipv mijn LHD) maar die heeft helaas geen tijd,
ik ga er zaterdag wel een kijkje nemen, dus ik hoop jullie daar te zien,
(mensen van dit forum) zou ik enorm leuk vinden!
ben benieuwd wat er allemaal op de beurs te zien is,
tot zaterdag!
- Hugo
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
morgenavond gaat zoals voorzien de Europa op transport naar Flanders Collection Cars, Lotje gaat dus op de aanhanger achter de camper
zal daar wel maar pas om 19:30 / 20:00 uur zijn, morgen avond wordt wel regen verwacht
en Lotje wordt wel redelijk vuil achter de camper, dus een kleine opknapbeurt zal nog ter plaatse moeten gebeuren
vandaag staat trouwens een grote poetsbeurt op het programma + waarschijnlijk nog een ritje om de schijfremmen op te blinken, ik haat het wanneer door de spaken van de velgen verroeste schijfremmen zichtbaar zijn
ik neem in elk geval morgenavond in Gent al wel foto's en zal die bij thuiskomst hier wel plaatsen
zelf ga ik pas zondagnamiddag terug om zelf de beurs te bezoeken en om na sluitingstijd 18 uur de Europa terug op te laden
zal daar wel maar pas om 19:30 / 20:00 uur zijn, morgen avond wordt wel regen verwacht

vandaag staat trouwens een grote poetsbeurt op het programma + waarschijnlijk nog een ritje om de schijfremmen op te blinken, ik haat het wanneer door de spaken van de velgen verroeste schijfremmen zichtbaar zijn

ik neem in elk geval morgenavond in Gent al wel foto's en zal die bij thuiskomst hier wel plaatsen

zelf ga ik pas zondagnamiddag terug om zelf de beurs te bezoeken en om na sluitingstijd 18 uur de Europa terug op te laden
- gvy
Hugo;
Ik breng de esprit waarschijnlijk al vroeger morgen.Ik rij er gewoon heen en zorg dat mijn andere auto in de buurt geparkeerd staat op voorhand.
Je kan de schijfremmen misschien polijsten en in de was zetten
Ik heb deze week de Esprit reeds grondig opgepoetst, tot zover zelfs , dat ik het dak en de achterklep, die al lang op mijn zenuwen werken heb herspoten, gecolorsand en uitgepolijst.
De rest van de wagen is eerst gewassen met swissvax car bath, vervolgens geclayed met eraser clay blue van scholl en glide clay lube van auto finesse, Dan gepolijst met de rotary en 3M perfect-it .
Vervolgens zijn de panelen stuk voor stuk behandeld met swissvax cleaner fluid regular prewax oil en in de carnauba wax gezet swissvax onyx.
En dan nog is ie niet perfect , gewoon omdat mijn oude lak te veel gebruikssporen heeft.
De voorbumper is met cockpit en bumperspay behandeld.
Het interieur is uitgestofzuigd en het leder is eerst gereinigd met HG 4in1 voor leer en de zetels bijgekleurd met HG leerverf voor zitmeubels creme wit en een sponsje.
Dat laatste doe ik alle jaren wel eens, omdat ik het originele leer, dat door de leeftijd niet perfect meer is, zo in goede,mooie staat kan houden. wit is geen gemakkelijke kleur
Achterin, motor en kofferruimte, zijn de tapijten gestofzuigd en is de glasvezelbak die over de motor zit origineel, netjes opgekuisd en aan de binnen en buitenzijde voorzien van zwarte verf. Binnenzijde hittebestendige, buitenzijde HG leerverf zwart.
De motor zelf is, gezien het feit dat hij er pas weer inligt na een groot onderhoud en koprevisie, zeer netjes.
anyway, voor de eigenaars, die dat wensen, zal de firma Meguiars de zorg op zich nemen, heb ik uit goede bron.
Ik plan om zaterdag de beurs te bezoeken.
Geert
Ik breng de esprit waarschijnlijk al vroeger morgen.Ik rij er gewoon heen en zorg dat mijn andere auto in de buurt geparkeerd staat op voorhand.
Je kan de schijfremmen misschien polijsten en in de was zetten

Ik heb deze week de Esprit reeds grondig opgepoetst, tot zover zelfs , dat ik het dak en de achterklep, die al lang op mijn zenuwen werken heb herspoten, gecolorsand en uitgepolijst.
De rest van de wagen is eerst gewassen met swissvax car bath, vervolgens geclayed met eraser clay blue van scholl en glide clay lube van auto finesse, Dan gepolijst met de rotary en 3M perfect-it .
Vervolgens zijn de panelen stuk voor stuk behandeld met swissvax cleaner fluid regular prewax oil en in de carnauba wax gezet swissvax onyx.
En dan nog is ie niet perfect , gewoon omdat mijn oude lak te veel gebruikssporen heeft.
De voorbumper is met cockpit en bumperspay behandeld.
Het interieur is uitgestofzuigd en het leder is eerst gereinigd met HG 4in1 voor leer en de zetels bijgekleurd met HG leerverf voor zitmeubels creme wit en een sponsje.
Dat laatste doe ik alle jaren wel eens, omdat ik het originele leer, dat door de leeftijd niet perfect meer is, zo in goede,mooie staat kan houden. wit is geen gemakkelijke kleur
Achterin, motor en kofferruimte, zijn de tapijten gestofzuigd en is de glasvezelbak die over de motor zit origineel, netjes opgekuisd en aan de binnen en buitenzijde voorzien van zwarte verf. Binnenzijde hittebestendige, buitenzijde HG leerverf zwart.
De motor zelf is, gezien het feit dat hij er pas weer inligt na een groot onderhoud en koprevisie, zeer netjes.
anyway, voor de eigenaars, die dat wensen, zal de firma Meguiars de zorg op zich nemen, heb ik uit goede bron.
Ik plan om zaterdag de beurs te bezoeken.
Geert
- JeanVM
- Auto: Lotus Esprit S1
Geert, ik ga mijn sterkste zonnebril meenemen.
Tot zaterdag.
Groeten,
Jean
Tot zaterdag.
Groeten,
Jean
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
- Hugo
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
voilà Lotje staat dit weekend in Flanders Expo Gent
de show stand van Lotus was nog niet helemaal af, maar zag er toch al mooi uit, maar zoals ik verwachtte is het aantal geëxposeerde Lotussen niet groot
de limiet was 1985, ze moesten dus minstens 30 jaar oud zijn
er zijn nog wel wat Lotussen die daar aan voldoen maar veel zitten ergens weggestopt in garages of zijn niet rijdbaar, er staan er een 15 tal oa
2 Europa's, 1 Seven, 2 kleine Elan,s, 2 of 3 Esprit's, 1 Eclat denk ik, 1 Lotus 23, 1 Formule Opel Lotus denk ik
FVH Waregem heeft ook een 3 tal auto's bij
hieronder een tiental foto's van de stand, moest nog wel verder aangekleed worden
er staan natuurlijk nog veel andere ( oldtimer) auto's en aanverwante standen in 3 hallen
omdat mijn schoonzoon morgen zaterdagnamiddag naar daar gaat en mij oppikt, ben er dus zaterdag ook
de show stand van Lotus was nog niet helemaal af, maar zag er toch al mooi uit, maar zoals ik verwachtte is het aantal geëxposeerde Lotussen niet groot
de limiet was 1985, ze moesten dus minstens 30 jaar oud zijn

er zijn nog wel wat Lotussen die daar aan voldoen maar veel zitten ergens weggestopt in garages of zijn niet rijdbaar, er staan er een 15 tal oa
2 Europa's, 1 Seven, 2 kleine Elan,s, 2 of 3 Esprit's, 1 Eclat denk ik, 1 Lotus 23, 1 Formule Opel Lotus denk ik

FVH Waregem heeft ook een 3 tal auto's bij
hieronder een tiental foto's van de stand, moest nog wel verder aangekleed worden
er staan natuurlijk nog veel andere ( oldtimer) auto's en aanverwante standen in 3 hallen
omdat mijn schoonzoon morgen zaterdagnamiddag naar daar gaat en mij oppikt, ben er dus zaterdag ook

- gvy
allee,
tot morgen dan.
Ik kom tegen 13.00 u
Is de rode esprit S3, naast de mijne van iemand hier op het forum?
Die witte 007 esprit is mogelijks Pascal zijn ex esprit?
Geert
tot morgen dan.
Ik kom tegen 13.00 u
Geert
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Ik denk dat de witte Esprit inderdaad Pascal's ex is.gvy schreef:allee,
tot morgen dan.
Ik kom tegen 13.00 u
Geert
Die is gekocht geweest door iemand dat film auto's collectioneert.
Goh man, zonde dat hij die weggedaan heeft.
Is mijn droomwagen, maar dan een van de eerste, eentje van 1976 (mijn geboortejaar)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- JeanVM
- Auto: Lotus Esprit S1
Kan iemand achterhalen welke de chassis nr is van de Esprit S1?
Er staan nog veel niet geregistreerd, zie link: http://www.lotusproject.co.uk
Er staan nog veel niet geregistreerd, zie link: http://www.lotusproject.co.uk
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG