LOT Zolder 7 December

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Re: LOT Zolder 7 December

Bericht door dachero »

ErikChrista schreef:Hallo,
Ik heb me ook ingeschreven, is de 1e keer voor mij.
Ben benieuwd hoe het loopt.
Hoe laat begint dat eigenlijk, want ik kan de timing niet vinden.
Heb ingeschreven, betaald, bevestigingsmail ontvangen maar
daar staat geen timing in.

Kan iemand mij wegwijs maken?

Groeten,

Erik
Normaal krijg je nog een mail een paar dagen voor het event.
Vroeger was rond 0830U briefing en dan kreeg je je transponder en de te plakken nummers voor op je wagen en je driversbandje en de in te vullen papieren.
Om 9 uur begon het rijden.
Tussen 12 en 13 uur mag er niet gereden worden en daarna was het vroeger tot 17 uur rijden.
Capitol zal me wel verbeteren of aanvullen.

Een tip: hou zeker nog wat over tot na 15 uur. Dan zijn er veel gestopt en heb je het circuit bijna voor u alleen.Wij doen dit ook zo.

Kom ons ook zeker goedendag zeggen 8-)
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
ErikChrista
Naam: Erik
Auto: Elise S

Bericht door ErikChrista »

Alvast bedankt voor de info, tot zondag

Groeten,

Erik
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Namiddag is het idd meestal minder druk, maar tot nu toe zijn ernaar een 20-tal auto's ingeschreven, dat is echt heel weinig, want die zijn dan zelfs nooit gelijktijdig op circuit.
Ideaal voor een eerste keer circuit dus. Enkele tips:
- Begin rustig en bouw geleidelijk op! Ga desnoods eens mee met iemand die al meer gereden heeft of laat iemand eens met u meerijden voor wat tips.
- Rij ook niet te lang aan 1 stuk, stop regelmatig en ontspan even.
- Doe altijd een afkoelronde om het materiaal te sparen en alles te laten afkoelen.
- Controleer uw bandenspanning als binnen komt, te warm=weinig grip en veel slijtage.
- niet vertrouwen op de brandstogmeter tijdens het rijden, bij mij reageert die pas correct als ik terug stilsta.

Voor het tijdschema, idd de mail van Paul afwachten. Ik dacht om 8u inschrijven, daarna briefing en enkele verkenningsrondjes (zonder voorbij steken) voor zij die dat wensen.
Daarna open pitlane, dus je rijdt en stopt wanneer je wil.
De regels van LoT:
- Alleen voorbij steken op de rechte stukken en alleen langs links.
-Niet uitremmen of voorbij steken in de bochten.
- Laat snellere deelnemers door op een recht stuk, ga desnoods even van de gas af.
M140i & GT3 Touring
Bart P
Auto: Elise S2

Bericht door Bart P »

Allez, de dag begint vorm te krijgen ....

In de beginjaren van het Forum ( met hoofdletter ) namen we regelmatig verlof indien LOT langs kwam in Zolder ( en Spa ).

Ter promotie van Lotus Tour Limburg 2015 plannen we een zeeeeeer kleine VIP accomodatie. We voorzien een kleine hap, een kleine drank, maar uiteindelijk veel "welkom".

't Is een zondag dus als er tijd is dan zijn jullie welkom !!
FastEleven
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Over bandendruk kun je uren discussiëren, maar hierbij alvast de grote richtlijn:
- Zet voor je vertrekt je bandendruk tussen 1.8-2.0 (ifv persoonlijke keuze). Meet die druk niet in een lekker verwarmde garage, maar wel in de buitentemperatuur waarin je ongeveer zult rijden (een klusje voor zaterdag late middag dus ...)
- Meet tijdens je pauzes regelmatige je bandendruk na. Onafhankelijk van de buitentemperatuur of de warmte van de band hou je die tijdens de dag constant tussen de 1.8-2.0.

Omdat het zondag koud zal zijn is de kans reëel dat je de banden niet eens op temperatuur zult krijgen. Dat betekent dat je wellicht weinig zult moeten aflaten tijdens de dag. Op een dagje met normale temperaturen blijft er 's avonds - na het afkoelen van de banden - soms maar 1.2-1.4 druk meer over ...

Voor maximale grip en minimale slijtage: hou tijdens de dag je bandendruk constant tussen 1.8-2.0 !!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Bericht door dachero »

Een vraagje: toen ik meedeed aan trackdays in de voorbije jaren was er na de dag een hele hoop van teer-resten of bandenresten op de zijflanken van mijn elise.
Zo van die strepen die er moeilijk afgingen. Kris en Bart hadden op een keer mijn zijflanken van de elise ingespoten met een product waardoor alles er veel beter afging.
Het was iets met teflon in dacht ik?
Iemand een idee hoe dat product heet? Of moet ik er WD40 opspuiten?? is toch voor alles goed :mrgreen: :?

Dan nog iets over stuurtechnieken!

Ik rij zeer veel kilometers dagelijks voor mijn werk en ben niet de meest agressief rijdende chauffeur. Op het circuit probeerde ik dan ook vloeiende lijnen te rijden.
Blijkbaar is dat niet de juiste techniek bij een Lotus. :?
Een paar jaar geleden heb ik wat tips gekregen van Capitol en Thiva en plotsklaps reed ik een seconde of 2 sneller per ronde. Ik moest dus meer "inkappen" in plaats van rustig insturen. Klopt dit en zijn er nog zo wat tips die bruikbaar zijn bij een Lotus in tegenstelling tot een gewone wagen?
BartP verteld onlangs over race-rijlijnen en kwalificatierace-lijnen die hij gebruikte op Zolder :shock: :shock: :? :roll:

Ik denk dat ik nog veel van hem kan opsteken :mrgreen: :? :twisted:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Capitol
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Dat was siliconenspray Danny!

En ivm rijstijl, dat is een beetje persoonlijk. Ik ben zelf nog altijd voorstander van de vloeiende rijstijl en niet van het brutere kapwerk. Maar niet iedereen rijdt op dezelfde manier.
Het is veel belangrijker van op de juiste plaats en op de juiste manier te remmen, in de bocht de juiste lijn te volgen en op de juiste manier terug op de gas gaan.
Hou er rekening mee dat een Lotus nogal een korte wielbasis heeft en dus toch wel wat wispelturig is, zeker op de limiet. Dan wordt kappen, redelijk delicaat.
M140i & GT3 Touring
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

dachero schreef:Een vraagje: toen ik meedeed aan trackdays in de voorbije jaren was er na de dag een hele hoop van teer-resten of bandenresten op de zijflanken van mijn elise.
Zo van die strepen die er moeilijk afgingen. Kris en Bart hadden op een keer mijn zijflanken van de elise ingespoten met een product waardoor alles er veel beter afging.
Het was iets met teflon in dacht ik?
Iemand een idee hoe dat product heet? Of moet ik er WD40 opspuiten?? is toch voor alles goed :mrgreen: :?
Siliconenspray moet je hebben. Ik zal er meebrengen.
Ik verwijder het rubber en teer gewoon met verdunde Commandant.
Werkt perfect.
dachero schreef: Dan nog iets over stuurtechnieken!

Ik rij zeer veel kilometers dagelijks voor mijn werk en ben niet de meest agressief rijdende chauffeur. Op het circuit probeerde ik dan ook vloeiende lijnen te rijden.
Blijkbaar is dat niet de juiste techniek bij een Lotus. :?
Een paar jaar geleden heb ik wat tips gekregen van Capitol en Thiva en plotsklaps reed ik een seconde of 2 sneller per ronde. Ik moest dus meer "inkappen" in plaats van rustig insturen. Klopt dit en zijn er nog zo wat tips die bruikbaar zijn bij een Lotus in tegenstelling tot een gewone wagen?
BartP verteld onlangs over race-rijlijnen en kwalificatierace-lijnen die hij gebruikte op Zolder:shock: :shock: :? :roll:

Ik denk dat ik nog veel van hem kan opsteken :mrgreen: :? :twisted:
Je reed inderdaad "te braaf". Dat wilt niet zeggen dat je moet zitten kappen als een gek of over de curbs moet. Gewoon later remmen en liefst in een rechte lijn. Je bocht ook niet onnodig lang maken en op tijd terug op het gas.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Coen
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S

Bericht door Coen »

Ik wou erg graag meedoen maar helaas gaat het niet lukken :( Het was juist zo'n mooie kans omdat het zo lekker rustig is. Hopelijk volgend jaar!
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
FastEleven
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Auto niet inspuiten, maar nadien de zwarte plekjes eenvoudigweg wegwerken met een vod met daarop een beetje Stickerreiniger (vroeger verkrijgbaar bij Brico, nu enkel nog bij Gamma). Werkt super, maar wel met enige voorzichtigheid gebruiken op oa beschermfolie als je auto daarvan voorzien zou zijn.

Over rijlijnen, daar kunnen we wel een paar uur doorgaan, maar het idee is het volgende :
- een auto is sneller in een rechte lijn dan in een bocht
- dus reletief vroeg insturen om zo vroeg mogelijk een rechte lijn te creëren, want daarmee kun je vroeger op het gas en win je snelheid en dus tijd op het einde van de rechte stukken
- laaaaaaaaaaaaaaaaaat remmen :)

Ik ben niet ingeschreven, maar het zou zomaar eens kunnen dat ik toch plots kom opdagen, maar wellicht zonder Lotus want er wordt al zout gestrooid :( en mocht dat zo zijn dan ben ik altijd bereid enkele toertjes op de passagiersstoel door te brengen ;)
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Plaats reactie