Re: [HOT] Lotus wil SUV en sedan
Geplaatst: 21 aug 2014, 09:18
Ik hoor hier namen als Porsche, Lambo etc, vergeet niet dat die over een heel ander budget beschikken en dus al sneller risiso's zouden kunnen nemen.
GT86 by Lotus... dat klinkt als een echt plan! In de hoop dat Toyota dan ook terug wat aandelen wil kopen.Bosbon_be schreef: Toch niet, Lamborghini (Audi) heeft een SUV klaar om in productie te gaan volgend jaar...
Een nieuwe sedan a la Lotus Omega, die toen een M5 het nakijken gaf zou ook mooi zijn. Haal iets uit de proton stal en maak dat sneller dan een Nissan GTR.
Dan blijf ik geloven in Lotus...
Sounds like a good plan! Ik stem voorfastcooki3 schreef:GT86 by Lotus... dat klinkt als een echt plan! In de hoop dat Toyota dan ook terug wat aandelen wil kopen.
Het maken van SUV's en dergelijke is zeer goed voor omzet/winst op korte termijn, maar ondermijnen de prijzen van je wagens op lange termijn. Geen enkele Porsche kan je zo goedkoop kopen als een Cayenne!
Het moest er eens van komen, het is geweten dat Lotus op hun modellen te weinig winst maakt om winstgevend te zijn.wimvanbeeck schreef:Lotus wil meer verdienen aan de bestaande modellen, dus.......
Zouden de prijsverhoging in EUR ook niks te maken hebben met de koers van het Britse Pond? Is de laatste 12 maanden fors gestegen tegenover de EURFrederik schreef:Het moest er eens van komen, het is geweten dat Lotus op hun modellen te weinig winst maakt om winstgevend te zijn.wimvanbeeck schreef:Lotus wil meer verdienen aan de bestaande modellen, dus.......
Nieuwe Esprit zou toch ook niet mis zijn, was dat niet de enige vergevorderde (in ontwikkeling) van de voorgestelde concepts?
De modellen van Lotus zijn niet genoeg winstgevend, daar ben ik niet mee eens. Er was een CEO bij Lotus, die een paar jaar geleden nog een mooie winst maakte met enkel maar Elise en Exiges (met dus alleen maar wagens die feitelijk geen winst opbrengen, straffe gast he). En ondanks dat de Evora en de 2-11, onder zijn bewind ontwikkeld zijn, welke DE grote vetkluiven zijn naar Lotus normen, heeft hij daar niet meer de vruchten van mogen plukken. Het is dankzij het ego van een aantal Maleisische politici dat Lotus nu zit, waar het zit. Bahar heeft de hele kostenstructuur van Lotus tot over de maan heeft geschoten en dat is niet op 1,2,3 terug te schroeven, dat ligt aan de basis van de prijsverhoging. Vele relaties die al jaren stand hielden tussen Lotus en hun leveranciers zijn destijds opgeblazen. Vele kleine en enkel grote leveranciers zelfs failliet gegaan, waardoor alles onomkeerbaar is. Daar knijpt het schoentje. De hoofdreden waarom de prijzen moeten stijgen is omdat de put van 250 miljoen die Bahar heeft achter gelaten (sneller) te dempen. En zo toch een beetje budget los te weken bij de banken, om nieuwe modellen te maken. Het dure pond (terug 1.3 euro) is daarbij ook geen hulp uiteraard.Frederik schreef: Het moest er eens van komen, het is geweten dat Lotus op hun modellen te weinig winst maakt om winstgevend te zijn.
Nieuwe Esprit zou toch ook niet mis zijn, was dat niet de enige vergevorderde (in ontwikkeling) van de voorgestelde concepts?
Ik heb nooit gezegd dat er geen winst gemaakt wordt op de huidige modellen, ik heb wel gezegd dat er MEER winst gemaakt moet worden. Mijn zin was misschien niet 100% duidelijk, 'echt' mocht er wel tussen gestaan hebben...Frederik schreef:Nieuwe Esprit zou toch ook niet mis zijn, was dat niet de enige vergevorderde (in ontwikkeling) van de voorgestelde concepts?
De pond is sterker geworden, alsook de loonkosten zullen ginder ook wel gestegen zijn door de jaren heen. Mensen met anciënniteit verdienen ook hun loonopslag én de belastingen zijn daar waarschijnlijk ook wel gestegen. Dat zijn volgens mij ook belangrijke factoren van de prijsverhogingen.Frederik schreef:Het moest er eens van komen, het is geweten dat Lotus op hun modellen te weinig winst maakt om winstgevend te zijn.