Pagina 3 van 12

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 17 mar 2014, 00:45
door ddez
Ah nog ene die terug naar de roots gaat... :mrgreen:

Ferm bakske.

Ga U een PM'ke sturen over de vering ;)

Zullen binnenkort weer eens een meet & greet moeten doen he met al die nieuwe ouwe karren in de buurt...

Dirk

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 17 mar 2014, 19:55
door mindp0wer
ddez schreef:Ah nog ene die terug naar de roots gaat... :mrgreen:

Ferm bakske.

Ga U een PM'ke sturen over de vering ;)

Zullen binnenkort weer eens een meet & greet moeten doen he met al die nieuwe ouwe karren in de buurt...

Dirk
Ben er nog niet uit met de schokdempers, in alle geval is er geen TüV goedkeuring voor degenen die er nu onder zitten.
Kan gratis Koni's krijgen maar dan moet ik elk jaar zitten wisselen en uitlijnen voor de keuring om dan na de keuring weer te wisselen en weer uit te lijnen.

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 18 mar 2014, 11:11
door Emiel
Word tijdens de keuring de uitlijning gecontroleerd ?

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 18 mar 2014, 11:18
door stekki
Dacht het niet emiel. Heb me laten vertellen dat uitlijnen niet nodig is als je terug naar voorgaande setup gaat.

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 18 mar 2014, 11:19
door ddez
mindp0wer schreef:
ddez schreef:Ah nog ene die terug naar de roots gaat... :mrgreen:

Ferm bakske.

Ga U een PM'ke sturen over de vering ;)

Zullen binnenkort weer eens een meet & greet moeten doen he met al die nieuwe ouwe karren in de buurt...

Dirk
Ben er nog niet uit met de schokdempers, in alle geval is er geen TüV goedkeuring voor degenen die er nu onder zitten.
Kan gratis Koni's krijgen maar dan moet ik elk jaar zitten wisselen en uitlijnen voor de keuring om dan na de keuring weer te wisselen en weer uit te lijnen.
Ik zou dan voor GAZ shocks gaan. Daar is een TuV keuring voor (Algemeen, gewoon vragen aan GAZ zelf). Of het gewoon proberen zoals ik heb gedaan.

Dirk

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 18 mar 2014, 11:21
door stekki
TUV wordt in belgie toch niet aanvaard?

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 18 mar 2014, 11:38
door Erwin
Rij gewoon met de dempers die er nu onder zitten.
Als hij hiervoor afgekeurd wordt, kan je nog altijd even wisselen.

Is hij erdoor, heb je verder geen kopzorgen meer.
Dempers wisselen kost u 2 uurtjes werk.

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 18 mar 2014, 15:00
door Emiel
stekki schreef:Dacht het niet emiel. Heb me laten vertellen dat uitlijnen niet nodig is als je terug naar voorgaande setup gaat.

Ik ken de Belgische keuring niet zo specifiek. Maar daarom juist, dempertjes wisselen is een werk van niks. En heel eerlijk, het geeft meteen de kans te kijken naar het gehele onderstel van de auto, staat remblokken, etc.

Kun je ze niet geel spuiten en er koni op plakken en zeggen dat het origineel is ? ;)

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 18 mar 2014, 15:08
door ddez
Emiel schreef: Kun je ze niet geel spuiten en er koni op plakken en zeggen dat het origineel is ? ;)
Koni's zijn toch rood? Bilstein is geel met een blauw stickertje

Uitlijning an-sich wordt niet nagekeken op de keuring, enkel de ophanging demping etc.

Maar Koen moet gewoon naar de keuring gaan en proberen. Als het lukt prima dan is hij er van af. Als het niet lukt dan kan hij alsnog Bilstein of Koni's steken en even teruggaan.

Dirk

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 18 mar 2014, 20:13
door mindp0wer
stekki schreef:Dacht het niet emiel. Heb me laten vertellen dat uitlijnen niet nodig is als je terug naar voorgaande setup gaat.
Er is me verteld dat er opnieuw moet uitgelijnd worden, ik geloof jullie allemaal wel, maar ik heb zelf geen plaats om dit te doen, laat staan 2u hier en 2u daar.
Het zijn allemaal extra kosten die ik niet wil uitgeven elk jaar.