Voila,
ik heb vandaag het een en ander qua onderhoud afgerond aan mijn Esprit.
Ik heb een nieuwe bobijn, de pertronix flamethrower epoxy 3 ohm type40611 geplaatst.
De bedrading is aangepast , omdat deze geen voorschakelweerstand nodig heeft. de oude bobijn was een 1.5 ohm exemplaar met keramische voorschakelweerstand.
Vermits ik een pertronix ignitor heb zitten , stuurt deze nu de matchende bobijn van hetzelfde merk.
Verder heb ik een nieuwe inox beugel gemaakt, zodat de bobijn niet meer tegen het blok geschroefd staat (wordt namelijk heet).
De iridium NGK bougies zijn nagekeken, gereinigd en de electrodeafstand op 0.85 mm gezet.
De DOT4 olie uit de hydraulische koppeling is ververst en ontlucht en ik heb ineens ook de koppelingspedaal en mastercilinder even heringeregeld.
De DOT4 remolie is ververst en alle remmen zijn ontlucht.
Om de remmen en hydraulisch circuit van de koppeling te ontluchten heb ik me een handig tooltje gemaakt:

- Foto0720.jpg (102.05 KiB) 6310 keer bekeken

- Foto0718.jpg (61.96 KiB) 6310 keer bekeken
Kompressorslang erop met een klein beetje overdruk en hopla, ik kan in m'n eentje de remmen rondom ontluchten.
Alleen af en toe het reservoirtje bijvullen met verse remolie.
het oliefilter is vervangen en er zit 5l verse olie op.
En de aanzuigbuis (flexibel) vanaf de oortjes van de esprit naar het luchtfilterhuis van de carburatoren is ook vernieuwd. De oude was kompleet gescheurd en ik heb nogal een zoektocht achter de rug om een geschikte kunststofflexibel als vervanger te vinden.
De distributieriem is voor volgend jaar (misschien engine out, we zien wel)
Geert