Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 03 jul 2013, 16:47
De oliedop kan zowel vooraan zitten als achteraan.
Bij mijn weten is bij de LHD enkel een koelvloeistof reservoir met 1 dop door dat het remsysteem meer plaats in neemt dan bij een RHD.
De belangrijkste verschillen zijn de distributieriem met ronde tanden ipv vierkante tanden en de vacuüm leidingen op de carburatoren en ook nog eentje op het inlaatspruitstuk van de eerste cilinder.
En natuurlijk de wielkastverbreders.
Aan het chassis nummer kan je het ook zien.
Met de RHD moet je soms wel opletten dat er geen motoren gewisseld zijn daar deze in Engeland dikwijs met een beperkt budget onderhouden zijn.
De LHD zijn meestal goed onderhouden en hebben niet al te veel kilometers.
Het is wel zoeken om een LHD te vinden, Ik vermoed dat er in totaal niet meer dan 100 SE's LHD in Europa rond rijden.
Bij mijn weten is bij de LHD enkel een koelvloeistof reservoir met 1 dop door dat het remsysteem meer plaats in neemt dan bij een RHD.
De belangrijkste verschillen zijn de distributieriem met ronde tanden ipv vierkante tanden en de vacuüm leidingen op de carburatoren en ook nog eentje op het inlaatspruitstuk van de eerste cilinder.
En natuurlijk de wielkastverbreders.
Aan het chassis nummer kan je het ook zien.
Met de RHD moet je soms wel opletten dat er geen motoren gewisseld zijn daar deze in Engeland dikwijs met een beperkt budget onderhouden zijn.
De LHD zijn meestal goed onderhouden en hebben niet al te veel kilometers.
Het is wel zoeken om een LHD te vinden, Ik vermoed dat er in totaal niet meer dan 100 SE's LHD in Europa rond rijden.