De oliedop kan zowel vooraan zitten als achteraan.
Bij mijn weten is bij de LHD enkel een koelvloeistof reservoir met 1 dop door dat het remsysteem meer plaats in neemt dan bij een RHD.
De belangrijkste verschillen zijn de distributieriem met ronde tanden ipv vierkante tanden en de vacuüm leidingen op de carburatoren en ook nog eentje op het inlaatspruitstuk van de eerste cilinder.
En natuurlijk de wielkastverbreders.
Aan het chassis nummer kan je het ook zien.
Met de RHD moet je soms wel opletten dat er geen motoren gewisseld zijn daar deze in Engeland dikwijs met een beperkt budget onderhouden zijn.
De LHD zijn meestal goed onderhouden en hebben niet al te veel kilometers.
Het is wel zoeken om een LHD te vinden, Ik vermoed dat er in totaal niet meer dan 100 SE's LHD in Europa rond rijden.
Lotus Excel SE 1988 LHD
- EXCELSE
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
- Naam: Hans
- Auto: Excel SE
- Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme
- MarcDG
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:41
- Auto: LotusExcel88
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
ik heb met mijn lotus excel Se van 1988 het volgend probleem (zie foto ):
telkens ik mijn koppelingspedaal indruk bij het schakelen vertoont zich onder de motorkap een scheur(tje) boven/naast het reservoir van de koppeling ; ik heb dat met speciale lijm trachten te repareren maar door de druk op het koppelingspedaal werd of wordt dit niet verholpen; ik heb met mijn garagist dit besproken en we gaan door bevestiging met een L-stuk (haakvorm) trachten te voorkomen dat de scheur vergroot en de koppeling uiteindelijk niet meer werkt ;
heeft iemand met dergelijk fenomeen te kampen gehad en zo ja wat was jouw oplossing voor dit probleem?
telkens ik mijn koppelingspedaal indruk bij het schakelen vertoont zich onder de motorkap een scheur(tje) boven/naast het reservoir van de koppeling ; ik heb dat met speciale lijm trachten te repareren maar door de druk op het koppelingspedaal werd of wordt dit niet verholpen; ik heb met mijn garagist dit besproken en we gaan door bevestiging met een L-stuk (haakvorm) trachten te voorkomen dat de scheur vergroot en de koppeling uiteindelijk niet meer werkt ;
heeft iemand met dergelijk fenomeen te kampen gehad en zo ja wat was jouw oplossing voor dit probleem?
- CID
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 24 mar 2013, 16:36
- Naam: Kurt
- Auto: '88 Excel SE
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Marc,
Ik zou het polyester repareren. Laag wegfrezen/schuren en enkele lagen glasvezel er terug op aanbrengen. Eventueel aan de binnenkant, maar is moeilijk bereikbaar. (heb hoofd/hulp cilinders vervangen dus kan het weten...)
Zou ook een grotere verstevigingsplaat erachter kunnen schroeven.
Ik begin met de hoofdremcylinder hiermee ook probleem te krijgen. Ganse firewall beweegt bij het remmen....
Gruss, CID
Ik zou het polyester repareren. Laag wegfrezen/schuren en enkele lagen glasvezel er terug op aanbrengen. Eventueel aan de binnenkant, maar is moeilijk bereikbaar. (heb hoofd/hulp cilinders vervangen dus kan het weten...)
Zou ook een grotere verstevigingsplaat erachter kunnen schroeven.
Ik begin met de hoofdremcylinder hiermee ook probleem te krijgen. Ganse firewall beweegt bij het remmen....
Gruss, CID