Lotus Excel SE 1988 LHD

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
EXCELSE
Naam: Hans
Auto: Excel SE

Re: Lotus Excel SE 1988 LHD

Bericht door EXCELSE »

De oliedop kan zowel vooraan zitten als achteraan.
Bij mijn weten is bij de LHD enkel een koelvloeistof reservoir met 1 dop door dat het remsysteem meer plaats in neemt dan bij een RHD.

De belangrijkste verschillen zijn de distributieriem met ronde tanden ipv vierkante tanden en de vacuüm leidingen op de carburatoren en ook nog eentje op het inlaatspruitstuk van de eerste cilinder.

En natuurlijk de wielkastverbreders.

Aan het chassis nummer kan je het ook zien.

Met de RHD moet je soms wel opletten dat er geen motoren gewisseld zijn daar deze in Engeland dikwijs met een beperkt budget onderhouden zijn.

De LHD zijn meestal goed onderhouden en hebben niet al te veel kilometers.

Het is wel zoeken om een LHD te vinden, Ik vermoed dat er in totaal niet meer dan 100 SE's LHD in Europa rond rijden.
MarcDG
Auto: LotusExcel88
Contacteer:

Bericht door MarcDG »

ik heb met mijn lotus excel Se van 1988 het volgend probleem (zie foto ):

telkens ik mijn koppelingspedaal indruk bij het schakelen vertoont zich onder de motorkap een scheur(tje) boven/naast het reservoir van de koppeling ; ik heb dat met speciale lijm trachten te repareren maar door de druk op het koppelingspedaal werd of wordt dit niet verholpen; ik heb met mijn garagist dit besproken en we gaan door bevestiging met een L-stuk (haakvorm) trachten te voorkomen dat de scheur vergroot en de koppeling uiteindelijk niet meer werkt ;
heeft iemand met dergelijk fenomeen te kampen gehad en zo ja wat was jouw oplossing voor dit probleem?
Bijlagen
scheur boven koppeling onder motorkap lotusexcel1988-MarcDG
scheur boven koppeling onder motorkap lotusexcel1988-MarcDG
CID
Naam: Kurt
Auto: '88 Excel SE

Bericht door CID »

Marc,
Ik zou het polyester repareren. Laag wegfrezen/schuren en enkele lagen glasvezel er terug op aanbrengen. Eventueel aan de binnenkant, maar is moeilijk bereikbaar. (heb hoofd/hulp cilinders vervangen dus kan het weten...)

Zou ook een grotere verstevigingsplaat erachter kunnen schroeven.

Ik begin met de hoofdremcylinder hiermee ook probleem te krijgen. Ganse firewall beweegt bij het remmen....

Gruss, CID
Plaats reactie