Elan versus Esprit

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Bosbon_be
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE

Re: Elan versus Esprit

Bericht door Bosbon_be »

ovi schreef: Spijtig dat de remmen op geen kl... trekken wand anders was het de perfecte wagen.
Moet je deze eens bekijken: http://www.hispecbrake.co.uk/Conversion ... 0lotus.htm

Dat bestaat ook voor de Esprit maar nog groter en duurder (is ook meer gewicht dat geremd moet worden)
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

1060 KG met vloeistoffen, rijklaar :geek:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

HJ2 schreef:1060 KG met vloeistoffen, rijklaar :geek:
zware benzine? :ugeek:
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

Bosbon_be schreef:
ovi schreef: Spijtig dat de remmen op geen kl... trekken wand anders was het de perfecte wagen.
Moet je deze eens bekijken: http://www.hispecbrake.co.uk/Conversion ... 0lotus.htm

Dat bestaat ook voor de Esprit maar nog groter en duurder (is ook meer gewicht dat geremd moet worden)
Volgens mij steken die remmen vooraan op m'n Elan... :oops:
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Blue Darkness schreef:
Om misverstanden te vermijden, elke Lotus is een bochtenmachine! Ook een Esprit kan je bij droog weer beestig hard door de bochten jagen.

Ik heb mijn Esprit de voorbije maanden ook in de sneeuw constant gebruikt (wat niet zo evident is) maar het is dus wel mogelijk. Het rijden vraagt dan wel 200% concentratie want anders duurt de rit niet langs.
heb al n paar keer achterstevoren gestaan op nat wegdek, en da's toch wel even de billen toeknijpen dan : achterwielaandrijving, koppel en brede banden zijn NIET ideaal op nat wegdek (heb zo eens een Nissan 350Z letterlijk omgekeerd zien voorbijschuiven op de snelweg, om uiteindelijk in de berm te belanden).

Elise vind ik zeer aangenaam om te rijden, vooral het direct contact stuur-wielen (zonder servo) : zeer direct, zeer strict, geeft zeer goede feedback, iets wat ik bij zeer weinig andere wagens zal terugvinden. Onvermijdelijk heb je bij gebruik van servo een 'vertraging', hoe klein die ook is:(
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

BDC Peter schreef:Droog aan de haak weegt een Elan 890 Kg.
Dat is tenminste de info die ik terugvond bij mijn queeste naar technische info toen ik de mijne heb aangekocht.
Was het maar waar! :lol:
ovi

Bericht door ovi »

Blue Darkness schreef:[
Volgens mij steken die remmen vooraan op m'n Elan... :oops:
Dan heb jij veel sjans poike! ;)
Voor die paar keer op een jaar dat we eens op circuit rijden vindt ik het te veel kosten. Ik heb nog andere hobby's die veel centjes kosten dus... :(
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

ovi schreef:Ik heb nog nooit met een Esprit gereden dus weet niet wat gevoel het geeft in bochten maar volgens de meeste is dat een beetje een probleem. ;)
Bwa veel zit in de rijder he Ivo, ik zou de Esprit niet echt traag noemen op circuit. Maar zoals eerder gezegd, een Elan kost tegenwoordig maar de helft van een Esprit met injectie motor. Het (financieel) verlies is dan ook veel groter als je "iets" voor hebt met de Esprit.

http://www.youtube.com/watch?v=ae-yn5a22lE
http://www.youtube.com/watch?v=elXLAXsxKus
http://www.youtube.com/watch?v=VnRpS7uo17k
ovi

Bericht door ovi »

Exploded schreef:
ovi schreef:Ik heb nog nooit met een Esprit gereden dus weet niet wat gevoel het geeft in bochten maar volgens de meeste is dat een beetje een probleem. ;)
Bwa veel zit in de rijder he Ivo, ik zou de Esprit niet echt traag noemen op circuit. Maar zoals eerder gezegd, een Elan kost tegenwoordig maar de helft van een Esprit met injectie motor. Het (financieel) verlies is dan ook veel groter als je "iets" voor hebt met de Esprit.
Das geen uitleg hé! :?
De gemiddelde Elise die op circuit rijdt kost meer en dan spreken we nog niet over de Exiges en andere dure bakskes die daar toch lekker mee scheuren dus das geen reden om er niet mee op circuit te rijden. :roll:
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

IK snap echt niet wat iemand in zo'n Elan ziet, een echt vrouwen autoke mijn gedacht...... :mrgreen:

en dan nu de reacties......
Plaats reactie