Pagina 3 van 4
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 10 feb 2012, 13:33
door Bzguy
Blue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...

Zelfs dan, vraag maar aan Ivo ! Was geen doen aan met kitcar (waarvan de naam mij momenteel ontschiet)
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 10 feb 2012, 13:56
door Frederik
Bzguy schreef:Blue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...

Zelfs dan, vraag maar aan Ivo ! Was geen doen aan met kitcar (waarvan de
naam mij momenteel ontschiet)
Dat komt/kwam omdat dat geen echt automerk is.
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 10 feb 2012, 14:07
door Blue Darkness
thiva schreef:Blue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...

Leg uit, want dat zou perspectieven openen

1 Europa :
Een wagen die in een land van de europere unie ingeschreven en gekeurd is moet men ook in een ander land, mits een éénmalige homologatie-procedure, kunnen inschrijven.
Een vriend van mij hieeft zo een volledige gekeurde Kadett C met 3-liter motor en rolkooi uit Duitsland naar hier gehaald en kan er nu gewoon mee rond toeren. Volledig legaal.
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 10 feb 2012, 14:11
door fastcooki3
Blue Darkness schreef:
Een vriend van mij hieeft zo een volledige gekeurde Kadett C met 3-liter motor en rolkooi uit Duitsland naar hier gehaald en kan er nu gewoon mee rond toeren. Volledig legaal.
Ik doe een gok... op O-platen...
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 10 feb 2012, 14:23
door Frederik
Blue Darkness schreef:thiva schreef:Blue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...

Leg uit, want dat zou perspectieven openen

1 Europa :
Een wagen die in een land van de europere unie ingeschreven en gekeurd is moet men ook in een ander land, mits een éénmalige homologatie-procedure, kunnen inschrijven.
Klopt maar de overheid laat opzettelijk éénmalige homolocatie-procedures liggen. Dit om de mensen te ontmoedigen dit te doen. Ik weet uit goede bron (+ 2 bevestigingen) dat de overheid het zelfs laat komen tot een rechtzaak, maar deze 'toevallig' net voor de uitspraak toch toegeeft om geen precedent te stellen.
Echter je moet veel moet geld (lang wachten + eventuele inleiding rechtzaak) en geduld (aanslepen en dan opstarten rechtzaak) hebben ... niet veel mensen hebben dat er voor over, en dat is net het uitgangspunt van de overheid ... "ontmoedigen".
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 10 feb 2012, 15:37
door Bzguy
Zelfs die eenmalige homologatie-procedure is echt geen lachertje !
Al meer dan eens geweten dat ze een wagen half demonteren en zaken vinden die zij niet goed vinden (al zijn ze standaard !), vb brake-lines, veringen etc !
Bovendien zal het motortype motornummer gecontroleerd worden (been there, done that), en dan is het echt wel interessant om 'matching numbers' te hebben !
Herman indertijd heeft zeer veel moeite gehad om zijn (uit US geïmporteerde) Porsche 911 gehomologeerd te krijgen !
Om dan nog niet te spreken van Marc Minne (de TVR-invoerder) : die heeft ruim 2 jaar (2 JAAR !!!) moeten procederen om een nagelnieuwe Farbio in Belgie te kunnen homologeren !
Ik durf er mijn kop op verwedden : heel erg leuke wagen, moet super zijn op circuit, maar die krijg je hier NIET gekeurd !
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 10 feb 2012, 15:57
door Didier
aja? Dat maakt het on-interessant
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 10 feb 2012, 17:58
door FastEleven
Dream on !! Niet te homologeren in België ...

Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 11 feb 2012, 17:08
door Coen
Blue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...

Ik dacht dat dat ook zo was, in ieder geval voor Nederland. Kitcars worden toch ook vaak eerst in Engeland ingeschreven ("daar krijg je toch alles op de weg") en vervolgens naar Nederland gehaald. Zo heb je een Europese goedkeuring en die is ook gelding in Nederland. Gaat dat niet zo in België?
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
Geplaatst: 13 feb 2012, 11:30
door Blue Darkness
fastcooki3 schreef:Blue Darkness schreef:
Een vriend van mij hieeft zo een volledige gekeurde Kadett C met 3-liter motor en rolkooi uit Duitsland naar hier gehaald en kan er nu gewoon mee rond toeren. Volledig legaal.
Ik doe een gok... op O-platen...
Geen O-platen!