Zelfs dan, vraag maar aan Ivo ! Was geen doen aan met kitcar (waarvan de naam mij momenteel ontschiet)Blue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...
Komo-Tec Exige 370 pk
- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
Re: Komo-Tec Exige 370 pk
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Dat komt/kwam omdat dat geen echt automerk is.Bzguy schreef:Zelfs dan, vraag maar aan Ivo ! Was geen doen aan met kitcar (waarvan deBlue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...
naam mij momenteel ontschiet)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
1 Europa :thiva schreef:Leg uit, want dat zou perspectieven openenBlue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...
![]()
Een wagen die in een land van de europere unie ingeschreven en gekeurd is moet men ook in een ander land, mits een éénmalige homologatie-procedure, kunnen inschrijven.
Een vriend van mij hieeft zo een volledige gekeurde Kadett C met 3-liter motor en rolkooi uit Duitsland naar hier gehaald en kan er nu gewoon mee rond toeren. Volledig legaal.
- fastcooki3
- Auto: Maisto 340r 1:43
Ik doe een gok... op O-platen...Blue Darkness schreef: Een vriend van mij hieeft zo een volledige gekeurde Kadett C met 3-liter motor en rolkooi uit Duitsland naar hier gehaald en kan er nu gewoon mee rond toeren. Volledig legaal.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Klopt maar de overheid laat opzettelijk éénmalige homolocatie-procedures liggen. Dit om de mensen te ontmoedigen dit te doen. Ik weet uit goede bron (+ 2 bevestigingen) dat de overheid het zelfs laat komen tot een rechtzaak, maar deze 'toevallig' net voor de uitspraak toch toegeeft om geen precedent te stellen.Blue Darkness schreef:1 Europa :thiva schreef:Leg uit, want dat zou perspectieven openenBlue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...
![]()
Een wagen die in een land van de europere unie ingeschreven en gekeurd is moet men ook in een ander land, mits een éénmalige homologatie-procedure, kunnen inschrijven.
Echter je moet veel moet geld (lang wachten + eventuele inleiding rechtzaak) en geduld (aanslepen en dan opstarten rechtzaak) hebben ... niet veel mensen hebben dat er voor over, en dat is net het uitgangspunt van de overheid ... "ontmoedigen".
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
Zelfs die eenmalige homologatie-procedure is echt geen lachertje !
Al meer dan eens geweten dat ze een wagen half demonteren en zaken vinden die zij niet goed vinden (al zijn ze standaard !), vb brake-lines, veringen etc !
Bovendien zal het motortype motornummer gecontroleerd worden (been there, done that), en dan is het echt wel interessant om 'matching numbers' te hebben !
Herman indertijd heeft zeer veel moeite gehad om zijn (uit US geïmporteerde) Porsche 911 gehomologeerd te krijgen !
Om dan nog niet te spreken van Marc Minne (de TVR-invoerder) : die heeft ruim 2 jaar (2 JAAR !!!) moeten procederen om een nagelnieuwe Farbio in Belgie te kunnen homologeren !
Ik durf er mijn kop op verwedden : heel erg leuke wagen, moet super zijn op circuit, maar die krijg je hier NIET gekeurd !
Al meer dan eens geweten dat ze een wagen half demonteren en zaken vinden die zij niet goed vinden (al zijn ze standaard !), vb brake-lines, veringen etc !
Bovendien zal het motortype motornummer gecontroleerd worden (been there, done that), en dan is het echt wel interessant om 'matching numbers' te hebben !
Herman indertijd heeft zeer veel moeite gehad om zijn (uit US geïmporteerde) Porsche 911 gehomologeerd te krijgen !
Om dan nog niet te spreken van Marc Minne (de TVR-invoerder) : die heeft ruim 2 jaar (2 JAAR !!!) moeten procederen om een nagelnieuwe Farbio in Belgie te kunnen homologeren !
Ik durf er mijn kop op verwedden : heel erg leuke wagen, moet super zijn op circuit, maar die krijg je hier NIET gekeurd !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- Didier
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Contacteer:
aja? Dat maakt het on-interessant
Laatst gewijzigd door Didier op 10 feb 2012, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Dream on !! Niet te homologeren in België ...

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Ik dacht dat dat ook zo was, in ieder geval voor Nederland. Kitcars worden toch ook vaak eerst in Engeland ingeschreven ("daar krijg je toch alles op de weg") en vervolgens naar Nederland gehaald. Zo heb je een Europese goedkeuring en die is ook gelding in Nederland. Gaat dat niet zo in België?Blue Darkness schreef:als die wagen zo in Nederland of Engeland is ingeschreven dan kan je die wel degelijk hier ook ingeschreven krijgen...
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
Geen O-platen!fastcooki3 schreef:Ik doe een gok... op O-platen...Blue Darkness schreef: Een vriend van mij hieeft zo een volledige gekeurde Kadett C met 3-liter motor en rolkooi uit Duitsland naar hier gehaald en kan er nu gewoon mee rond toeren. Volledig legaal.