@billie heel fijn dit te horen, de handleiding die erbij zit vind ik ook heel duidelijk.
loggen gaat ook goed en is makkelijk dan achteraf op pc te bekijken
nog een tip,moest je pk's willen meten, dan moet je de G-sensor calibreren, zeker zien dat je op een vlakke ondergrond staat.
gewicht goed ingeven en meten maar, gemeten waarden maal 0,24 bij de gemeten waarden op tellen en je hebt je pk's
ik ga zeker ook de pk's meten maar geloof niet dat dit echt realistisch is anders zouden de tuning bedrijven met veel te dure testbanken zitten
meet het apparaat de opgegeven fabrieks pk's dan zou dat in mijn ogen echt te gek zijn meet hij bv 25 pk meer dan geloof ik het apparaat niet
dimitri schreef:@billie heel fijn dit te horen, de handleiding die erbij zit vind ik ook heel duidelijk.
loggen gaat ook goed en is makkelijk dan achteraf op pc te bekijken
nog een tip,moest je pk's willen meten, dan moet je de G-sensor calibreren, zeker zien dat je op een vlakke ondergrond staat.
gewicht goed ingeven en meten maar, gemeten waarden maal 0,24 bij de gemeten waarden op tellen en je hebt je pk's
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
om goede pk's te kunnen meten moet je een goed gewicht ingeven.
heb momenteel al een 6tal wagens gemeten en volgens mij gaat de meting max een 5pk er naast zitten.
eerste maal mijn eigen wagen.
op testbank 162pk met de vi box 130pk=>maal 0,24= 31,4=>130+31,4=>161,4
maar denk dat het vooral zinvol gaat zijn als je een voor en na meting wil, na aanpassingen aan je wagen.
toestel vind ik ook handig als je vb op circuit gaat,kan verschillende zaken in het oog te houden(water,toerentel,...)en eventueel achteraf op pc bekijken
ik heb verschillende tests gedaan met de VI box, werkt perfect voor die prijs
bij de 0 naar 100 test is het mij nog niet gelukt om de fabrieks opgave van 5,1 sec te benaderen hieronder de resultaten
test 1 6,2 sec
test 2 5,6 sec
test 3 5,8 sec
wat ik fout doe moet ik nog zien te vinden ,misschien teveel wielspin,te laat of te vroeg schakelen,niet snel genoeg schakelen ,wegdek niet optimaal,en natuurlijk geen ervaring .
billie schreef:vandaag de VI box aangesloten op de OBD stekker en samen met de handleiding eens alles doorgenomen wat de mogelijkheden zijn,ik ben positief verrast echt uitgebreidt voor zo een goedkoop boxje en makkelijke touch screen bediening ,het weer is helaas te slecht om te kijken of ik de fabrieksopgave van 0 naar 100 kan benaderen en of hij nauwkeurig is
wordt vervolgt
dan maar de sticker op de voorruit geplakt van het FORUM,moet zeggen een mooie bescheiden sticker die niet te veel opvalt of stoort
billie schreef:alle forum leden nog de beste wensen voor 2012
heb gisteren de VI performance box ontvangen ziet er op het eerste gezicht goed uit met een uitgebreide handleiding ,eerst even de koppijn van oud op nieuw zien te verwerken en dan kijken wat hij kan ,ik zal mijn bevindingen van de box later posten (goed ,matig ,prullaria )
hoop niet dat het de eerste miskoop van 2012 wordt
dimitri schreef:ga je je zeker niet beklagen. laat zeker weten wat je er van vind
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]