Wat is de voor u lelijkste wagen heden op de markt..

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Wat is de voor u lelijkste wagen heden op de markt..

Bericht door Frederik »

Smaak is dan ook ZEER persoonlijk en zeer moeilijk om daar over te discussieren.

Wat ik mooi vind vind een andere dan weer lelijk en vice-versa. Gelukkig hebben we allemaal een verschillende smaak, anders tuften we allemaal met dezelfde auto rond in hetzelfde kleur met dezelfde velgen en hetzelfde interieur. Hitler zou het graag gehoord hebben ;)

Echter moeten mensen ook es durven combineren en durven iets ongewoons te doen. Het straatbeeld rijdt al vol grijze en zwarte autokes met zwarte interieurs. (Gelukkig weinig Lotussen) ;-)

Toen ik enkele jaren geleden vertelde aan enkele intimi dat ik mijn BMW van blauw naar wit zou laten overspuiten verklaarde iedereen mij stapelzot, toen ik erbijvertelde er een cognac-bruin interieur in te plaatsen én het exterieur zou verfraaien en afwerken met mat-zwarte onderdelen was ik op mijn kop gevallen en blijven bokken...

Als de wagen klaar was kreeg ik van 9 op de 10 van de mensen een "WHAUW ONGELOOFELIJK" met de opmerking we hadden nooit gedacht dat het zo mooi zou wijn... Tegenwoordig is wit erg in, zelfs de meeste autoconstructeurs adverteren tegenwoordig met witte wagens, VW, BMW 1 en M3, Mercedes C-class, Saab 9.3 Cabrio, Mazda nieuwe 6 ... Nu plots is wit enorm 'normaal'.

Niet vergeten ... als mens zijn en blijven we een kuddebeest. Ook al hebben we onze eigen smaak, alsnog doen we (meestal) wat anderen (ook) doen. Daarbij zijn natuurlijk enkele die afwijken, ikzelf dus inclusief. :roll: 8-) :lol:

Iedereen koopt als Lotus een Elise/Exige ... Fred koopt een Elan en maakt die beter dan de meeste Elise/Exiges. Zo ben ik nu eenmaal, ik kan er ook niets aan doen ;-)
side.jpg
interior.jpg
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

re copy:Echter moeten mensen ook es durven combineren en durven iets ongewoons te doen. Het straatbeeld rijdt al vol grijze en zwarte autokes met zwarte interieurs. (Gelukkig weinig Lotussen) ...en copy quote

de markt bepaalt ook de kleuren vd produkten....vb waarom is een knalgele golf cabrio mooi ad azurenkust en hier vindt ge dat niet mooi ???...
als ik in italie ben voor het bedrijf , hoor ik steeds hetzelfde.... in belgie willen jullie alleen maar doffe en donkere neutrale kleuren, silver, antraciet.... enzvt terwijl andere (veelal zuiderse landen) dan weer opteren voor meer blitse kleuren... meschien zien we hier alles te donker in.... feit is dat de meest gestolen wagens in zilvergrijs zijn in belgie... dit valt het minst op... ook is er een groot deel vd markt in nde leasing en bedrijfswagens, deze wagens moeten traditioneel de grootst mogelijke inruilwaarde blijven behouden, waardoor deze maatschappijen meestal kiezen of hun klanten verplichten van bepaalde no-risk kleuren te nemen....
in mijn bedrijf verkoopt een damesfiets in het zilver, zwart; en een ander donker kleur hier nog steeds beduidend beter dan een vb een knalgele of rode...dat is de realiteit...... wit is nu idd een modetrend... maar is niet mooi op "alle "wagens en is gevoeliger dan vroeger zwart denk ik ivm model van auto.... ook durven vele mensen geen wit kiezen omdat ze dan denken aan de neutrale camionette/bedrijfswagens kleuren waar ge na een een aantal jaartjes buiten staan reeds bruine roestvlekken op zag.... gelukkig zijn de lakken en carosserie behandelingen van nieuwe wagens dermate beter dat dit meestal niet meer het geval is... volledig omlakken van een auto in een ander kleur, is tradioneel een grote minderwaarde creeren voor uw wagen, immers tweedehands is deze wagen voor een koper/kenner veel veel minder waard dan met de orignele zelfs minder mooie lak...maar er zijn ook mensen die daar daar hun laars aanlappen en gelijk hebben ze ergens een beetje, daar het de eigenaar zelf is die plezier van zijn auto moet hebben...
Laatst gewijzigd door Herman op 14 jan 2009, 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ooit es gekeken leasing van een Peugeot 107 in grijs was 20€ goedkoper per maand dan exact dezelfde in het rood.

Dit heeft te maken met de wederverkoopprijs zijnde restwaarde, maar eigenlijk vind ik dat niet juist. Tegenwoordig doen felle kleuren meer en meer hun intrede.

Leasingmaatschappijen zijn zoals banken en verzekeringen ... Als we geen geld geven, kloppen ze het er wel uit of stelen ze het wel uit onze handen :)

Wetende dat een kleurrijke auto veel veiliger is in het verkeer, er zijn zelfs landen waar je korting krijgt op je verzekering als je een rode of gele auto hebt. Dit omdat het bewezen is dat ze minder betrokken zijn in ongevallen omdat ze meer opvallen :)
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Frederik schreef:ivm Lancia ... Lelijk zou ik het niet durven noemen, ik denk eerder "anders". Dat anders spreekt me eigenlijk wel aan, als je ziet dat een huidige Audi A5 en BMW 3 Coupe (2008-2009) bijna elkaars copie zijn, dan kan ik best geloven dat er bepaalde mensen naar Lancia stappen. Ik zou zelf wel de Audi en/of de BMW kopen, dit voor de duitse degelijkheid & hoogstaande afwerkingsgraad, al kom je er dan wel reeds veel van tegen.

We mogen ook de oude Lancia's en de nieuwe niet vergelijken, ik vind dat Lancia net zoals Volvo de laatste jaren enorm veel goed heeft gemaakt. Ook ziet het interieur van de nieuwe Delta er wel nog mooi uit, of het degelijk is en nog vast zit na 2 jaar weet ik niet. ;)

Eerlijk moet ik bekennen dat ik de nieuwe Delta eigenlijk wel kan smaken, maar zou het nooit kopen denk ik ;) Uitzonderingen op de regel misschien? :roll:
lancia_delta_01.jpg
prachtige wagen die nieuwe Lancia Delta,

maar zo ziet ge ieder heeft zijn smaak, en die verschil nog wel eens.

WIM
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Frederik schreef:Wetende dat een kleurrijke auto veel veiliger is in het verkeer, er zijn zelfs landen waar je korting krijgt op je verzekering als je een rode of gele auto hebt. Dit omdat het bewezen is dat ze minder betrokken zijn in ongevallen omdat ze meer opvallen :)
weet u welke kleur "volgens vele studies" het meest opvalt in het verkeer ???, nee.... niet rood of geel (hoewel deze ook een hoge graad van opvallen hebben)......maar gewoon ivoor kleur, daarom zijn alle taxis in duitsland in deze kleur (elfenbein)... ik zou gaarne een kleur hebben op mijn lotussen die aan en uit flitst als ze op een parkeerplaats staan en benaderd worden door andere wagen.... :lol:
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

smaken verschillen inderdaad en de nieuwe lancia's zijn zeker mijne meug niet, te veel comfort en te weinig rijplezier zoals de delta integrale bv. over de afwerking ben ik zeker tevreden over de italiaanse auto's, als je ziet waar de fiat group van komt is het echt verbeterd.
Dellie
Naam: Pieter
Auto: Nog gene

Bericht door Dellie »

Toyota prius :evil: kan ik echt niet tegen, en is de auto die ik haat het het diepste van mijn ziel.
Voor de rest die ssangyong trekken ook op niks
dreamcar ->Lotus exige Kryptonite green
Real car -> ......

Happiness only real when shared
type72
Naam: Stephan
Auto: Elise MK2 type 72

Bericht door type72 »

Id die fiat multi staat voor vele op nummer 1.

Maar ik zelf vindt die nieuwe honda civic ook helemaal niets hoor.
Maar ja zoals gezegd iedereen heeft zijn eigen smaak.
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

Zet de nieuwe E-klasse er ook maar bij!
Wat een misbaksel :oops:
Vich
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1

Bericht door Vich »

Denk dat die geverfde Corvette (zwart) van vandaag aardig in de buurt kwam :lol: :lol: :lol: ... .
Seize the day
Plaats reactie