Welke Elise kiezen

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
KoenC
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 sep 2010, 21:28
Auto: 997 GT3
Locatie: Hamme

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door KoenC »

Als je budget een SC toelaat denk ik dat je daar voor moet gaan.
Door de compressor heb je toch wat meer koppel (en vooral in lagere toeren) ter beschikking.
Straat of circuit. Steeds een voordeel.
Ik heb met Elise rover gereden (heel leuk! wat prestaties betreft niet wat comfort betreft) met een basis Toyota Elise (heel leuk! wat comfort betreft iets minder wat prestaties betreft) en met een Elise SC (zeer leuk! in beide gevallen).
Idem voor de Exiges NA, S220 en S260 waarmee ik reed of rij.
Je wil steeds meer vermogen als je circuit doet. Hou daar rekening mee.

Ieder zal ook op dit forum zijn "zaak" verdedigen. LHD of RHD, compressor of niet, Toyota of Rover. Elise of Exige. Logisch, waarom zou je je eigen aankoop niet verdedigen hé?
Ook belangrijk is dat je je oren eens goed open houdt bij een dealer. Ze kennen al hun modellen beter dan één ieder van ons en je hebt nog garantie erbovenop.
... Alhoewel, als je bij hen het woord circuit vermeld ga je toch automatisch in de R of SC klasse terecht komen vrees ik. En met reden...!

Alvast succes met de aankoop.
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
toere
Berichten: 149
Lid geworden op: 22 jun 2010, 19:39
Naam: Franky
Auto: E92 M3/ Mini JCW
Locatie: Gullegem

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door toere »

@bob


van welke regio ben je ?
Moest je eens willen meegaan met mijn Elise R en eventueel eens een testritje doen.
Gebruikersavatar
DILOPA
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:22
Auto: 2-Eleven

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door DILOPA »

Weet ni wat je bedoelt met circuitrijden maar als je gn beker wil winnen hoef je die peekaas ni...
Je kan net zo goed fun hebben met een standaard Elise, dat het nu de Rover of Toyota motor is...
Daar draait het dan uiteindelijk toch om hé...de fun ;)

Heb in het verleden met snelle auto's/moto's gereden en aan vermogen wen je sowieso...wil maar zeggen, heb evenveel fun gehad met bv mijn Elise 140pk dan met mijn Exige S ;)
den bob
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 okt 2011, 18:21
Auto: Elise R
Locatie: Gent

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door den bob »

DILOPA schreef:Weet ni wat je bedoelt met circuitrijden maar als je gn beker wil winnen hoef je die peekaas ni...
Je kan net zo goed fun hebben met een standaard Elise, dat het nu de Rover of Toyota motor is...
Daar draait het dan uiteindelijk toch om hé...de fun ;)

Heb in het verleden met snelle auto's/moto's gereden en aan vermogen wen je sowieso...wil maar zeggen, heb evenveel fun gehad met bv mijn Elise 140pk dan met mijn Exige S ;)
dat is zeker juist, maar je went aan kleine vermogens toch nog altijd sneller dan aan grote he :-)

ik neig naar de rover 122pk omdat die volgens mij toch het meest de pure rijder is... ik ga eens een testrit proberen versieren juist om te zien of het vermogen niet iets te weinig is, anders lijkt dat me de beste optie
"Lotus don't ask their customers what they might want, they ask what they can do without... And apparantly we can do without quite a lot." - J.C.


No my car is not disintegrating, it's making itself lighter and thus better...
XRaid
Berichten: 383
Lid geworden op: 09 apr 2009, 19:29
Naam: Peter
Auto: Elise MK2
Locatie: Schoten

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door XRaid »

Van waar ben je Bob ?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
den bob
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 okt 2011, 18:21
Auto: Elise R
Locatie: Gent

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door den bob »

XRaid schreef:Van waar ben je Bob ?
Net buiten Gent, maar ben zeer mobiel als het op auto's bezichtigen aankomt 8-)
"Lotus don't ask their customers what they might want, they ask what they can do without... And apparantly we can do without quite a lot." - J.C.


No my car is not disintegrating, it's making itself lighter and thus better...
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door FastEleven »

Ik heb ontzettend veel plezier gehad aan mijn S2 met Rover motor. LHD,122 pk, regelbare ophanging en kuipstoelen met 4-puntsgordels. Met de juiste ophanging ga je op Zolder/Zandvoort/Spa sneller dan de Toyota 136 pk modellen en ben je even snel als de meeste standaard 192 pk versies :) Ook prima geschikt als straatauto, overigens ...

Maar eerlijk is eerlijk : ik rij ondertussen met een Exige S240 met alles op en aan : dat gaat sneller en is plezanter. Met de grote jongens (GT3, F430, ...)kun je in Spa niet mee wegens te weinig vermogen. Echter, op de openbare weg vind ik die auto eigenlijk te snel : je moet echt hard rijden om het helemaal naar je zin te hebben, en aan die snelheden wordt het gevaarlijk om op straat rond te scheuren ....

Een auto kopen in functie van je doelstelling, is dus mijn advies. Met 30.000 € moet dat toch wel lukken, denk ik zo, al vallen de Exige met compressor dan af ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
den bob
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 okt 2011, 18:21
Auto: Elise R
Locatie: Gent

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door den bob »

FastEleven schreef:Ik heb ontzettend veel plezier gehad aan mijn S2 met Rover motor. LHD,122 pk, regelbare ophanging en kuipstoelen met 4-puntsgordels. Met de juiste ophanging ga je op Zolder/Zandvoort/Spa sneller dan de Toyota 136 pk modellen en ben je even snel als de meeste standaard 192 pk versies :) Ook prima geschikt als straatauto, overigens ...

Maar eerlijk is eerlijk : ik rij ondertussen met een Exige S240 met alles op en aan : dat gaat sneller en is plezanter. Met de grote jongens (GT3, F430, ...)kun je in Spa niet mee wegens te weinig vermogen. Echter, op de openbare weg vind ik die auto eigenlijk te snel : je moet echt hard rijden om het helemaal naar je zin te hebben, en aan die snelheden wordt het gevaarlijk om op straat rond te scheuren ....

Een auto kopen in functie van je doelstelling, is dus mijn advies. Met 30.000 € moet dat toch wel lukken, denk ik zo, al vallen de Exige met compressor dan af ....
Daar zit inderdaad veel waarheid in... En Exige valt inderdaad af voor dat budget maar dat geeft niet want ik wil echt een elise MK2.

ik denk, maar dat is persoonlijk, dat een elise beter mee te leven valt voor dagelijks dan een exige
"Lotus don't ask their customers what they might want, they ask what they can do without... And apparantly we can do without quite a lot." - J.C.


No my car is not disintegrating, it's making itself lighter and thus better...
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door Erwin »

En waarom geen goede Mk1?

Nog puurder dan de Mk2 en voor 20.000 € vind je de mooiste exemplaren.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Welke Elise kiezen

Bericht door co-driver »

Ik heb al met een aantal verschillende Lotusen gereden op de 'gewone' weg , van MK1 110pk -160pk , 34O 190 PK , Exige R , Exige 240 Cup ,2Eleven , Evora S en het meeste km met een paar veschillende Elise R'n .
Ik vind de Elise R een goede keuze , als je 'gewoon' onderweg bent is i soepel genoeg om met de verkeers-stroom mee te rijden en je kan er lekker mee 'vlammen' op een 'open' weg .
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Plaats reactie