Welke Elise kiezen
-
- Auto: 997 GT3
Re: Welke Elise kiezen
Als je budget een SC toelaat denk ik dat je daar voor moet gaan.
Door de compressor heb je toch wat meer koppel (en vooral in lagere toeren) ter beschikking.
Straat of circuit. Steeds een voordeel.
Ik heb met Elise rover gereden (heel leuk! wat prestaties betreft niet wat comfort betreft) met een basis Toyota Elise (heel leuk! wat comfort betreft iets minder wat prestaties betreft) en met een Elise SC (zeer leuk! in beide gevallen).
Idem voor de Exiges NA, S220 en S260 waarmee ik reed of rij.
Je wil steeds meer vermogen als je circuit doet. Hou daar rekening mee.
Ieder zal ook op dit forum zijn "zaak" verdedigen. LHD of RHD, compressor of niet, Toyota of Rover. Elise of Exige. Logisch, waarom zou je je eigen aankoop niet verdedigen hé?
Ook belangrijk is dat je je oren eens goed open houdt bij een dealer. Ze kennen al hun modellen beter dan één ieder van ons en je hebt nog garantie erbovenop.
... Alhoewel, als je bij hen het woord circuit vermeld ga je toch automatisch in de R of SC klasse terecht komen vrees ik. En met reden...!
Alvast succes met de aankoop.
Door de compressor heb je toch wat meer koppel (en vooral in lagere toeren) ter beschikking.
Straat of circuit. Steeds een voordeel.
Ik heb met Elise rover gereden (heel leuk! wat prestaties betreft niet wat comfort betreft) met een basis Toyota Elise (heel leuk! wat comfort betreft iets minder wat prestaties betreft) en met een Elise SC (zeer leuk! in beide gevallen).
Idem voor de Exiges NA, S220 en S260 waarmee ik reed of rij.
Je wil steeds meer vermogen als je circuit doet. Hou daar rekening mee.
Ieder zal ook op dit forum zijn "zaak" verdedigen. LHD of RHD, compressor of niet, Toyota of Rover. Elise of Exige. Logisch, waarom zou je je eigen aankoop niet verdedigen hé?
Ook belangrijk is dat je je oren eens goed open houdt bij een dealer. Ze kennen al hun modellen beter dan één ieder van ons en je hebt nog garantie erbovenop.
... Alhoewel, als je bij hen het woord circuit vermeld ga je toch automatisch in de R of SC klasse terecht komen vrees ik. En met reden...!
Alvast succes met de aankoop.
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
-
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
@bob
van welke regio ben je ?
Moest je eens willen meegaan met mijn Elise R en eventueel eens een testritje doen.
van welke regio ben je ?
Moest je eens willen meegaan met mijn Elise R en eventueel eens een testritje doen.
- DILOPA
- Auto: 2-Eleven
Weet ni wat je bedoelt met circuitrijden maar als je gn beker wil winnen hoef je die peekaas ni...
Je kan net zo goed fun hebben met een standaard Elise, dat het nu de Rover of Toyota motor is...
Daar draait het dan uiteindelijk toch om hé...de fun
Heb in het verleden met snelle auto's/moto's gereden en aan vermogen wen je sowieso...wil maar zeggen, heb evenveel fun gehad met bv mijn Elise 140pk dan met mijn Exige S
Je kan net zo goed fun hebben met een standaard Elise, dat het nu de Rover of Toyota motor is...
Daar draait het dan uiteindelijk toch om hé...de fun

Heb in het verleden met snelle auto's/moto's gereden en aan vermogen wen je sowieso...wil maar zeggen, heb evenveel fun gehad met bv mijn Elise 140pk dan met mijn Exige S

-
- Auto: Elise R
dat is zeker juist, maar je went aan kleine vermogens toch nog altijd sneller dan aan grote heDILOPA schreef:Weet ni wat je bedoelt met circuitrijden maar als je gn beker wil winnen hoef je die peekaas ni...
Daar draait het dan uiteindelijk toch om hé...de fun![]()

ik neig naar de rover 122pk omdat die volgens mij toch het meest de pure rijder is... ik ga eens een testrit proberen versieren juist om te zien of het vermogen niet iets te weinig is, anders lijkt dat me de beste optie
"Lotus don't ask their customers what they might want, they ask what they can do without... And apparantly we can do without quite a lot." - J.C.
No my car is not disintegrating, it's making itself lighter and thus better...
-
- Naam: Peter
- Auto: Elise MK2
Van waar ben je Bob ?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
-
Net buiten Gent, maar ben zeer mobiel als het op auto's bezichtigen aankomtXRaid schreef:Van waar ben je Bob ?

"Lotus don't ask their customers what they might want, they ask what they can do without... And apparantly we can do without quite a lot." - J.C.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Ik heb ontzettend veel plezier gehad aan mijn S2 met Rover motor. LHD,122 pk, regelbare ophanging en kuipstoelen met 4-puntsgordels. Met de juiste ophanging ga je op Zolder/Zandvoort/Spa sneller dan de Toyota 136 pk modellen en ben je even snel als de meeste standaard 192 pk versies
Ook prima geschikt als straatauto, overigens ...
Maar eerlijk is eerlijk : ik rij ondertussen met een Exige S240 met alles op en aan : dat gaat sneller en is plezanter. Met de grote jongens (GT3, F430, ...)kun je in Spa niet mee wegens te weinig vermogen. Echter, op de openbare weg vind ik die auto eigenlijk te snel : je moet echt hard rijden om het helemaal naar je zin te hebben, en aan die snelheden wordt het gevaarlijk om op straat rond te scheuren ....
Een auto kopen in functie van je doelstelling, is dus mijn advies. Met 30.000 € moet dat toch wel lukken, denk ik zo, al vallen de Exige met compressor dan af ....

Maar eerlijk is eerlijk : ik rij ondertussen met een Exige S240 met alles op en aan : dat gaat sneller en is plezanter. Met de grote jongens (GT3, F430, ...)kun je in Spa niet mee wegens te weinig vermogen. Echter, op de openbare weg vind ik die auto eigenlijk te snel : je moet echt hard rijden om het helemaal naar je zin te hebben, en aan die snelheden wordt het gevaarlijk om op straat rond te scheuren ....
Een auto kopen in functie van je doelstelling, is dus mijn advies. Met 30.000 € moet dat toch wel lukken, denk ik zo, al vallen de Exige met compressor dan af ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

-
Daar zit inderdaad veel waarheid in... En Exige valt inderdaad af voor dat budget maar dat geeft niet want ik wil echt een elise MK2.FastEleven schreef:Ik heb ontzettend veel plezier gehad aan mijn S2 met Rover motor. LHD,122 pk, regelbare ophanging en kuipstoelen met 4-puntsgordels. Met de juiste ophanging ga je op Zolder/Zandvoort/Spa sneller dan de Toyota 136 pk modellen en ben je even snel als de meeste standaard 192 pk versiesOok prima geschikt als straatauto, overigens ...
ik denk, maar dat is persoonlijk, dat een elise beter mee te leven valt voor dagelijks dan een exige
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
En waarom geen goede Mk1?
Nog puurder dan de Mk2 en voor 20.000 € vind je de mooiste exemplaren.
Nog puurder dan de Mk2 en voor 20.000 € vind je de mooiste exemplaren.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- co-driver
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Ik heb al met een aantal verschillende Lotusen gereden op de 'gewone' weg , van MK1 110pk -160pk , 34O 190 PK , Exige R , Exige 240 Cup ,2Eleven , Evora S en het meeste km met een paar veschillende Elise R'n .
Ik vind de Elise R een goede keuze , als je 'gewoon' onderweg bent is i soepel genoeg om met de verkeers-stroom mee te rijden en je kan er lekker mee 'vlammen' op een 'open' weg .
Ik vind de Elise R een goede keuze , als je 'gewoon' onderweg bent is i soepel genoeg om met de verkeers-stroom mee te rijden en je kan er lekker mee 'vlammen' op een 'open' weg .
Lotus makes greencars ..... funcars!!