Curbstone Track Events

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
patvgforza
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2011, 01:14
Naam: Patrick
Auto: geen

Re: Curbstone Track Events

Bericht door patvgforza »

Frederik schreef:Lijnen trekken is altijd zeer moeilijk, er zijn altijd situaties waarbij die lijn net niet correct genoeg getrokken is, of in bepaalde situaties niet geheel of volledig de lading dekt. Ik ken dat van op een ander forum ;) ...

Volgens mij willen ze een bepaalde 'standaard' halen, niet geheel onbegrijpelijk als je ziet dat daar oa Carrera GT's en F50's meedraaien. Volgens mij willen ze gewoon geen toestanden zoals bij Skylimit waarbij alles (maar dan ook alles) samen de baan opgaat. Golfjes van 500€ met Sparco zetel tov monoseaters met +300pk samen met mensen die komen trainen voor de 24h van Zolder.

De caterham is misschien een slecht gekozen voorbeeld, zeker op dit forum ;)
die Caterham was misschien een "slecht voorbeeld", ik rapporteerde gewoon iets wat zich heeft voorgedaan

verhoudingen gewicht/Ppk is idd. beter dan pure PK's
beter nog maar niet meetbaar is hieraan rijvaardigheid te koppelen ...

ikzelf rij met een Porsche GT3 Cup op circuit, 400pk
ik ga voorbij Ferrari 458 Challenges ...
ik werd op onze dag op Silverstone ingehaald (en "droog" ... :mrgreen: ) door een Lotus Elise... maar het was geen "gewone" ..
het onderwerp/discussie/regels/beoordeling... is gewoon niet zwart/wit
onze intentie is een (vooral) veilige circuitdag te hebben waar op eidne van de dag iedereen "content" is en zonder brokken naar huis kan gaan

Ja, wij hebben liever een Lotus Elise rijder die al jaren op circuit rijdt en kan rijden en zich "gedraagt" zoals het hoort, dan iemand met een Ferrari 430 die niet kan rijden, alle regels en afspraken aan zijn laars lapt en hierdoor niet alleen een gevaar is voor zichzelf maar ook voor anderen
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Curbstone Track Events

Bericht door FastEleven »

Ik hou van de getrokken lijntjes. Misschien moeten we maar eens gaan proberen met de Exige ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Curbstone Track Events

Bericht door Emiel »

De pk regel zou eerder pk per kg kunnen zijn, verder vind ik de regels goed.

Ik bedoel , als je sneller bent moet je ook veilig kunnen inhalen. Gevaarlijke situaties ontstaan o.a door snelheids verschil.

een maximum zou ook niet slecht zijn, net als kenteken verplichting ( voorkomen dat je tussen cup auto's rijd met downforce )

mij spreekt het wel aan , volgend jaar eens inschrijven en dan zien we wel :)
patvgforza
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2011, 01:14
Naam: Patrick
Auto: geen

Re: Curbstone Track Events

Bericht door patvgforza »

FastEleven schreef:Ik hou van de getrokken lijntjes. Misschien moeten we maar eens gaan proberen met de Exige ....
ik zou zeggen: registreer u op de Curbstone website en u krijgt de Curbstone newsletter.
Verwacht een aanbod speciaal en uitsluitend voor Lotus Forum users volgende week .....

wij houden van uitdagingen, maar vooral houden wij van tevreden klanten....

www.curbstone.net/nl
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Curbstone Track Events

Bericht door Emiel »

Registreren is schijnbaar niet mogelijk met gmail domein?

Zijn er ook restriscties op schermnaam ? Emiel en EmielS1 word al niet toegelaten.
Gebruikersavatar
Jeroenbox
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Re: Curbstone Track Events

Bericht door Jeroenbox »

@patrick

even afgezien van die PK regel want ik begrijp wel wat jullie willen bereiken. er is veel verschil in al die trackdays en vrij rijden dagen en veiligheid is een groot goed op de baan. Aardig die discussie hier te hebben onder een hoop liefhebbers die trackdays rijden.

wat doen jullie om iedereen veilig te laten rijden? er zijn altijd onervaren rijders bij (om ervaring op te doen) en er zijn altijd mensen bij die wat sneller schrik hebben of juist te weinig daarvan. Hoeveel mensen hebben jullie bijvoorbeeld langs de baan staan en hoe treden jullie op?

Overigens heb ik een Caterham met 130pk die vol gas door Raidillon gaat maar daar zeker door een GT3 Cup zal worden ingehaald. Daar is overigens plek genoeg daar zolang de langzamere zijn lijn houdt.
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
patvgforza
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2011, 01:14
Naam: Patrick
Auto: geen

Re: Curbstone Track Events

Bericht door patvgforza »

Emiel schreef:Registreren is schijnbaar niet mogelijk met gmail domein?

Zijn er ook restriscties op schermnaam ? Emiel en EmielS1 word al niet toegelaten.
tiens, lukt bij mij wel (xxx@gmail.com)...
ik snap neit dat jij daar al bij een schermnaam komt
ik onderzoek het/laat het onderzoeken
Gebruikersavatar
Jeroenbox
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Re: Curbstone Track Events

Bericht door Jeroenbox »

ik heb even de filmpjes bekeken op de website. ziet er allemaal goed verzorgd uit. zag vooral Ferrari/Lambo/Porsche. Ook leuk maar niet voor mij
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Curbstone Track Events

Bericht door Dim »

Skylimits moeten er zijn, voor diegenen die voor minder geld toegang willen krijgen tot de circuits. Weet waaraan je te verwachten, dat is alles.
Andere organisaties mikken op een ander doelpubliek, zoals hier curbstone, en dat is evenzeer aan te moedigen. Voor wie zijn mooie wagen op circuit wilt zetten, doet dat inderdaad liever wanneer je weet dat anderen ook voorzichtig gaan zijn, en met top materiaal en top onderhouden materiaal afkomen.
Als je je carbon ceramische remmen toegooit, kan ik me inbeelden dat je niet veel zin hebt om die Corsa met gesmolten remblokjes van je koffer te moeten schrapen.
Er zijn zoveel organisaties dat iedereen wel eentje vindt waar zijn wagen/ervaring/budget in past.
Dus : curbstone track events : blijven doen !!!
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Plaats reactie