Te kleine reproductie nummerplaat?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Re: Te kleine reproductie nummerplaat?

Bericht door Herman »

Ludo V heeft volgens zijn zeggen steeds een document in zijn Elise die aantoont dat de kleine nummerplaat niet tegen de wet zou indruisen. :?:

de wet is interpreteerbaar volgens degene die het zwart of wit wil interpreteren... feit is, denk ik, dat ze leesbaar moet zijn vanop 30 mt...

Ps: mijn laatste nummerplaat die ik verleden week kreeg van DIV is 53 cm lang. :oops:
Laatst gewijzigd door Herman op 12 apr 2009, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
fantaflesdopke

Bericht door fantaflesdopke »

Mja, maar als het een overijverige agent is, dan wordt je opgeschreven terwijl je een terrasje bent gaan doen bvb ...
Dan kan je die uitleg alvast niet bovenhalen, en is een aanbieding op een politiebureau naar keuze er in ieder geval bij.

De grote plaat op het dashboard leggen als je weg bent is ook weinig zinvol, want als het een pietjes precies is, volstaat dit niet.

Nu ja, voorlopig hangt de grote erop, we zien wel verder ...
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

zeer recentelijk naar de autokeuring moeten gaan, daar zeggen ze dr alvast niks van (reproductie sticker van denk 75 % van origineel, wel reflecterend)

Mocht er zo'n pipo mij aanspreken zou k m repliceren :

- waar moet k dan n 'volwaardige' nummerplaat hangen ? Zoals op foto niet erg makkelijk plaatstke/bevestiging voor te vinden he ...
- en waar kan k zo'n 'volwaardige' nummerplaat verkrijgen ? Heb er wel eentje, maar is al mn tweede 'replica', worden tamelijk snel gestolen (de populairste om te stelen is de '007 EURO') ; ze zien me op den duur niet graag meer komen, als k telkens n replica moet vragen omdat de vorige gestolen is ...

Met de flikken (hout vasthouden ... ) nog nooit last gehad, de enkele keren dat ze me tegenhouden hebben ze enkel vragen over de wagen zelf, k zie er dan ook geen echt 'verdacht figuur' uit he ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Vich
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1

Bericht door Vich »

Lap, t´is zover... . Vandaag een leuk briefje in de bus dat ik 50 euro mag betalen... . Ze hebben me zien rijden (en konden desbetreffend voertuig niet intercepteren)... . Ik had al eens een waarschuwing gekregen en dus onmiddellijk te betalen, bah!!! :(
Inbreuk: overtreding 1ste graad/de afmeting, vorm, kleur, opschrift en grafie van de reproductie zijn nagenoeg identiek aan de kenmerken van de overeenstemmende kentekenplaat met hetzelfde nummer.

Heeft iemand hier een goed alternatief op zijn Lotus? Een harde plaat zoals de achterste is niet zo´n goeie optie aangezien er een bepaalde verkeersdrempel is waar ik dan altijd blijf aan haperen en dus ziet ze er na verloop van tijd niet meer uit omdat ze plooit... .
Seize the day
fantaflesdopke

Door welke politiezone ben je geverbaliseerd ?

Toch grappig hé, uw nummerplaat is te klein, maar ze konden u wel identificeren al rijdend geweg ... zo slecht zichtbaar was je dan toch niet, ondanks de "niet identiek genoeg" nagemaakte plaat vooraan.
Vich
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1

Bericht door Vich »

fantaflesdopke schreef:Door welke politiezone ben je geverbaliseerd ?

Toch grappig hé, uw nummerplaat is te klein, maar ze konden u wel identificeren al rijdend geweg ... zo slecht zichtbaar was je dan toch niet, ondanks de "niet identiek genoeg" nagemaakte plaat vooraan.
Lokale politiezone Regio Tielt, was op de ringlaan in Roeselare... . Wij wonen duidelijk dicht bij een aantal overijverige zones :cry: :cry: , de vorige was in Wortegem-Petegem.

Ik vind het echt belachelijk, want het is toch uiteindelijk de achterste die telt? En kan ik dan misschien ergens een klacht neerleggen over de drempels die ze te stijl maken want sommige liggen toch ook echt niet reglementair... . Mijn auto is toch goed gekeurd voor de Belgische wegen, dus zou ik in principe geen hinder mogen ondervinden, toch?
Seize the day
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik denk dat de grote regel is ...t'moet zichtbaar zijn vanaop 30 mt.. en de politie is soms nogal kortzichtig dus....
Bijlagen
mafia.jpg
mafia.jpg (31.36 KiB) 2573 keer bekeken
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Neen, de grote (foute?) regel is : afmetingen van de reproductie moet exact dezelfde zijn als de originele plaat OF groter (euro platen)

Ik ben toen die europlaten opkwamen meer dan 10j geleden beboet geweest voor een europlaat. Ik ben toen naar het politiebureau gestapt en gelijk gekregen. Met een kleinere zal je niet moeten beginnen.

Ik zal de wetteksten eens opzoeken maar die zijn zeer onduidelijk.
fantaflesdopke

In de wet staat dat de reproductieplaat vooraan nagenoeg identiek moet zijn aan de officiële plaat achteraan ... zowel qua kleur, afmetingen, als lettertype.

Het is met andere woorden voor interpretatie vatbaar, want wat is nu nagenoeg ...

Van Dale zegt:  na·ge·noeg (bw) zogoed als; bijna
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

fantaflesdopke schreef:In de wet staat dat de reproductieplaat vooraan nagenoeg identiek moet zijn aan de officiële plaat achteraan ... zowel qua kleur, afmetingen, als lettertype.

Het is met andere woorden voor interpretatie vatbaar, want wat is nu nagenoeg ...

Van Dale zegt:  na·ge·noeg (bw) zogoed als; bijna
maar volgens dezelfde Van Dale ...

iden·tiek (bn, bw) volkomen hetzelfde
Plaats reactie