'05 Elise R (saffron yellow)
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 16:14
- Auto: Elise 1.6 CR
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Ik ben me heel erg bewust van het feit dat het stuur "verkeerd" staat, maar daar heb ik naar mijn mening ook rekening mee gehouden in de vraagprijs.
Natuurlijk is kopen in Engeland soms nog voordeliger.
Maar bvb. bij mijn wagen was een van de schokdempers achteraan kapot en nog wat kleine kosten (geen origineel lotus voetmatje) + onderhoudje voor de keuring (Ca. 800 Euro op factuur), dat zijn ook dingen die je moet incalculeren.
Natuurlijk is kopen in Engeland soms nog voordeliger.
Maar bvb. bij mijn wagen was een van de schokdempers achteraan kapot en nog wat kleine kosten (geen origineel lotus voetmatje) + onderhoudje voor de keuring (Ca. 800 Euro op factuur), dat zijn ook dingen die je moet incalculeren.
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Persoonlijk denk ik dat de kleur je ook parten speelt.
Iedereen weet dat een gele sneller gaat
, maar ik denk dat een neutralere kleur zoals cobalt blue of titanium grey een groter publiek kan bekoren.
Iedereen weet dat een gele sneller gaat

I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 16:14
- Auto: Elise 1.6 CR
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Really??
Ik ging net op zoek naar allesbehalve een "grijze/zwarte/blauwe", ik vind dat een lotus best mag opvallen (maar niet in het rood).
Mijn favoriete kleuren waren:
1. Burnt Orange (Zalig kleur)
2. Solar of Saffron Yellow (dit is het uiteindelijk geworden)
3. Krypton Green
De rest kwam eigenlijk niet in aanmerking (tenzij ik echt geen goede vond in het gewenste kleur)
Ik ging net op zoek naar allesbehalve een "grijze/zwarte/blauwe", ik vind dat een lotus best mag opvallen (maar niet in het rood).
Mijn favoriete kleuren waren:
1. Burnt Orange (Zalig kleur)
2. Solar of Saffron Yellow (dit is het uiteindelijk geworden)
3. Krypton Green
De rest kwam eigenlijk niet in aanmerking (tenzij ik echt geen goede vond in het gewenste kleur)
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Ik deel uw mening!!!914 schreef:Really??
Ik ging net op zoek naar allesbehalve een "grijze/zwarte/blauwe", ik vind dat een lotus best mag opvallen (maar niet in het rood).
Mijn favoriete kleuren waren:
1. Burnt Orange (Zalig kleur)
2. Solar of Saffron Yellow (dit is het uiteindelijk geworden)
3. Krypton Green
De rest kwam eigenlijk niet in aanmerking (tenzij ik echt geen goede vond in het gewenste kleur)
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Ik hou ook niet van grijze muizen, zelfs niet voor mijn daily.
Deels zijn de leasingmaatschappijen daar de schuldige van, het valt op dat grijze en zwarte wagens goedkoper zijn dan andere kleuren. De verkoopbaarheid nadien zal daar wel deels een rol zin spelen.
Eigenlijk doe ik altijd graag wat anderen net niet doen... Als op de baan bent dan lijken de wegen zo saai ... grijs en zwart hebben duidelijk de bovenhand op de Belgische wegen. Jammer, ... wat meer kleur op de weg zou het beeld & de gemoedstoestand van de mensen toch een beetje kunnen opfleuren.
Dare to be different !!, stap es af van grijs (exterieur) /wart (interieur) of zwart/zwart.
Ik had al blauw/cognac, wit/cognac en rood/zwart...

Deels zijn de leasingmaatschappijen daar de schuldige van, het valt op dat grijze en zwarte wagens goedkoper zijn dan andere kleuren. De verkoopbaarheid nadien zal daar wel deels een rol zin spelen.
Eigenlijk doe ik altijd graag wat anderen net niet doen... Als op de baan bent dan lijken de wegen zo saai ... grijs en zwart hebben duidelijk de bovenhand op de Belgische wegen. Jammer, ... wat meer kleur op de weg zou het beeld & de gemoedstoestand van de mensen toch een beetje kunnen opfleuren.
Dare to be different !!, stap es af van grijs (exterieur) /wart (interieur) of zwart/zwart.

Ik had al blauw/cognac, wit/cognac en rood/zwart...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 27 sep 2010, 21:28
- Auto: 997 GT3
- Locatie: Hamme
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Hier moet ik je ook bijtreden. Flashy staat Lotus.914 schreef:Really??
Ik ging net op zoek naar allesbehalve een "grijze/zwarte/blauwe", ik vind dat een lotus best mag opvallen (maar niet in het rood).
Mijn favoriete kleuren waren:
1. Burnt Orange (Zalig kleur)
2. Solar of Saffron Yellow (dit is het uiteindelijk geworden)
3. Krypton Green
En safran Yellow is een prachtig kleur.
Mag ik ook even eerlijk zijn?
Moet je ook al je kosten inrekenen? Ik ben er zeker van dat, wanneer je hem verkoopt aan dezelfde prijs als je hem in de UK kan kopen hij veel vlotter zal verkopen.
Ik zie bvb een 2005 R te koop staan op Pistonheads, ook in het geel voor 19.500€ maar, met half zoveel km als die van jou en een pak meer vermogen.
De duurste 2005 kost geen 20k€
Het invoeren kost amper iets en is pure hobby voor de liefhebbers. De reis heen en terug is ook niet echt duur te noemen... (ik heb het ook al eens gedaan)
Ik ben ervan overtuigd dat op een dag je de juiste man vindt voor hem (of is het haar

Tip: zet hem ook op Pistonheads. De Europeanen gaan je sneller contacteren daar ze de plas niet over moeten.
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 16:14
- Auto: Elise 1.6 CR
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Je mag absoluut eerlijk zijn, maar de goedkoopste gele R die ik vind is die van George White Supercars voor 17000 GBP (idd 19500 Euro) met minder km, maar ook zonder Probax (die er bij mij wel in zitten en die voor mij absoluut noodzakelijk waren, in de gewone stoelen kreeg ik te snel rugpijn en dat was absoluut niet de bedoeling, dus ik hoop dat mensen die er verschillende gaan bekijken dit ook als een grote plus zien, want nadien 2dehands probax zoeken is een duur grapjeKoenC schreef: Ik zie bvb een 2005 R te koop staan op Pistonheads, ook in het geel voor 19.500€ maar, met half zoveel km als die van jou en een pak meer vermogen.
De duurste 2005 kost geen 20k€

Maar waarom zou die R van 19500 Euro een pak meer vermogen hebben? Ik zie niet onmiddellijk een Supercharger zitten, dus volgens mij is dat ook gewoon een R met 192 pk (net zoals de mijne)?
Laatst gewijzigd door 914 op 18 mar 2011, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Er zijn een verschillende mogelijke redenen gegeven waarom je auto nog niet verkocht is, en vooral, waarom er nog niemand contact heeft opgenomen. Bij al die suggesties geef je aan dat dat toch echt niet de reden kan zijn ...
FastEleven vraagt zich af wat je zelf denkt dat dan de redenen kunnen zijn ?!?

FastEleven vraagt zich af wat je zelf denkt dat dan de redenen kunnen zijn ?!?


My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 16:14
- Auto: Elise 1.6 CR
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
Geen idee, daarom dat ik hier op de gouden tip wachtFastEleven schreef: FastEleven vraagt zich af wat je zelf denkt dat dan de redenen kunnen zijn ?!?![]()

Kleur: valt over te discussiëren (smaken en kleuren

Prijs: is vergeleken met een LHD goedkoop, maar is een vraagprijs waar over te praten valt. Ik wil echter niet gaan "opbieden" tegen een bedrijf in Eindhoven.
Wat ik zelf denk:
Mensen die op zoek zijn naar een Elise in RHD zijn enkel geïnteresseerd in de prijs. Je kan niet verwachten dat je een R kan kopen voor de prijs van een 120pk Elise. Daardoor haken veel mensen af.
Als ik de verschillende forums afga, dan zijn veel "nieuwe" lotus eigenaars niet op de hoogte van de verschillen tussen een "gewone" Elise ,een Elise S, een Elise R of zelfs een SC. (Zij zien alleen een zeer grote spreiding van de prijzen) Het enige doel is een Elise S2 aankopen. En dan valt de mijne onmiddellijk af.

De mensen die meer koopkrachtig zijn verkiezen soms een standaard LHD boven een top spec Elise R in RHD (voor eenzelfde prijs), onbegrijpelijk voor mij, maar dit is een feit.
Dus ook dit publiek valt af.
Ik zal me er dus bij moeten neerleggen dat een Exige niet voor morgen zal zijn en ik nog even met de Elise zal rijden

Laatst gewijzigd door 914 op 18 mar 2011, 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroenbox
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
Re: '05 Elise R (saffron yellow)
als ie nou carbon grey was met 260 pk en een spoiler dan zou ik het wel overwegen om een keer rechts te gaan zitten bij het sturen.
voor het circuit is rechts zitten wel een plus aangezien wij meestal rechtsom rijden en het zwaartepunt dan meer in de binnenbocht hangt. denk aan Zolder met zijn 4 rechte stukken en 4 bochten naar rechts (ongeveer dan). dat scheelt wel een halve seconde als je rechts gaat zitten.
voor het circuit is rechts zitten wel een plus aangezien wij meestal rechtsom rijden en het zwaartepunt dan meer in de binnenbocht hangt. denk aan Zolder met zijn 4 rechte stukken en 4 bochten naar rechts (ongeveer dan). dat scheelt wel een halve seconde als je rechts gaat zitten.
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]