Akkoord, toch enkele opmerkingen, een gerust geweten qua millieu als ge de batterijen laad met zonnepanelen, als ge gewoon aan de stekker tankt is dit minder millieuvriendelijk maar het kan nog goedkoper, mijn tarief van 0.203 €/kWh is dagtarief, op nachttarief zou dit nog minder zijn!Mr.E schreef:wimvanbeeck schreef: wetende dat 1 Kwh 0.203 € kost ex. btw volgens mijn factuur van verleden jaar, kunnen we de kostprijs uitrekenen.Klopt dit dan: 40 kW x 0.203 € = 8.12 € + 21 % BTW = 9.82 € voor een actieradius van 250 km = 0.039 €/kmN solar schreef:0.13kw per km verbruik
dus 13kw per 100km
dus +-40kw per tank van 250 a 350km gemiddeld
Ter vergelijking: basis Elise 1.6, gemengd verbruik (cijfers van Lotus): 6,3 liter/100 km. x 1.35 €/liter = 8.5 €/100 km = 0.085 €/km
Verschil: 0.046€/km of 4.60 €/100 km
Als men 10.000 km/jaar rijdt, kan men dus 460 euro besparen. Dat worden vele jaartjes Tesla rijden om het verschil in aankoopprijs terug te verdienen... maar wel met een gerust geweten
Een uniek zicht, Tesla x3
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: uniek zicht, Tesla
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 19 aug 2010, 14:50
- Auto: tesla
Re: uniek zicht, Tesla
Inderdaad Wim, het kan nog goedkoper maar zo heb ik niet gerekend.wimvanbeeck schreef:Akkoord, toch enkele opmerkingen, een gerust geweten qua millieu als ge de batterijen laad met zonnepanelen, als ge gewoon aan de stekker tankt is dit minder millieuvriendelijk maar het kan nog goedkoper, mijn tarief van 0.203 €/kWh is dagtarief, op nachttarief zou dit nog minder zijn!Mr.E schreef:wimvanbeeck schreef: wetende dat 1 Kwh 0.203 € kost ex. btw volgens mijn factuur van verleden jaar, kunnen we de kostprijs uitrekenen.Klopt dit dan: 40 kW x 0.203 € = 8.12 € + 21 % BTW = 9.82 € voor een actieradius van 250 km = 0.039 €/kmN solar schreef:0.13kw per km verbruik
dus 13kw per 100km
dus +-40kw per tank van 250 a 350km gemiddeld
Ter vergelijking: basis Elise 1.6, gemengd verbruik (cijfers van Lotus): 6,3 liter/100 km. x 1.35 €/liter = 8.5 €/100 km = 0.085 €/km
Verschil: 0.046€/km of 4.60 €/100 km
Als men 10.000 km/jaar rijdt, kan men dus 460 euro besparen. Dat worden vele jaartjes Tesla rijden om het verschil in aankoopprijs terug te verdienen... maar wel met een gerust geweten
Er zijn er die beweren dat de Tesla met 11kw/100km zou toekomen ook, maar ja...
Via de gewone stekker is het verhaal al veel groener, uit hernieuwbare energie zeker! Nu ga hier geen reclame zitten maken want wij leggen deze panelen, maar met netgekoppelde installatie die groenestroomcertificaten oplevert kan de rekening zeker anders worden. Wij maken gratis energie specifiek voor de wagen en carport betaald zichzelf af door de panelen die er opliggen
maar zoals hierboven vermeld, ga hier niet te ver over doorgaan
is er iemand die mij wat technische gegevens en prijzen kan geven van een Lotus die qua prestaties (0-100 3.9sec) ongeveer te vergelijken valt (ook fiscale pk aub)
groeten
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: uniek zicht, Tesla
hmmm ... interessante discussie!
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: uniek zicht, Tesla
Ik heb onlangs tijdens een gesprek met een Tesla rijder...het volgende opgevangen... sequentie vervangen accus's 5 of 8 jaar denk ik..kostprijs 5000 of 8000 euro..???. ik weet niet welk cyfer telkens juist is de 5 of 8... (graag correctie aub) maar de toekomstige nieuwe accus zouden nu reeds een veel groter vermogen hebben dan deze die er nu/heden insteken. Ook is de (kostelijke) wagen reeds goedkoper gekomen...
De accus in de wagen zouden ook deels gebruikt worden om zichzelf via een soort aircond systeem ,steeds op dezelfde temperatuur te blijven..hetgeen hun levensduur ten goede komt ..
Er wordt druk overlegd om een EU gemeenshappelijke universele elec. vul nippel/plug te creeren..want dat is er nog steeds niet... en men wil de klungel LPG situatie niet overdoen...
Tesla voor 120% afschrijfbaar...
De accus in de wagen zouden ook deels gebruikt worden om zichzelf via een soort aircond systeem ,steeds op dezelfde temperatuur te blijven..hetgeen hun levensduur ten goede komt ..
Er wordt druk overlegd om een EU gemeenshappelijke universele elec. vul nippel/plug te creeren..want dat is er nog steeds niet... en men wil de klungel LPG situatie niet overdoen...
Tesla voor 120% afschrijfbaar...
Laatst gewijzigd door Herman op 06 okt 2010, 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: uniek zicht, Tesla
Als je puur op acceleratie wil vergelijken zul je een Lotus Elise SC moeten nemen, maar ik denk wel dat de acceleratie nu niet de voornaamste reden is waarom mensen een Elise kopen :is er iemand die mij wat technische gegevens en prijzen kan geven van een Lotus die qua prestaties (0-100 3.9sec) ongeveer te vergelijken valt (ook fiscale pk aub)
ELISE SC :
- 4 cyl. 1796cc
- Vermogen : 162Kw / 220HP
- Gewicht : 903 kg
- Acceleratie 0-100 km/u : 4.6 s
- Topsnelheid : 240 km/u
- Prijs : vanaf 52.000 €
- Verbruik : 9.1 ltr/100 km
- Actieradius : +/- 400 km
- jaarlijkse verkeersbelasting : 282.35 € (10 fiscale pk)
- BIV : 4957 €
De Elise S met 136 pk geeft een acceleratie van 6 sec met een prijs vanaf 40.000 € en een BIV van slechts 495 € !!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 19 aug 2010, 14:50
- Auto: tesla
Re: uniek zicht, Tesla
7 jaar is dat normaal, 6a7000€, ik zal het eens nakijken, de contracten en boeken liggen hier ergensHerman schreef:Ik heb onlangs tijdens een gesprek met een Tesla rijder...het volgende opgevangen... sequentie vervangen accus's 5 of 8 jaar denk ik..kostprijs 5000 of 8000 euro..???. ik weet niet welk cyfer telkens juist is de 5 of 8... (graag correctie aub) maar de toekomstige nieuwe accus zouden nu reeds een veel groter vermogen hebben dan deze die er nu/heden insteken. Ook is de (kostelijke) wagen reeds goedkoper gekomen...
De accus in de wagen zouden ook deels gebruikt worden om zichzelf via een soort aircond systeem ,steeds op dezelfde temperatuur te blijven..hetgeen hun levensduur ten goede komt ..
Er wordt druk overlegd om een EU gemeenshappelijke universele elec. vul nippel/plug te creeren..want dat is er nog steeds niet... en men wil de LPG situatie niet overdoen...
in de tesla zit inderdaad een airco-systeem dat constant batterijen koelt en zelfs opwarmt in de winter!
zeer boeiende discutie trouwens, want we hebben het ook nog niet gehad over de prijs die benzine/elektriciteit van het net gaan kosten binnen enkele jaren en welke invloed dit gaat hebben op de restwaarde van de verschillende auto's
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: uniek zicht, Tesla
Ik begrijp dat jullie zonnepanelen verkopen, maar zijn jullie ook dealer van de Tesla's ?!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 19 aug 2010, 14:50
- Auto: tesla
Re: uniek zicht, Tesla
wij leggen panelen maar vind het nogal raar om daar iedere keer over te beginnen, gaat tenslotte om de wagensFastEleven schreef:Ik begrijp dat jullie zonnepanelen verkopen, maar zijn jullie ook dealer van de Tesla's ?!
wij zijn geen dealer van Tesla, daarvoor moet je in Nederland zijn, daar is er een contactpersoon.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: uniek zicht, Tesla
Als aandachtige lezer probeer ik je al dan niet commerciële bedoelingen te achterhalen. Ik begrijp dat die er niet zijnwij leggen panelen maar vind het nogal raar om daar iedere keer over te beginnen, gaat tenslotte om de wagens
wij zijn geen dealer van Tesla, daarvoor moet je in Nederland zijn, daar is er een contactpersoon.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 19 aug 2010, 14:50
- Auto: tesla
Re: uniek zicht, Tesla
no prob hoor
Ter info voor mensen die zouden afknappen op het kopen van een Tesla omdat er geen dealers zijn, eigenlijk is hun service echt top
voorbeeld:
Op zondagavond een probleem met de elektrische handremknop, die niet meer ontgrendelde, dan maar op parking restaurant laten staan.
Op maandagmorgen gebeld naar Rogier, de Nederlandse verantwoordelijke
Op maandagavond om 22U 's avonds was de Engelse servicemechanieker aanwezig met huurwagen (was al 8maand niet thuis geweest )
Heeft verder gewerkt op parking restaurant van 22 tot 02H dinsdagmorgen, om dan in huurwagen te springen en nog een 3h rit te maken om terug het vliegtuig op te gaan.
Groot voordeel van hun service is dat ze online inloggen in de wagencomputer en zo zien wat het probleem is, hup onderdeeltje uit het magazijn en starten maar, richting België
toppie dus
Ter info voor mensen die zouden afknappen op het kopen van een Tesla omdat er geen dealers zijn, eigenlijk is hun service echt top
voorbeeld:
Op zondagavond een probleem met de elektrische handremknop, die niet meer ontgrendelde, dan maar op parking restaurant laten staan.
Op maandagmorgen gebeld naar Rogier, de Nederlandse verantwoordelijke
Op maandagavond om 22U 's avonds was de Engelse servicemechanieker aanwezig met huurwagen (was al 8maand niet thuis geweest )
Heeft verder gewerkt op parking restaurant van 22 tot 02H dinsdagmorgen, om dan in huurwagen te springen en nog een 3h rit te maken om terug het vliegtuig op te gaan.
Groot voordeel van hun service is dat ze online inloggen in de wagencomputer en zo zien wat het probleem is, hup onderdeeltje uit het magazijn en starten maar, richting België
toppie dus